למה? – למה יש כל כך הרבה צבעים בקשת?

Estonian 04/11/2012 2115 צפיות 5 תגובות

עוד מגיל אפס אנחנו רואים פרחים. אדומים, צהובים, ירוקים, כחולים, לבנים. בכל צבע אפשרי.
הפרחים יכולים להפיץ ריח, להיות דוקרניים או סתם יפים לעין.
כשהאדם רק התחיל את דרכו, היה גשם והיה שמש. זה מה שהכיר.
לאחר כל גשם כבד, כשהשמש יצאה, היה חושש לצאת מהמערה שלו מפחד שאז יחזור הגשם.
החליט יוצר העולם לצייר לו סימן מיוחד בשמיים.
היו אלה העננים.
העננים היו לבנים, בניגוד לענני הסערה השחורים שהפחידו כל כך את האדם.
האדם עדיין חשש מהעננים.
דמיינו לעצמכם, כבשים מעופפות בשמיים שלהן שלל צורות.
רבים מבני האדם זיהו דרקון איום, ופחדו לצאת.
אז צייר הבורא צורה של מעגל בשמיים בצבע לבן.
מכיוון שכדור הארץ עגול, ראו בני האדם את חציו – חצי מעגל.
הלבן עדיין הלחיץ אותם. הוא לא התאים לשמיים הכהים לאחר הסערה.
כאשר נגמרו העונות הקרות והרטובות של החורף, ראו בני האדם פרחים. הפרחים בערו בצבעים עזים: צהוב, כתום, אדום, סגול, לבן ועוד שלל צבעים.
ואז, כאשר הבין הבורא כמה בני האדם אוהבים את הצבעים של הפרחים, החליט לצבוע את המעגל הגדול בצבעים אלו. כך נוצרה הקשת, והעננים שברא קודם לכן הם הבסיס שלה. ולכן היא נקראת קשת בענן, ולכן היא בוערת בכל כך הרבה צבעים.


תגובות (5)

הבורא ברא את הקשת בתור סימן ברית בינו לבין בני האדם.אם אתה כבר מדבר על בורא,תגיד את מה שכתוב במקורות.

04/11/2012 08:32

כנראה שלא קראת סיפורי למה אחרים. הרעיון שלהם הוא לתת סיפור מקורי על דברים שונים.

04/11/2012 08:36

ונמנעתי במכוון משימוש במילים כמו "אל" כדי לא להתחייב לאף צד כדי שגם דתיים וגם חילוניים יוכלו לקרוא את זה בלי להרגיש נוחות.

04/11/2012 08:37

טוב אחי

04/11/2012 08:40

אין לי מוסג מה אנשים אחרים חושבים והאמת שגם לא ממש אכפת לי. אני ממש אוהבת את הסיפורים האלה. אתה כותב אותם ממש יפה!
ואני לא רומזת או משהו אבל היה נחמד לקרוא עוד סיפורים כאלה:)

10/11/2012 11:04
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך