קצת אגרסיות של יום ראשון

14/03/2016 579 צפיות 4 תגובות

נמאס לי. אז בואו נתחיל
נמאס לי משגרה.
נמאס לי משביזות יום ראשון,
ונמאס לי מללמוד לבגרות בשביל הבגרות ולא בשביל מה שזה יתן לי לחיים.
נמאס לי שהכל כזה קיצוני ושיש ימין ושמאל ונמאס לי מ״מה זאת אומרת אין לך דעה פוליטית?״
ונמאס לי מהלא עושים צבא כי סתם לא נראה להם
נמאס לי מקרירות של אנשים ומאדישות
ונמאס לי שסתם ככה מצפצפים על הכביש
ונמאס לי מטרנדים שבאים וחולפים תוך דקה
ונמאס לי שמחליפים מאמץ אמיתי וערך העבודה וערך הכסף ומטרות, בלהשיג 10 אלף לייקים בשביל רכב בחינם.
ונמאס לי מהשחיתות בממשלה ונמאס לי מאלימות במשחקי כדורגל
וממש ממש נמאס לי שאנשי ציבור ובמיוחד הנבחרים שבהם עושים מעשים שמביישים אומה שלמה. נמאס לי שבחורות הן קורבן תמידי להטרדה מינית ונמאס לי ש״היא לא אמרה לא״ הופך ל״היא אמרה כן״ ונמאס לי שכל ידיעה מזעזעת בחדשות או בעיתון עוברת סתם ככה על סדר היום
כי פעם זה לא היה נורמלי למות סתם ככה מירייה ברחובות תל אביב
ואיך אנשים כל כך צעירים עדיין מתים ומקדימים את זמנם??? ואיך בכלל אנשים יכולים לקחת לבן אדם אחר משהו כל כך גדול כמו החיים?
ופעם נערה בת 17 לא הייתה רוצחת את אחותה התאומה
ופעם אנשים לא היו עוברים מדינה בגלל המחיר של המילקי
ופעם לא היית מחליף ככה ערוץ ילדים שהיית בו כל החיים בשביל חוזה קצת יותר מנופח.
ופעם היה אחווה וערבות הדדית ושיתוף
ופעם ופעם ופעם
אה, אז גם נמאס לי מההיאחזות הזאת בפעם. כי אם פעם היה טוב, למה שלא יהיה גם עכשיו? הרי הערכים יכולים להישאר אותם ערכים, רק עם קצת יותר קידמה ונוחות ורמת חיים יותר גבוהה. במקום להפוך לחברה משודרגת שהיא גם ערכית וגם מתקדמת, הפכנו לחברה בורגנית ומתלוננת, ששום דבר לא מספיק לה. יש לנו כל כך הרבה טוב, למה לא לראות אותו?
נמאס מהרדיפה הבלתי פוסקת אחרי החדש יותר, היפה יותר, הגדול יותר, המוכר יותר, המגניב יותר, היקר יותר, הרזה יותר!! יותר ממה? עם מי אתם מנסים להתחרות?
אז חלאס. נמאס לי שאנשים מדברים כמוני ומתלוננים בלי הפסקה. יש לנו עולם מדהים. בואו נתחיל להסתפק בחלקנו, ולהתמקד בטוב וביש ולא במה שחסר, לאהוב ולהעריך, לדעת לפתוח עיניים להסתכל סביב ולהגיד תודה. כי תראו כמה שהרבה יותר קל להגיד כמה רע פה וכמה אתה כבר מת לעזוב את הארץ ברגע שתוכל.
אבל עם כל החרא ועם כל הבאסה, אין לנו ארץ אחרת. ועם ישראל חי. ו… יש לנו ארץ נהדרת.


תגובות (4)

אתה יודע מה נמאס לי? נמאס לי שנמאס לך. ובשביל לפרק את מעגל המיאוס הזה, צריך שינוי

14/03/2016 02:12
    Gsh

    אם היית קורא עד הסוף היית מבין שגם לי נמאס שנמאס לי. המסקנה זה לא הנמאס.. זה בואו נפסיק להתלונן.

    14/03/2016 10:13

    קראתי הכל והבנתי כל מילה, זה אתה שלא הבנת אותי, תחשוב על זה בצורה כזאת:
    נמאס לך מהרבה דברים ובשלב מסויים נמאס לך אפילו להתלונן עליהם, במקום לקום ולשנות את מה שאתה יכול ולהילחם במצב הקיים, אתה מתשתש את המציאות באמירות אופטימיות כגון: ״יש לנו עולם מדהים, בואו נסתפק בחלקנו ונתמקד בטוב.״ במילים אחרות אתה מתעלם מכל הבעיות והחיסרונות שהצבת לפני. וזה לא הפיתרון.
    לכן אמרתי את מה שאמרתי.
    אנחנו לא נפסיק להתלונן כל עוד יהיה מה לשפר, ולאן לשאוף כי זה מה שמקדם אותנו בחיים. אם כולנו הינו מסתפקים במה שיש, לא היינו מגיעים לאן שהגענו, התלונות הן רק אמצעי הביקורת שלנו כלפי עצמנו וכלפי שאר העולם.
    כל עוד היא מתונה ולא פסימיסטית, היא בריאה ואפילו הכרחית.

    14/03/2016 21:32

לי נמאס שמתלוננים- הרי להתלונן כולם יכולים.
לעשות זה כבר עניין אחר מבחינת רובם.
נהניתי מאוד מהטקסט!

14/03/2016 17:39
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך