sissi
בעיקרון, זו ההרגשה שלי לגבי הגוף שלי...

שמנה…

sissi 10/06/2014 1290 צפיות 20 תגובות
בעיקרון, זו ההרגשה שלי לגבי הגוף שלי...

אני מסתכלת במראה, לא מרוצה שוב.
אני מסתובבת, מכניסה את הבטן, אך זה לא עוזר.
"אני שמנה" אני אומרת.
אני מכווצת את הבטן עם הידיים.
אבל ההרגשה לא משתנה, המראה לא נעלם.
אני עולה על המשקל, שמנתי עוד.
"אני שמנה" אני אומרת בראש מושפל "את לא" חבריי מחזירים.
אבל אני יודעת שהם משקרים, הבטן תפחה, הירכיים התרחבו,
הפנים התמלאו, והנפש התרוקנה.
"אני שמנה" אני אומרת שוב.
עוברות לי מחשבות בראש, על עצמי. על גופי.
"האם אי פעם אני אחזור למה שהייתי?" אני שואלת בתמיהה.
"אני לא רוצה לחזור להיות כמו פעם" אני מוסיפה למשפט.
"זה לא יקרה…" הם אומרים אותן מילים שכבר אמרו.
אך אני יודעת שזה יקרה. אני מלאה, תפוחה.
אני מה שקיוויתי שלא יחזור. אני מתביישת בגופי.
בגופי המלא והתפוח. בגופי "השמן".
"את בסדר גמור, אם את רוצה להרזות את יכולה לעשות את זה" אמא אומרת
כאילו כלום. "לא, אני לא" אני ממלמלת לעצמי.
אני מסתכלת על הדוגמניות שבמגזינים. כולן דקיקות ויפות.
למה אני לא יכולה להיות ככה?
אני מהרהרת, חושבת לעצמי, מעלה מסקנות.
אך מילה אחת לא יוצאת מהראש. "שמנה".
"את רזה" "את בסדר" אומרים כולם. אז למה אני לא מרגישה ככה?
אני מסתכלת על ירכיי. אני מסתכלת על בטני.
אני לא מספיק טובה. אני לא מספיק שלמה עם עצמי.
למה אני לא יכולה להיות רזה כמו בנות אחרות?
אני לא יכולה להסתכל על עצמי בבגד ים, כי תמיד יש מישהי שנראית יותר טוב בבגד ים שלה.
אני מפחדת, מפחדת ממה שאני עלולה לעשות. אני מפחדת שהחברה לא תקבל אותי…
אני מפחדת שאני אתפרק למיליון רסיסים.
'הלוואי שיכולתי להיות מישהי אחרת' אני חושבת לעצמי.
הלוואי שיכולתי להרגיש נוח עם הגוף שלי.
אולי יום אחד, אני כזו.
רזה. דקיקה. לא שמנה.
אולי יום אחד, אני אהיה אני, אבל בגוף אחר.


תגובות (20)

הכתיבה שלך מהממת, ואת לא יודעת כמה אני מרגישה דומה. אני בוהה במראה ורוצה לשבור אותה כי אני פשוט כזו… איכ…
אני מקווה שזה לא אמיתי, אם כן, אני מצטערת. אם לא, אני מקווה שלעולם לא תרגישי את זה.

10/06/2014 13:00

    אוי, לא ראיתי את הריתי להוסיף. מצטערת. אני בטוחה שאת מהממת, אבל אני לא באמת ראיתי אותך אז אני לא יודעת באמת. אבל לפי האתר יש לך אישיות מדהימה

    10/06/2014 13:04

    תודה רבה, את לא מבינה כמה זה משמח אותי לשמוע את המחמאות האלו.

    10/06/2014 14:37

ואייי הכתיבה שלך מדהימה ואני מרגישה בדיוק אותו דבר ,פשוט שונאת את הגוף שלי!!!!
וחוץ מזה אני בטוחה שאת ממש יפה את לא צריכה להוריד מהערך שלך רק בגלל משקל!.
ואני ממש מתחברת למה שכתבת .

10/06/2014 13:14

    תודה, אני בטוחה שגם את יפיפייה ^^

    10/06/2014 14:37

קודם כל, הכתיבה יפה.
אבל הייתי רוצה להתייחס לתוכן, תתעודדי ;)
תזכרי שהכול תלוי בפנימיות ולא בחיצוניות. תזכרי שזה שאת חושבת שאת שמנה לא אומר שאת שמנה. תזכרי שגם אם את חושבת שאת שמנה, זה לא אומר שאת לא יפה. תזכרי שדוגמניות לא חייבות להיות רזות, גם אם העולם הכתיב את זה כך. תזכרי שזה שהתרבות הפכה לכזו שכל הבנות צריכות להראות כמו ברבי, לא אומר כלום. זהו, תתעודדי, אל תתני לדברים מהסוג הזה להרוס לך את המצב רוח, אני בטוחה שיש לך מליון סיבות לא להרגיש ככה. ואחת מהן היא דרך אגב האפשרות שלך להרזות, בין אם את רוצה ובין אם לא – בעולם הזה הכל אפשרי. ובעניין של בגדי הים, בחורות אחרות, דוגמניות וכל זה – תזכרי שהפתרון היחיד לא-להסתכל-על-זה-בצורה-הזאת ש"למה כולם רזות גם אני רוצה", זה להשלים עם חלקך – כל אחת יפה בדרך שלה.
הסטטוס של חברה שלי בווצאפ הוא יפה: "האדם חי לא לפי מה שהוא חושב על עצמו, ולא לפי מה שאחרים חושבים עליו, אלא, האדם חי לפי מה שהוא חושב שאחרים חושבים עליו."

10/06/2014 13:24

    תודה, אני אקח את זה לתשומת ליבי <3

    10/06/2014 14:38

הרשי לי לספר לך משהו:
פעם אחת, הלכתי למסעדה. אני, ההורים שלי, האחים שלי. מסעדה. במסעדה, ליד האקווריום הגדול שתמיד היינו יושבים לידו, היה ציור קיר של מלכה כלשהיא. כיוון שהקיר לא עמד ממש מולנו, אלא מהצד, קמתי מהמקום והלכתי למקום בו אוכל לבחון אותו טוב יותר.
ואכן, צדקתי.. העיניים והזוית לא הטעו אותי. המלכה הייתה שמנה. מלאת הוד והדר, גאה, אצילית, על קיר הכניסה למסעדה – אבל שמנה.
חזרתי להורים שלי ושאלתי אותם למה למסעדה יש ציור קיר של מלכה שמנה. האם הם רוצים לומר שבמסעדה האוכל כל כך טעים שאוכלים ממנו עד להשמנה?
מסתבר שלא. האופנה הייתה להיות שמן. להיות שמן משמע עושר. להיות שמן משמע שופע.
להיות שמן משמע יפה.
בגלל זה את צריכה להבין, שזה עניין של תקופה. את גם צריכה להבין, שלפי האינסטינקט החייתי שלנו – אנחנו אמורים להעריך אנשים שמנים. שמנים ככל שאפשר. וכי למה לנו להצהיר שאנו גוועים ברעב?

יש עוד משהו שאני רוצה לספר לך. יש ציטוט, שהוא מאוד נחמד. הוא לא של פילוסוף מוסמך או סופר\משורר מוכר. הוא של פו הדוב, לאחר שהוא נתקע בפתח ביתו של ארנב אחרי אכילה רבה: "מי זה בונה בית עם פתח כניסה צר כל כך? אני לא שמנתי טיפ טיפה, זו הכניסה לבית שלך שתמיד הייתה צרה, שנעשתה עם הזמן צרה עוד יותר."
או בקיצור: אני לא שמנתי, זו הכניסה שהפכה צרה.
ומכאן אפשר להסיק ש: אני לא שמנתי, אלו האנשים שמרזים.

אם יורשה לי לסיים בציטוט נוסף של פו הדוב(לאחר שחזרזיר מפקפק מעט בשפיותו של טיגר): "…חשבתי קצת ועוד קצת והגעתי למסקנה שלא רק טיגר בסדר, אלא, בכלל, כולם בסדר."

10/06/2014 14:20

    חכי רגע
    אני צריכה להעתיק את זה
    ולשמור כמנטרה שלי ;-;
    את ילדה סגידה.

    10/06/2014 14:27

    וואו, תודה, באמת, אני באמת שמחה שאת רשמת את זה.
    אני מרגישה יותר טוב, תודה רבה

    10/06/2014 14:39

    השמנתי, לא שמנתי.
    אני היחידה ששמה לב?
    לגבי הסיפור, באמת שהוא יפה ומרגש, אני רזה, אולי אף פעם לא חוויתי את מה שאת חווית אבל אני יודעת איך זה מרגיש ששופטים אותך לפי משקל. כי תמיד יסתכלו עליי כמו מקל שלא אוכלת כלום כשזה בעצם לא נכון…

    10/06/2014 14:50

    ככה זה כתוב בספר. הערות, הארות, טענות והצעות אפשר לשלוח לא' א' מילן.
    סבתא שלי דווקא משוכנעת שאם אוותר על שעה אחת של אחד מחוגי הריקוד שלי (ויש לי שלושה, ארבע פעמים בשבוע) אני אשמין בן רגע.
    זאת היא שצריכה להכין פחות אוכל P:

    שמחה שהציטוטים עזרו לך D;

    10/06/2014 15:31

ואוו הכתיבה שלך מיוחדת,אני מרגישה אותו דבר,כול מילה שלך זה יותר ויותר….אני!
אז אני אחזור ואגיד שיש לך כתיבה מדהימה! ושתמשיכיי לכתוב…
♥♥♥לין

10/06/2014 15:10

תני לי לספר לך משהו אישי שלי.
אני חושבת בדיוק כמוך, אני מסתכלת על עצמי במראה ופשוט לא מרוצה.
אני רזה. אני גבוהה.
הרבה אומרים לי שאני יפה, שאני חייבת לדגמן, הרבה גם שואלים, אבל בעיניי זה פשוט לא זה.
אני שונאת שאומרים לי את זה.
אני מנסה כבר מלא זמן להשמין, לא עוזר.
כנראה שזה הגנים.
אני לא אוהבת איך שאני נראית. אני פשוט מתה להשמין, בעיניי זה כל כך יפה! אני יודעת שזה נשמע דפוק אבל תדעי שמהצד השני יש כאלה שלא מאושרים להיות רזים ודקיקים כמו שאת חושקת בזה.
אני מקווה שבאחד הימים נדע להעריך את עצמינו ולאהוב את עצמינו. אני בטוחה שאת מדהימה איך שאת, גם ביופי וגם באופי.
את מקסימה!

10/06/2014 15:18

    תודה, אני בטוחה שגם את מקסימה. תודה על העידוד <3

    10/06/2014 16:25

אולי אני ההפך ממך, אני רזה ואני חושבת שרזה מדי *-*
כתיבה יפה אך אל תרגישי כך, זה באמת לא נורא ולא רציני, את יכולה להרזות.

10/06/2014 15:25

אלוהים.
זה כאילו קראת לי את המחשבות ושפכת הכול לתוך דף אינטרנט.

10/06/2014 15:39

אני כל כך מזדהה, ו… אממ… אני לא מסוגלת לעודד אותך. פשוט לא.

10/06/2014 16:12

    כנל

    10/06/2014 16:14

    זה בסדר יקירה את לא חייבת אני מרגישה כבר יותר טוב ^^

    10/06/2014 16:25
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך