המלך והעני

05/01/2016 4957 צפיות אין תגובות

פעם אחת לפני שנים רבות היה מלך שרצה ללכת לפאב והוא לא הכיר את פשוטי העם. הוא חשבת לעצמו שהוא כל יכול ושאין מישהו יותר טוב וחכם ממנו.
המלך התייחס בזלזול כלפי המשרתים שלו, והוא דרש מהם הרבה מאוד עבודה שהמשרתים לא יכלו לעבוד כמו שצריך מרוב עבודה. בגלל שהם לא עבדו כמו שצריך כל פעם הוא , המלך הוציא אותם להורג והביא משרתים אחרים.
עכשיו לסיפורנו, המלך הלך לפאב וראה את האנשים שיכורים וצוחקים הוא לא חשב שיש להם דעת ובינה. שהם יכולים לדעת דברים שהוא לא יודע.
פתאום הוא פוגש איש עני שנראה שהוא יכול לעבוד אצלו, אך המלך חשב שהוא לא יצליח כי הוא עני, הוא בטח לא יצליח לעמוד במשימות שלי כי הוא עני.
המלך דיבר איתו ושאל אותו אם ירצה לעבוד אצלו כמשרת. העני אמר לו שכן הוא ישמח לעבוד אצלו והעני חשב שטוב שיהיה לו קורת גג לגור בה.
העני הלך עם המלך לממלכה, והעני סיפר לו סיפורים קשים על המצב שלו ושל חבריו המלך לא ידע בכלל עד כמה המצב חמור ועד כמה יש מחסור בפשוטי העם. הוא גם דיבר איתו בשפה גבוהה שהוא לא חשב שיש עניים שיכולים לדבר בשפםה גבוהה כל כך.
כשהגיעו לממלכה היה כבר ערב, והמלך היה רעב והוא ציווה על העני להכין לו אוכל לאכול. העני הכין את הארוחה והגיש אותה למלך. המלך חשב שהמאכל פשוט מידי וכי אין בכך טעם לאכול את המאכל הזה. הוא כעס עליו ואמר אל העני שהוא לא רוצה לאכול את זה, אבל העני אמר לא זה ממש טעים רק תטעם. המלך אכל את המאכל והיה לא מאוד טעים, ושהוא היה רוצה לאכול את זה כל ערב.
העני סיפר לו סיפורים לפני השנה ולימד את המלך דברים שהמלך לא ידע עליהם מעולם. המלך הבין כי לא יכול להיות שרק העני הזה הוא חכם כל כך ויודע כל כך הרבה דברים. הוא הבין כי כל מה שעה למשרתים האחרים היה אסון ושהוא לא הבין באמת מי הם ומה הם יכולים לעשות.
המלך אמר לעני שהוא רוצה שיהיה יועצו של המלך העני לרגע לא הבין, הוא לא האמין כי המלך רוצה שיהיה היועץ שלו, הלך אמר לו שהוא למד ממנו הרבה מאוד ושהוא ישמח שהוא יוכל לייעץ לו. העני הסכים לבקשה.
המלך הבין כי המצב של התושבים צריך להיות חשוב לו וכי צריך לשנות את המצב. הוא הלך לתושבים ודיבר עם המושלים והבין מה צריך לשנות והוא שינה את התקציבים, את ההתנהגות שלו כלפי העם. וכך התושבים נהנו ממלכותו של המלך בעזרת העני שיעץ לו.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך