!born this way
בבקשה לא תגובות אכזריות מידי, זה אישי.

שתיקה

!born this way 14/03/2014 1151 צפיות 22 תגובות
בבקשה לא תגובות אכזריות מידי, זה אישי.

בזמן האחרון אני מוצאת את השתיקה כחברתי הטובה ביותר.
תחושות מסויימות שבי גורמות לי לסלוד מהמילים, או לפחות מאופן הביטוי שלהן בקול.
אני מרגישה את המבטים של האנשים שמסתכלים עליי, שופטים.
ואני שותקת. 
לפעמים אני שוכחת למה אני שותקת, זה קורה לי בעיקר אחרי שתיקה ארוכה, ואז אני אומרת איזה משפט דבילי שגורם לאנשים לחייך, וללב שלי לקרוס.
העניין הוא שאין לי הסבר לתופעה הזאת, אין לי איזה סיפור קורע לב על אופן ההתרחקות של האנשים ממני, על ההתעלמות.
אתמול, הייתי בדיכאון.
ובניגוד לרוב הפעמים, שבהם אני פשוט טומנת את הראש בכרית ובוכה. החלטתי שהפעם אני יודיע לאנשים הקרובים, שאולי זה יעזור.
ישבתי עם אבא שלי במושב הקדמי במכונית, והוא שתק.
״אני לא מרגישה טוב״ מלמלתי.
״מה כואב לך?״ הוא עונה מתוך דפוס אינסטינקטיבי של הורה.
״זה יותר נפשי.״
״יש סיבה?״ הוא שואל, ואני רואה איך הוא מעלה קונספירציות של החבר הסודי שאני בטח מחביאה בארון.
״לא.״ אני משקרת בזמן שאני מרגישה את השחור מפעפע בדמי.
״אהה״ הוא ממלמל, ואז צלצול הסלולרי שלו גורם לו להיאנח בהקלה ואז להגניב לעברי מבט בתקווה שלא שמתי לב, הוא עונה לחברו מהעבודה בצהלה ומתחיל לדבר איתו על הפיתוח החדש של החברה המתחרה.
אל תתיאשי, אני משננת בזמן הדרך הביתה.
אני מרגישה את הדמעות מחכות לצאת כשאני נכנסת לחדר שלי אחרי נסיעה של חמש דקות שהייתה כמו נצח בשבילי.
רגע לפני ההתייאשות אני שולחת הודעה לחברה טובה ואומרת לה באנגלית שאני בדיכאון, כאלו ששינוי השפה יגרום לתוצאה יותר אכפתית.
היא עונה בשאלה למה, ואני עונה שאני לא יודעת.
וככה נגמרת השיחה.
רגלי פוסעות אל המיטה שלי ואני עוצמת עיניים רטובות.

בחלום שלי אני ברחוב הומה אנשים שבועטים בי תוך כדי הליכתם. גופי נידחק בינהם ואני צווחת שיפסיקו, אבל הם בשלהם.
איש עם מגבעת שחורה עובר לידי ואני מתחננת שיעזור לי, אך הוא פשוט ממשיך ללכת בקו ישר.
אני מנפנפת לאישה עם תינוק ביד, אני מוחאת כפיים מול גבר צעיר, אני מושכת בשער של ילדה קטנה.
ואף אחד לא מגיב.
ואז ברגע של הארה אני רוצה להכות את עצמי על הבזבוז זמן הזה,
למה פשוט לא הבנתי שאני בלתי נראית?


תגובות (22)

הו…אני כל כך מכירה את ההרגשה … כל כך הייתי במצב הזה…זה כל כך מעיק…
גם אני שתקתי על כך הרבה זמן…ועד שפתחתי את הפה…התפלאתי שמקשיבים לי.
לא האמנתי שמישהו באמת שם לב שאני כאן…באמת הקשיבו לי, ואני הייתי בשוק.
והיום, כשאמי ואבי יודעים מה מפריע לי, הם מנסים להימנע מלגרום לי להיכנס לדיכאון עוד פעם.
אני כאן, תדברי איתי, אני יודעת מה את עוברת.

14/03/2014 14:58

תוכלו להגיב על שני שיים שלי :"אני יודעת."ו"לעשות את האסור."
אני חושבת שאם שתיכן מבינות את מה שכתבתן אתם המגיבות המושלמות.
הגב האבתי מסמנת 5

14/03/2014 15:03

ואני לא מאמינה בתגובות אכזריות…

14/03/2014 15:04

אני מזדהה עם התחושה …
תיארת את זה בצורה מדהימה לדעתי, אהבתי מאוד

14/03/2014 15:34

מסכימה עם ספיר

14/03/2014 15:46

כתיבה מעולה, מרגשת, שמעבירה את מה שנסית להעביר.
את פשוט מעולה.
אני נורא מזדהה עם זה.
מדרג 5.

14/03/2014 16:37

וואו. זה באמת כל-כך… עמוק. ואמיתי.
אני מקווה שזה יעבור לך בשלום ובמהרה. אני לא כל-כך יכולה להזדהות כמו רוב מי שהגיב כאן, כי בחיים שלי לא הייתי בדיכאון. אבל אני מתארת לעצמי מה את עוברת.
והכתיבה באמת מאוד יפה.
-5-

14/03/2014 16:46

אני כל כך רגשנית שזה מפחיד.
תודה רבה לכם, כולם!
האמת שאני פחדנית מאוד, ולכן העלתי את הקטע הזה הרבה זמן אחרי שיצאתי מהדיכאון.
-פחדתי מהתגובות שיהיו ושאולי ידחפו אותי אליו עוד יותר-
אז עכשיו אני פחות או יותר בוכה מההקלה.
שוב, תודה לכולם!

14/03/2014 16:50

כתיבה מרגשת ומדהימה. אני כל כך מזדהה אתך….

14/03/2014 18:02

נייס.

15/03/2014 15:14

כתוב טוב, מסר חזק. מעניין…
אבל אולי כדאי לך לעבור על זה שוב ולעשות היגוי קטן. זכורות לי שתי שגיאות די חמורות "הבזבוז זמן הזה", במקום "בזבוז הזמן הזה" והיה עוד משהו בסגנון "אני יפעל" במקום "אני אפעל" רק שאני לא זוכר את המשפט המקורי או את מיקומו בסיפור. והיו עוד כמה… אשאיר אותך במתח.

18/03/2014 12:38

זה מרגש, זה חזק ואפשר להתחבר אל הקטע.
אני לא מאמינה בתגובות אכזריות ככה שאם אני לא אוהבת סיפור אני פשוט לא מגיבה כי זה שובר כאשר אתה משקיע בסיפור ואומרים לך "זה לא יפה" או "זה פשוט לא טוב מספיק" בעיקר אם זה משהו אישי כמו הקטע שכתבת.
אני מאוד אוהבת קטעים שנותנים לך הזדמנות לחשוב ולהרהר, להתרכז בכל מילה ומילה ולהפנים את הסיפור- והסיפור שלך עונה על כל הקריטריונים הללו.
כל הכבוד, קטע מרגש וטוב ואני מאוד אהבתי והתחברתי.

19/03/2014 14:03

לא אהבתי. יותר מדי רגשני.כמו שכבר אמרתי לרבים וטובים ממך, דיכאון לא מוליד שום דבר. אם החבר/ה שלך נפרדה ממך, זה לא יעזור לך לכתוב. אם סבא שלך מת, זה לא יעזור לך לחרוז. למה? בגלל שהדיכאון הוא כמו סלמון בסושי-הרבה טעם, ריח ושומן צריך לעדן.
ועכשיו, בעניין אחר, איפה הסיפור הבא בסדרת אורן? מה קרה לילד הגאון (לכאורה) שאוהב ללבוש בגדי נשים בברים?
ובעוד עניין, איפה התגובה הארוכה והעצבנית שהבטחת לי?

27/03/2014 15:48

נחלק את התגובת לחלקים.
הממ.
1. קודם כל, תודה רבה על הביקורת. דבר שני- אני אישית לא מסכימה איתך, הכתיבה בשבילי היא פורקן ולכן היא כן עוזרת לי. אני מסכימה איתך שבמצבים מסויימים כתיבה לא תועליל, אבל במצבים רגשיים להחריד אני פשוט מקיאה את הכל לדף, ומרגישה הרבה יותר טוב אחר כך. (מתנצלת על הדימוי המגעיל, זה הדבר היחידי שעלה לראש)
2. אורן אורן. האמת היא שהתגעגעתי אליו מאוד, ולכן כתבתי כמה וכמה פרקים במחשב שלי, אבל יש בעיה מאד קטנה ומעצבנת- קשה לי מאוד לכתוב איך הנער החביב הזה עובר לעולם האחר, ככה שקורה שאני כבר באמצע העלילה, עם חור קטן ומעצבן בינה לבין ההתחלה. אם אתה רוצה, אתה מוזמן לכתוב את הקטע הזה בעצמך(ברצינות לגמרי, אם אתה מעוניין- תן סימן ואני אסביר לך מה בערך אמור לקרות).
3. התגובה הארוכה שלך תחכה למוצ"ש הקרוב, שם אני אוכל לשסע אותך על העוול שגרמת לי. (סתם סתם, אבל אני אשלח בך מילים כדורבנות)
ובלי שום קשר לכלום, אני רוצה לספר לך שקיבלתי על עצמי לכתוב משהו אופטימי (סתם כי זה קשה) ותתכונן להפתעה.

27/03/2014 16:54

    אני התכוונתי לדיכאון כשעזר לכתיבה, לא לכתיבה כעזר לדיכאון. בעניין אורן, אני מקשיב, בעניין המשהו האופטימי, נראה לי שאם את תכתבי משהו אופטימי יום הדין יגיע, ושאלה קטנה: איזה עוול בדיוק? הכוונה, את מוזמנת להעלות את הפרשנות שלך, אבל האמת שלא נראה לי שתליחי למצוא פרצה בתיאוריה שלי הפעם. טוויתי את רשתי סביבך היטב. ואגב, בעניין ההיא שהתחילה להגיד שהיא חושבת ש-"אלוהים הוא סתם שוויצר גאוותן שלא אכפת לו מכלום", אני חושב שאולי היא צודקת, אבל אם הולכים לפי התיאוריה שלי אלוהים הוא אציל נפש ואמיץ באותה המידה, בגלל שבני האנוש ירשו ממנו הכל (גם תכונות טובות וגם רעות).

    28/03/2014 11:12

אינטלקטואל אז אתה מאמין באלוהים?

18/04/2014 15:36

    אממממממממ… לא.

    19/04/2014 19:10

    כשסטיבן יאמין באלוהים.
    לא…
    אגב, ראית את מה שהדמיון שלי חושב עליך?

    19/04/2014 19:22

    אתה חושב שאין שום ישות עליונב כל שהיא? שום דבר בכלל?

    19/04/2014 23:32

דיר גאד.
שלושה מתוך עשרים ושמונה סיפורים שלך בבכירת העורכים.
לי יש אחד מתוך שלוש-מאות ושבע-עשרה.
את מוכשרת, אני מקווה שזה ברור לך.

22/04/2014 14:47

וואו, אני מבינה ומזדהה איתך.. הכתיבה שלך ממש יפה, עמוקה.
את מאוד מוכשרת!
אני מבינה אותך.. אני יודעת איך זה להרגיש בלתי נראית.. לשתוק.. לא לספר..
הצעה שלי -תספרי לחברה.. אני עשיתי שיחת נפש עם עוד כמה חברות שלי, ישבנו ביחד וכל אחת פתחה ואמרה את מה שיושב לה על הלב. .את הסיפור שלה.. זה עוזר..
אני מעריצה את סלינה גומז, כי היא תמיד עזרה לי מתי שאף אלד לא..

22/04/2014 23:22

    אחד*
    אז תמיד שקשה לי או שאני בדיכאון, אני רואה סרטונים, שומעת שירים שלה…זה משפר לי את מצב הרוח ♥

    22/04/2014 23:23
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך