זו לא פרסומת של סטימצקי

שיחה

14/02/2021 278 צפיות אין תגובות
זו לא פרסומת של סטימצקי

זה קרה כשעמדתי לצאת מהבית. המכשיר החל לזמזם את מנגינת הרוק הקלאסי המוכרת שהקדימה כל שיחה נכנסת מאז אותו היום אשתקד, בו קניתי את הטלפון הנוכחי שלי. הוצאתי את המכשיר מכיסי והבטתי בצג. המספר היה זר לי, אך עם זאת לא היה מספר חסוי, מה שפסל את האפשרות שזו שיחה מהרב קאצ'קהוויץ' שנהג להמטיר עלי שפע ברכות במחיר מציאה פעם בשבוע. תהיתי מי עוד יכול להתקשר אלי היום. מספר אפשרויות חלפו בראשי אך ביטלתי את כולן "זה לא יכול להיות אסי הוא הרי בחו"ל ועם הבנק דיברתי רק שלשום". בתום תהליך חשיבה מתמשך זה, נזכרתי פתאום שאם לא אלחץ על הכפתור הירוק במהרה אפספס את ההזדמנות לענות לשיחה ולענות על התעלומה שנפלה לידי. לחצתי על הכפתור.
"הלו, רועי?" נשמע קול נשי, צרוד במקצת מהצד השני של הקו. "כן?" עניתי.
"מדברת רוני, מחברת בוקת'ק. אנחנו מבצעים סקר בנושא מוצר חדש שאנחנו מפתחים ונמצאת מתאים להשתתף בו-", "מה זאת אומרת נמצאתי מתאים? מה הקריטריונים?" קטעתי אותה. "החברה שלנו עובדת בשיתוף עם ספריות מכל רחבי הארץ במטרה למצוא חובבי ספרים, המוצר שלנו הוא אלגוריתם שייעודו לקבוע מה מניע אנשים מסויימים לאהוב ספרים ומה מניע אחרים להמנע מהם". מיד החלה לעבור מחשבה בראשי על הקלות בה המידע שלי מגיע לכל חברה החפצה בכך, אולם היא חלפה במהירות. " שנתחיל בשאלון?" רוני שאלה . "אפשר, כן" השבתי.
"אוקי, שאלה ראשונה, מה אתה חושב שגורם לאנשים מסויימים להמנע מספרים ולאחרים לאהוב אותם?"
"אני מניח שהסביבה בה מישהו גדל תיהיה הגורם המרכזי , כלומר האם היתה לו חשיפה מוקדמת לספרים, האם הסביבה עודדה אותו לקרוא , האם היו לו את האמצעים להשיג ספרים וכו…" עניתי
"אז אתה בעצם אומר שספרים הם טעם נרכש? איך אתה מסביר אנשים שלא נחשפו לספרים בגיל מוקדם ועדיין נהנים לקרוא בגיל מבוגר? ולהפך אנשים שעונים על כל הקריטריונים אך לא אוהבים ספרים?"
"לא חשבתי על זה, אולי באמת שכחתי איזשהו אלמנט פה". השתררה דממה.
"אני חושב שספרים הם סוג של בריחה מהעולם הזה אל עולם הסיפורים וההרפתקאות. הרבה פעמים כשמישהו מגיע לשעת משבר הוא יתקל בספרים כמוצא אחרון מהבעיות שלו, אך בניגוד להרבה בריחות אחרות מהעולם שבדרך כלל פוגעות בך הספרים לא רק שלא פוגעים בך אלא מעצימים את הנפש , מעשירים את אוצר המילים, גורמים לך להסתכל על העולם בדרכים חדשות ונותנים לך כלים להתמודד עם המציאות הקשה שבחוץ".
קולה של רוני החזיר אותי למציאות "אוקיי, זה מספיק, תודה רבה על הזמן שהקדשת לנו."
"להתראות"
צליל הניתוק נשמע מהטלפון.
"מי חשב שאני אלמד כל כך הרבה מסקר טלפוני"


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך