ריצ'י
מצטער שזה לא סיפור, אבל קיבלתי השראה מסיפור שקראתי פה באתר שפורסם לא מזמן(שם: גם אם היא יצאה מהארון היא לא שונה) ורציתי לכתוב תגובה קצרה, אבל לא יצא קצר, וחשבתי שזה מוזר לפרסם תגובה ענקית כזו, והיה לי חבל פשוט למחוק את זה אז אני מפרסם את זה כמו סיפור.. זו דעתי על הנושא כרגע.

אפליה היא פרימיטיבית

ריצ'י 10/12/2013 735 צפיות 5 תגובות
מצטער שזה לא סיפור, אבל קיבלתי השראה מסיפור שקראתי פה באתר שפורסם לא מזמן(שם: גם אם היא יצאה מהארון היא לא שונה) ורציתי לכתוב תגובה קצרה, אבל לא יצא קצר, וחשבתי שזה מוזר לפרסם תגובה ענקית כזו, והיה לי חבל פשוט למחוק את זה אז אני מפרסם את זה כמו סיפור.. זו דעתי על הנושא כרגע.

אפליה זה דבר פרימיטיבי לגמרי. אבל לדעתי יחס שונה לאנשים בעלי תכונות שלא כמו אצל רוב האנשים בחברה מסוימת די ברור. מה שלא מוכר גורר חשדות, חשדות גוררים יחס שונה,יחס שונה נקבע בדרך כלל על ידי הבן אדם הראשון שמגיב לזה (כמו רושם ראשוני, רק לדרך התנהגות כלפי מישהו), ואיך הכי קל להגיב? על ידי צחוק וזלזול, הקטנת המקרה לדבר חסר משמעות שצוחקים עליו ושאין לו השפעה על החברה כי הוא אינו רציני. הרבה יותר קשה לקבל אנשים שונים לתוך חברה קבועה כי צריך להתחיל לעשות התאמות, לדעת איך להתנהג איתם וללמוד מי הם. אבל לדעתי זה הטעות כי זה בכלל לא קשה.
אבל בעצם יכול להיות שלחלק האנשים זה באמת קשה. אלא אנשים עם נקודת מבט שתקועה עמוק בתוכם, אולי הם גדלו איתה או שנעשה להם עוול על ידי אותם אנשים או שהושפעו מהסביבה.
דוגמה טובה לזה היא גרמניה הנאצית, היטלר השפיע על מלא גרמנים בכל מיני דרכים וגרם להם להאמין שאפשר להתייחס ליהודים כמו לג'וקים. ילדים חונכו מגיל צעיר לראות את העולם כך, היטלר הציג את היהודים כמקור הרוע בעולם, והוא הציג זאת כעובדה, ועוד הוכיח שהיהודים הם תת אדם על ידי מדע. הרבה אנשים האמינו לכך, כי מדע אמור להיות מלא עובדות לא?. אפילו אנחנו שטופי מוח, האבולוציה, המדע הוכיח שהוא נכון, אבל מה אם המדע הוא רק דרך של הממשלה לשלוט בדרך שלנו לראות את העולם. אולי בעצם רובוטים שיצרו אותנו ניסו פשוט שלא נגלה שהם אלא שיצרו אותנו. בהתחלה הם נתנו לנו את הסיפור על אלוהים שברא אותנו, אחרי זה כשנהינו חכמים יותר והתחלנו לחפש דרך אחרת הכניסו את האבולוציה כדי להשתיק אותנו. אבל מה זה קשור? נקודות מבט מבחינת התנהגות הם אותו דבר. המוח שלנו מחפש דרכי התנהגות עם אנשים, דרכי התנהגות בסיסיים נקבעים בגיל צעיר וקשה לשנות אותם בדרך כלל, אבל זה אפשרי.
זה אפשרי וזה מה שהאנשים האלה צריכים לעשות, אפילו שזה קשה, צריך לקבל את השונה, בין אם זה צבע עור או נטייה מינית, כי בינתיים המילה הראשונה שעולה לראש כשפוגשים את זה היא המילה "שונה". צריך להפוך את ה"שונה" לחלק מהנורמה. ככה שלא נניד עפעף כשנראה את זה. מה אפילו גבר שאוהב ללבוש חוטיני? לא יודע, מנקודת המבט שלי אולי באמת צריך כמה הגבלות. אתם רואים? הוכחה שיש נקודות מבט. יש גברים שיאהבו לראות את זה.
בכל מקרה התחזית שלי לגבי העתיד של התופעה הזו של אפליה אופטימית. לדעתי עם כל הגלובליזציה שקוראת עכשיו, פייסבוק, טלוויזיה, אנשים מכל העולם יכולים לגור בכל העולם(בדרך כלל) תוביל בסופו של דבר להיעלמות של אפליה בכלל. לדעתי עוד 100 שנה זה כבר יהפוך לדבר נדיר.


תגובות (5)

מה זה פרימיטיבי?!? והיטלר לא סחף אחריו רק גרמנים אלא את רוב אירופה.

10/12/2013 22:15

כתיבה יפה

10/12/2013 22:15

אני חושבת שאתה ממש צודק , ואם נסתכל על זה כל אחד שונה .
ויכולים לצחוק על כל אחד מאיתנו , ולכן צריך להפסיק את האפליה הזו ממספר סיבות :
1. זה לא נעים שיורדים עליך ועושים נגדך אפליה אז אל תעשה נגד אחרים
2. זה פשוט לא יפה , זה לא נעים לעמוד בפני בן אדם שתקוע בבועה וסתיגמה ממש ישנה שאומרת למשל לדוגמא : יש כאלה אומרים שצריך להכחיד ולהרוג הומאים ולסביות אבל לפי דעתי זהממש לא יפה לשפוט בנאדם לפי השוני הקטן שלו וזה דווקא יפה שיש כל מיני אנשים וכל אחד שונה מהשני זה מביא עוד צבע מסויים לחברה שאנו חיים בה . ואותם השונים זה סתם הגדרה , הם מיוחדים זאת המילה בשבילם מיוחדים ולא שונים כי הם מביאים איתם משהו שונה לעולם או משהו שהוא יחסית אחר כנראה לסביבה בה הם חיים!

11/12/2013 13:02

נכון, זה דבר בסיסי, פשוט להתנהג שווה לכולם. ודידי כשאמרת סחף התכוונת השתלט על רוב אירופה? כי הוא לא סחף את רוב אירופה עם הרעיונות שלו, רק את גרמניה. אבל אני לא זוכר את כל הפרטים, אז מקסימום יש ויקיפדיה.

11/12/2013 14:25

ריצ'י היטלר גרם *לכמעט* כל אירופה *ללכת בדרכיו* אז כתבתי סחף. ויש כאלו *שהתנגדו* ואתם הוא *לא סחף*. מה שאני מתכוונת זה שבאמצע המלחמה *כמעט* כל אירופה האמינה בו, אז הוא לא בדיוק השתלט.

19/12/2013 06:52
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך