Estonian
מוקדש לשירן שהמון זמן ביקשה סיפור למה.

הסיפור ה – 300 שלי! – למה? – למה מתקיים ליקוי חמה?

Estonian 08/11/2011 1007 צפיות 4 תגובות
מוקדש לשירן שהמון זמן ביקשה סיפור למה.

ליקוי חמה מאז ומעולם הפחיד והלהיב את האדם. מראה השמש נעלמת לה, מראה הירח המאדים. "טבעת היהלום" שנוצרת כל פעם כאשר השמש "נאכלת" על ידי אל כזה או אחר. ואיך שהאנשים צעקו תרועות על מנת להבריח את המרושע אשר העיז לזלול את השמש כמתאבן, ואולי גם יפנה עכשיו אליהם.
למעשה, הצרחות שלהם תמיד הבריחו את הזללן. והזללן הזה היה לא אחר מאשר הירח. הירח שלנו.
הרי זכור לכם בוודאי כיצד השמש וויתרה על חצי מתפקידה על מנת לתת לירח כבוד, אך הירח רצה כבוד גדול יותר. הוא היה גיס חמישי.
פעם בשנה, היה כנס של כל ירחי כוכבי הלכת. אף אחד לא ידע שהירח בכנס כיוון שתמיד יצא זה על היום שבו השמש הסתירה את כולו. בכנס הזמין שניים מחבריו אך ידע כי אין הקומץ משביע את הארי.
נאם הירח נאום משכנע בכנס וכך כל הירחים הגיעו על מנת לאכול את השמש החצופה.
כאשר התחילו בפעולה החלה השמש להיעלם עד שבני האדם הבינו מה קורה והחלו לצעוק ולפחד. הירחים מהר מאוד העלו גירה את השמש וברחו משם חזרה למקומותיהם ופחדו לנסות שוב. פעם בשנה הירחים מנסים שוב ושוב לאכול מן השמש אך בני האדם מבריחים אותם כל פעם מחדש ולכן נוצרים ליקויי חמה.


תגובות (4)

אווווווווווווווווו. זה מוקדש לשירן!!!! XD
ממש ממש יפה ומעניין. מחכה לעוד סיפורי למה ולזה שתתחבר לסקייפ :)

09/11/2011 14:13

איזה כיף…
סוף סוף משהו מקשיב לי.
ממש יפה, ראיון מעולה- אתה חייב להמשיך לכתוב…

וכמובן תודה רבה:)

09/11/2011 22:13

ברכות לסיפור ה-301 שלך כל כבוד תמשיך ממש יפה בקי

10/11/2011 03:30
n

תודה לאל-שאלות ה-למה? חזרו……
אצלי רשום שיש לך עכשיו 288 סיפורים……

11/11/2011 03:10
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך