oliv
לא קיבלתי עוד פידבאק. אשמח לכזה... התייחסות למידת הסתמיות שבזה

הגיע הסתיו? חחח סתם, 'הפסיכופטים ואני'

oliv 01/11/2015 1033 צפיות 10 תגובות
לא קיבלתי עוד פידבאק. אשמח לכזה... התייחסות למידת הסתמיות שבזה

הפסיכופטים מתחבאים בכל מני מקומות. אבל האמת היא שלא כל כך אכפת לנו.
כולנו בסדר עם הקצבים, שפושטים את העור של הפרה בעודה בחיים. כולנו בסדר עם הכבשים שצורחות.
עם השוטרים עם האלות, החוקרים עם הכלים החדים בתיבה. עם הסוהרים, והמפעילים של הכיסא החשמלי. מישהו חייב לעשות את זה. והם לא כולם גרים באותה שכונה.
וביחוד כולנו בסדר, עם מנתח לב ששם לסבא שסתום ונתן לו עוד כמה שנים לחיות, ולאמא עוד כמה שנים פחות להתייפח. אז מה אם הוא פסיכופט. הוא עוזר לנו. אז זה בסדר.

אבל אף אחד לא מבין באמת את הפסיכופטים.
איך לבתר גופה של אדם, בעודו בחיים, זה קל. סבל אמיתי, זה קל. אדם שמתייפח מכאב, זה קל. לפתוח את גופם עם סכין, כאילו מדובר בפתיחת ריצ'רצ'. ואיך העיניים הכחולות שלהם נראות כשהם עושים את זה. כמו להב קר.
ואיך לנו, כאב של אחרים, מקפל אותנו על הרצפה מרוב כאב של אנו עצמינו, זה מרכך אותנו ומקפל אותנו כמו אוריגמי. אנחנו מזדהים ומתכווצים. וזה בלתי אפשרי. אם לא די במבט שאנו עושים כשאמא נחתכת מסכין ירקות, כדי להבהיר כמה אנחנו פגיעים ולא נוחים עם זה.

אתם מבינים, זה הכי מפחיד. להביט להם בעיניים. אדם, עם עיניים שמבעיתות אותנו, קרות מקרח, ללא קשר לצבע שלהן. פנים של רוצח, ללא קשר לתווים שלהם. יראו לנו את כל מה שניסינו לשכוח מאז שאנחנו ילדים, אחרי שהצלחנו לסלק את סיוטי הלילה שלנו על אנשים רעים, והתחלנו לדמיין אותם קצת אחרת- טובים יותר. טיפשים יותר. ומפלצתיים יותר. מפלצתיים כאלה – אולי מהסוג שלא קיים. כן, ש-'לא קיים'.

וכשבסרטים רצח נהפך לגימיק, ובספרים זה מתואר בסיפרי הבלשות כאילו זה סיפור יד שניה. כשאנשים עם אינטרסים שונים מנסים לשכנע אותנו בכוח שרוע כזה קיים, שאומנים מנסים לעורר אותו – זה הופך למיתוס. השדים שכולם אומרים לך להתעלם מהם. להתעלם, או שאתה גומר בבית משוגעים ונקרא כמשוגע. זה חלק מההתבגרות שלך. להישאר אדיש.

אני מניחה שזה נוח לישון ככה בלילה. לחייך לרופא מוח, שנותן לילד סוכריה. ללכת לקנות פסטרמה ולהכין סנדוויץ לילדים לפיקניק. להתקשר לשוטר בנוגע למיצי. וכשסבא בסוף כן מת, לתת אותו לקברן. זה שבחר להתעסק בגופות למחייתו- אולי כדי להפיג איזה קטע נסתר.
אבל לפעמים… רק לפעמים. כשאני רואה איזה משהו. איזה בחור בקניון, שלא יושב לי טוב, אני בטעות נזכרת. והזיכרון הזה מקבע אותי במקום. ואני לא נלחמת ולא בורחת, אני נשארת. אם כי לא מבחירה. אלא כי אין בי את הכוח להתכחש יותר שלא יותר קיים כזה מקום. מקום בו אני צורחת ומישהו מנתץ כיסא על הראש שלי ללא הפסקה. עד שהגולגולת שלי שוקעת. עד שהמיתרים שלי נקרעים. כי רק לרגע אחד לאדם שמולי היה ניצוץ. ניצוץ שלא מבין כאב של אחרים. והאפשרויות של מה הוא יכל לעשות לי, נגלות.

הפה שלי נשאר פתוח כמו במסגד. וכשאני מתפללת אני לא מתפללת לאלוהים, אני מתפללת לג'ון. האדם עם הידיים על הגרון שלי עכשיו. ואני קוראת בשמו ומתייפחת.
הו, זה הריח של תפילה אמיתית.


תגובות (10)

"התייחסות למידת הסתמיות שבזה".
ההערה הזו גרמה לי לבכות. באמת. אולי כי אני נורא רגישה עכשיו. אולי כי אני עדיין בקטע האחרון שכתבתי.
אבל את מוכנה פאקינג להפסיק?!
את מדהימה. את כל כך מדהימה שזה מפחיד. באמת ובתמים מפחיד. את יודעת עד כמה זה מפחיד אותי.
תפסיקי להוריד מהערך של עצמך. אולי אני מעלה לך אותו אבל אנשים אחרים לא תמיד. אם את תורידי את הערך של עצמך, את תישארי למטה.
לגבי הסיפור…מעורר תהיות. קשות. כאלה שנורא קשה לי להכיל עכשיו.
הרגשתי כמעט ניצוץ של פסיכוטיות בסיפור הזה…וכמעט ניצוץ של גאונות.
קשה להיות פסיכופט. ועוד יותר קשה להיות גאון….
החיים קלים כשלא חושבים על זה. החיים פשוט קלים יותר.
חלק מתהליך ההתבגרות שלנו זה להיות אדישים. את צודקת.
זה נורא, אבל שקרים מחזיקים אותנו בחיים.
שקרים על פסיכוטיות, מחזיקים אותנו שפויים.
ואת….עם כל הגאונות והפסיכוטיות שבך…אף פעם לא תפסיקי להדהים אותי.

01/11/2015 21:55

    אנדריאנה, קודם כל הקלת על העובדה שהעליתי את זה לכאן. דבר שני, זה ממש משמח אותי ברמה האישית שאת מוצאת אותי מדהימה, אבל אנחנו דומות, וכפי שיתברר לי עוד רגע, כותבות על נושאים דומים (חחח… אופס), לכן עוד יש ספק שמה שכתבתי הוא בינוני. אינני יודעת. את יודעת איזו מן עיוורת אני יכולה להיות. ודבר אחרון – אני אקח את ההערה שלך לתשומת לבי. את צודקת, אם אני הוריד מהערך של עצמי אני אשאר למטה. הערכתי את התגובה, תודה לך יקירה

    01/11/2015 22:28

    את באמת יכולה להיות עיוורת לפעמים. זה מעצבן.
    אבל אני אוהבת אותך אז אני סולחת <3

    01/11/2015 22:34

אני מצומררת.
אולי מהקור כאן בחדר, אבל יותר סביר לי שזה מהסיפור שלך, וווווו
הכתיבה מעולה, התיאורים עוד יותר.

מה שקצת מטריד, זה שאת מסוגלת להבין את זה מספיק בכדי לכתוב.
מאיפה זה בא לך, אולי מבסיפור של אנדריאנה עצמה שמתחיל כך
"כשאבא של 'סתיו' דקר אותו בבטן"

מה קורה כאן, איך כל "סתיו" פתאום מתקשר לו למילה "פסיכופאטיות", תמהני, וווווו.

01/11/2015 23:44

    האמת שכתבתי את הסיפור שלי אחרי שהיא כתבה את שלה.
    אז לא סביר..

    01/11/2015 23:46

    חחחח אוקיי- סדר. תודה על המחמאות. אכן זה מטריד. הספר שתיקת הכבשים הציף את זה. וסתם זה שהיא קראה לו סתיו ועוד משהו עם נרקיס ואבא של סתיו או פסיכופת… היו שם דברים דומים חח. תודה לך מלי אוהבת 3>

    02/11/2015 00:03

!!Heeere's Johnny
העברת את הפחד ואת הפסיכופטיות בצורה יפה מאוד. כל פסקה בפני עצמה כתובה טוב (וחלקן אפילו נהירות). אבל הפסקאות קצת לא מתחברות לי אחת לשנייה. המסר, כמובן, נכון. הספרות, אך בעיקר הקולנוע והטלוויזיה, שורצות אלימות ורצח ופסיכופטים וזוועות שהן מעוותות לא בגלל שהן נוראיות, אלא בגלל שהן לא כמו מה שבאמת קורה במציאות.
התיאורים, הדוגמאות והדימויים שהבאת בשביל להמחיש את עצמך מצוינים.

01/11/2015 23:48

    זה רק מאמר, או רצף מחשבות. לא הרגשתי שזה כזה מנותק אבל אולי טעות בידיי. רק הפסקה האחרונה, וזה מכוון, כמו חיזיון. תודה על התגובה 3>

    02/11/2015 00:06

    אני לא יודעת למה אתם חמודים בעיניי.
    אני משוגעת.

    02/11/2015 00:16

    חחחחחחחח גיחכתי בקול, תגובה מצחיקה, אבל תודה XD

    02/11/2015 00:32
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך