למה? למה לנמלים אין חוש ראייה?

Estonian 01/12/2011 1441 צפיות 11 תגובות

בעבר, לפני שנים רבות, כשעוד לא היה תיעוד היסטורי, היו חרקים מגוונים. אחד מהחרקים היה מה שמזוהה היום כנמלה.
לנמלה היה אויב בטבע. טַבְּלֵר. הטבלרים היו ידועים בראייה החדה שלהם, והיהירות העוד יותר גדולה שלהם.
הנמלים ראו אז, וחוש הריח שלהם היה כמו היום.
טבלר אחד הלך לאורך הדרך לעבר פיסת מזון שראה. הוא ראה שנמלה אחרת כבר שם אוכלת.
"אין זה הוגן, אני רואה, את גם, את מריחה, אני לא, לך יש יתרון" התלונן הטבלר "לי קשה יותר, לי יש פחות אוכל".
"כאלו החיים" אמרה הנמלה והרימה את האוכל אל גבה.
"אני מתערב איתך, שבלי חוש הראייה לעולם לא תסתדרי" אמר הטבלר.
"זאת עסקה" אמרה הנמלה.
חזרה הנמלה לקן וסיפרה על העסקה.
הנמלים כיסו את עיניהן והמשיכו לחיות כרגיל.
הנמלים הגיעו תמיד לפני הטבלרים אך הטבלרים החליטו לרמות ולקחת את פיסות האוכל במרמה.
הנמלים כעסו ולכן תיכננו תוכנית.
הם הטמינו פיסה של מזון רעיל והטבלרים נפלו במלכודת ואכלו וכך מתו.
הנמלים החליטו להישאר עיוורות על מנת לזכור את הניצחון על הטבלרים. הטבלרים ניכחדו והם שרדו. שום שריד לא נשאר מהטבלרים.

והלקח העיקרי הוא ללא ספק :"עצלנות וחריצות שחיים יחד, סוף העצלנות להיעלם ולא להשאיר שריד, וסוף החריצות לעולם לא יבוא…"


תגובות (11)

תודה…
כמובן שזה ממש חמוד!
ואני מבינה שאתגרתי אותך- מאיפה הראיון??

01/12/2011 09:21

אני אגיד לך את האמת שירן, אין לי מושג מאיפה הרעיון.

01/12/2011 09:22

אוקיי תודה בכול מקרא……

(אני יודעת שזה חוצפה אבל אני לא אתנגד לעוד אחד!!)

01/12/2011 09:58

חחחח סיפור מגניב ביותר:)

01/12/2011 10:02

היי! זה באמת יפה! קראתי רק בגלל שרציתי לשאול שאלה שאני אשאל אחר כך, וממש אהבתי! תמשיך להעלות!!!

לנמלים אין חוש ראייה!?!!?!!?? אז איך הן הולכות בתור כלכך ישר!?!?!?!?!?

01/12/2011 12:42

תודה לכולם. ולנמלים אין חוש ראייה, הן הולכות בעזרת חומר שנקרא פרומון השביל, חומר שמפיץ ריח דרכו הן הולכות בקו ישר.

01/12/2011 12:45

אהה אילו יש להן הדמיה במוח של הסביבה? יש עיוורים שעושים את זה עם שמיעה וזה ממש מגניב:) הייתי קצת לא רגועה מקודם. סליחה:) אני יותר אני בלילה. =)

01/12/2011 13:25

חחחחחחחח, כל הכבוד אור!! תמשיך ככה :)
סתם לא, זה חמוד ביותר. (נימה …. תשלים לעצמך)
בלילה זה הכי כיף לכתוב, להתכתב ובכלל לעשות דברים עם השורש כ.ת.ב.
:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)
(סמיילי שמח של הסקייפ!!! מוחעחעחעחעחעחע)
אור אני רוצה עוד סיפורי למה!!!!!

01/12/2011 22:33

יואו, קבלו קטע:
אני היחידה שנמצאת בתגובות אחרונות!!!
זה כזה מגניב!!!!!!!!!!
ושמישהו יעלה כבר את הסיפורים שלי!!!!!!!!!

01/12/2011 22:36

ירדן אני לגמרי מסכימה איתך בקשר לסיפורי הלמה!
אבל אני לא חושבת שזה כיף לכתוב בלילה- בדרך כלל שאני כותבת בלילה אז אני כותבת דברים אל התאבדות, אל מוות של חיילים- בקיצור סיפורים עצובים שבגללם את אומרת שאני דיכאונית!

02/12/2011 03:58

שבת שלום אור
סיפור מדהים אהבתי מאד מאד ונראה לי כי אינני מחדשת לך כלום תמשיך לכתוב כי כייף לקרוא את הסיפורים שלך ממני בקי ♥♥♥♥

02/12/2011 08:11
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך