יחפה
מוזר לי לכתוב סיפור. מתבלבלת באיזה גוף לכתוב. זה נכתב באמצע קורס במכללה ורציתי לעלות כי בסוף זה כמו דף זכרונות. מקווה שהגופים שכתבתי בהם לא התבלבלו וזה קריא.

קרון

יחפה 27/02/2022 213 צפיות 4 תגובות
מוזר לי לכתוב סיפור. מתבלבלת באיזה גוף לכתוב. זה נכתב באמצע קורס במכללה ורציתי לעלות כי בסוף זה כמו דף זכרונות. מקווה שהגופים שכתבתי בהם לא התבלבלו וזה קריא.

היא הסתכלה עליו קרוב, כתבה בתוך ראשה מליון מילים שמתארות אותו באלפי דימויים, מטפאורות. הוא ישן בנשימות כבדות בגופו המרושל בספסל ברכבת. גם היא היתה מאד עיפה כבר ימים הם עוברים מעיר לעיר מחפשים, בודקים כל עכבה אבל עדיין בשעת לילה במדינה זרה ברכבת הארוכה היא עדיין ערה מקללת כל שניה שהשאירה את חפיסת כדורי השינה שלה בתיק הגדול שנמצא גבוה מעליהם בין התיקים של שאר הנוסעים, לא היה לה שום סיכוי להגיע אליהם בלי להעיר אותו. אז היא יושבת, מסתכלת עליו, לא מבינה באיזה קלות אנשים פשוט ישנים מתוך סערה כל כך גדולה פשוט עוצמים עיניים וישנים. היא כל כך רצתה להעיר אותו. שיהיה איתה יחד,בפחד,בחרדה. אבל נשמה פנימה היא צריכה אותו חזק. הפנים שלו הזכירו לה את הפנים של אבא שלה. היא חשבה לעצמה כמה הוא הזדקן רק בשבועות האחרונים. והדמעות שוב עלו לה. מעיין של דמעות וככה ברכבת מלאה באנשים ישנים, היא בוכה. מברכת את מסכת הקורונה שמסתירה חצי פני. היא בוכה כמו ילדה. תמיד היא אהבה לבכות משהו בפריקה הזאת מרגיש כאילו היא פורקת מטען ונטענת מחדש. אבל בתקופה הזו, הארוכה הזו, שהחרדה היא אמיתית ויומיומית לבכי לא היה כל משמעות זרת הדמעות אף פעם לא נגמר, אף פעם אין תחושת פריקה רק תחושת חנק חזקה של הבנה שאלו הם החיים. שעכשיו היא בוכה את המציאות לא את מה שכבר חלף לו ונותר לעכל אותו.
לפני שיצאו למסע היא עזבה את המטפלת שלה, היה לה כל כך קשה לעשות את זה, לא כי היא עזרה לה אלא בגלל שהיא כזו, שנקשרת. נקשרת לעיניים, למבט לחיוך. לוקחת לה זמן לשחרר אבל היא עשתה את זה. היא הרגישה שהדיבורי החסרי משמעות שהמציאות כל כך בוערת והיא יושבת בכורסא ומבלבלת במילים ומסתבכת בתוך עצמה שהמציאות- היא פשוטה ועצובה.
אז עכשיו, ברכבת בהונגריה מול אחיה שנושם בכבדות היא מנסה לחקות את נשימותיו להוריד את התקף החרדה החזק. אין מצב שהיא מבזבזת עוד קלונקס על סתם חרדה. כל כדור חשוב. היא מחליטה ללכת לתא השירותים של הקרון לפני שהאור יגיע תחושת הבהלה מציפה אותה, תמיד זה ככה כל התקף מחדש. היא הולכת במהירות לתא, כמה מסריח יכול להיות חדר כל כך קטן כאילו ריכזו סירחון של כל הרכבת לתא כל כך קטן. היא מסתכלת במראה הרצון לפגוע בעצמה עולה, היא מסתכלת מסביבה מה יכול לעזור לה. לרוב היא בכלל לא פוגעת בעצמה רק לדעת שזה אפשרי מרגיע אותה. היא מורידה את המים באסלה, תמיד היא עושה את זה לא לוקחת סיכון ורק אז פותחת את האסלה ומתחילה להקיא, היא לא צריכה אצבע החרדה לבדה מספקת לה את זה. וככה היא מקיאה עוד ועוד את המחשבות, הפחדים, החרדות, הרחמים, החלומות, הסיוטים מקיאה והגרון שלה שורף. ופרץ הדמעות חוזר. היא יושבת עם ראשה באסלה בוכה בקולניות אינסופית. בוכה את היום ואת הלילה ובעיקר את המחר.


תגובות (4)

הי כותבת122,

קראתי את הסיפור פעמיים בערך. חשבתי שיש חלקים ממש טובים והיו משפטים מסוימים שלא עבדו מבחינתי.

בלי קשר למשפטים, משהו שלי תמיד מפריע הוא הצמצום של הסיפור. את מתארת מאד יפה את הסצנה, אבל מה הסיפור. למה היא ואחיה על הרכבת? מה בדיוק קורה שם? כמה שהתיאור יפה הוא לא יכול להשלים את העניין שקיים בסיפור.

מבחינת המשפטים שפחות עבדו מבחינתי, זה בעיקר תאורי הבכי.
"היא בוכה כמו ילדה." התכוונת שהיא לא מצליחה לשלוט בבכי כמו ילדה? כשאני חושב על ילדה בוכה, זה מאד קולני, ונשמע שדווקא היה איפוק בבכי שלה.
"שעכשיו היא בוכה את המציאות לא את מה שכבר חלף לו ונותר לעכל אותו." המשפט הזה היה פחות ברור מבחינתי. יכול להיות שאם הייתי יודע מה המציאות שהיא בוכה עליה, ומה חלף ומה יש לה צורך לעכל.
"בוכה בקולניות אינסופית" – התיאור הרגיש לי מוגזם.

אני חושב שמה שהפריע בשילוב של הבכי, והעובדה שלא פרטת את הסיבה, היא קצת כמו לראות ילדה שבוכה וכמבוגר אני רוצה להרגיע אותה ולנחם אותה, אך היא מסרבת לספר את הסיבה, עד שבשלב מסוים התחושה שמדובר בעיקר בצורך לתשומת לב, ואני נהיה חסר סבלנות ולפעמים חסר אמפתיה.

פרט לחלק הזה חשבתי שהסיפור כתוב טוב.

01/03/2022 13:09

    אני מסכימה איתך, בהחלט לא הייתי מתארת את הסיפור כטוב.
    את האמת שבבכי הכוונה שלי היתה שהיא בוכה בכי מלא בדמעות בלי מעצורים ועם כאב כזה כמו שמרגישים שילדים.
    ושהיא בוכה את המציאות הכוונה זה שהיא לא בוכה כי משהו כאב לה, היא בוכה כי משהו כואב וגם יכאב מחר והיא צריכה להתמודד עם המציאות.
    זה שאני מסבירה את הסיפור כבר מראה שיש עניינים לא מובנים.
    תודה רבה על התגובה אקח לתשומת לבי.🙏

    02/03/2022 02:49

אהבתי, הכנות, תיאור הרגשות האמיתיים- מדויק בעיני. הרגשתי כאילו פתחתי דף באמצע ספר באקראיות וקראתי. בהחלט מסקרן לדעת לאן הם נוסעים ולמה הם בהונגריה.
אבל גם ככה כמו שזה כסיפור קצר עם סוף פתוח- זה מעניין מספיק בעיני.

כל הטוב~

03/03/2022 19:51

    תודה רבה רבה, לומדת מאד מהתגובות.

    04/03/2022 01:16
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך