החופש הגדול מה עושים?

18/12/2023 123 צפיות אין תגובות

התחיל החופש הגדול, השבוע הראשון בכלל לא חשבתי מה עושים… איך עושים, למה עושים, בשביל מי? הייתי בהתלהבות והייתה לי הרגשה שכל היום לא הייתי ילדה רגילה אלא פיה שכל מה שהיא רואה, נוגעת בה במגע הופך לקסם, ובכלל לא היה חשוב מה עושים. אבל אחרי שבוע הראשון הקסם של התלהבות נעלם והתחלתי לחשוב מה באמת עושים? איך מתכננים את היום? הרי אין גננת שתגיד עכשיו אוכלים או עכשיו יוצאים לחצר או נוסעים להצגה. הסתכלתי על הכלב שלי – הוא כל היום שוכב על הספה, חשבתי על אימא – כל הימים שלה נראים אותו הדבר – התארגנות לעבודה , עבודה, שיעורי בית איתנו, ארוחת ערב, מקלחות לכל הבית ושינה. וגם אבא משהו דומה. נזכרתי שהגננת פעם סיפרה סיפור שבכל יום חשוב שקודם כל נעשה את הדברים החשובים וכל הדברים הקטנים אם נספיק ואם יהיה מזל או מזג אויר מתאים, או מצב רוח תואם. הרעיון הזה מצא חן בעיני ועכשיו היה צריך להחליט מה הם הדברים החשובים בשביל ילדה בכיתה ב'. בחופש הגדול השכן שלנו יוסי כשלא היה בית ספר היה בבוקר יוצא החוצה וכל היום מסתובב, מתבונן בדברים המעניינים אותו, מדבר עם מכרים שפוגש בדרך, נכנס לחנות קונה משהו וכך עוברים עליו ימים. מה חשוב מה פחות חשוב בכלל לא ברור. אם המורה תשאל אותו מה עשית בחופש הגדול לא יהיה לו מה לספר.
אז החלטתי שאני אעשה לי רשימה מה הם הדברים החשובים בעיניי. לאחר מחשבה יצא לי רשימה די מעניינת : להיפגש עם חברים מהבניין וגם מהכיתה (בשביל זה צריך לתאם איתם וגם עם ההורים שלי ושלהם), לקרוא שני ספרים שנתנו לי ליום הולדת ובזמן בית הספר לא היה לי אפשרות לקרוא אותם, לסיים לבנות את הרובוטריקים ולעשות תערוכה בחדר שלי, להתקדם במשחק מחשב שלי לשלבים מתקדמים יותר, כמובן ים, כמובן בריכה, כמובן סופרלנד, סרט בקולנוע, ארוחה במסעדה. החלטתי להראות את הרשימה לאימא כי הרי בלי העזרה שלה אי אפשר לבצע אותה. אימא קראה ואמרה שרעיונות שלי נהדרים והיא תעזור לי בכך שתבנה לי סדר יום רגיל, כמו מסגרת לתמונה, וכל ערב נישוב מה אפשר להכניס בכל יום וים לתוך המסגרת. המסגרת שאימא בנתה הייתה קצת משעממת (ארוחות, מקלחת, טיול על הכלב), אבל התחלתי להכניס לתוכה את הדברים החשובים. החופש הגדול התחיל להיות מלהיב והיה לי למה לצפות כל יום. באמת הרעיונות שלי הפכו לחוויות שאוכל לספר וגם יהיה לי נעים להיזכר. הרי אחרי שרעיון באמת קורה הוא לא סתם שורה ברשימה. למשל תערוכה של רובוטריקים שבניתי, זאת תערוכה אמיתית שאני כל יום גאה להסתכל עלייה. וגם חברים שבאים לבקר מתעניינים בה, שואלים שאלות וחלק גם מתלהבים ומבקשים עזרה לבנות גם כזאת.
ביקור בבריכה הפך לביקור בחנות שבו קניתי את הבגד ים שחלמתי עליו וגם ארגון תיק וגם מלא רגעים מרגשים כמו גלידה ותחרות שחיה עם אח שלי וריבים מי נכנס ראשון למקלחת וארוחה של כל המשפחה על החול.
בסוף הקיץ באמת חשבתי שהחופש היה נהדר ופתאום הבנתי שחבל שאני לא חושבת על כל מסגרת המשעממת שיש לי ולא מכניסה לתוכה דברים מעניינים ומלהיבים. מאותו יום החלטתי לעשות רשימות של דברים חשובים גם במהלך שנת לימודים אבל על זה כבר בסיפור הבא…


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך