שיר – סופרת.

06/09/2022 246 צפיות אין תגובות

שיר – סופרת.

ארוחות השבת הן כרגיל עוברות אצלנו. בדרך כלל, קורה, שביום שישי אנחנו לא מתראים כל יום, וכולם באים עם החדשות שלהם על היום עם לא יותר.
בשבת הזה, שיר הביאה אימה מחברת שבה, בכתב יד קטנה, אבל קריא שלה, היא החלה לכתוב סיפור.
בתחילת הסיפור, היא תיארה קבוצת ילדים עם שמות ותיאור שלהם בפירטי – פרטים לכל פרטיו ודקדוקיו.
היא עדיין לא ידעה על מה היא רוצה לכתוב בסיפור הזה, אבל כבר אפשר היה לראות את סגנונה בגישה לנושא: בפירוט, מובנת ומנומק.
יתכן שזאת הייתה השפעה של ספרים על הארי פוטר, אשר בתקופה הזאת כולם מתלהבים ממנו, גם ילדים וגם המבוגרים.
הספר מספר על ילד יתום שלומד בבית הספר לקוסמים.
יש לו כישרונות מדהימים, ואתו וחבריו מתרחשות הרפתקאות שונות.
סופר – האישה בת-זמנינו, אמא לילד, מצעה את עצמה על סף העוני, אך בזכות הספר, הצליח להפוך לעשירה יותר מאשר מלכת אנגליה.
שיר כבר מחפשת את דרכה בחיים. היא בת קצת מעל 10, והתכונות האישיות שלה עשויים לאפשר לה לעלות גבוה בחברה (ולא רק בישראל), הן מבחינה אינטלקטואלית וגם מבחינה כלכלית.
עכשיו היא בוחנת את אצמא כסופרת, ויתכן שרצון להצטיין, שהיא מפתחת, מכריח אותה לכתוב ברמה לא יותר גרוע.
לפני כן היא בדקה את יכולתה כציירת כשציירה 4 – 3 תמונות, וגלתה אותו רצון להצטיין במשהיא מתעסקת.
ביקשתי ממנה לחתום את הציורים האלה, שניים מהם, החסנתי למסגרות ותליתי בבית שלנו.
בגלל רצון סימולטני של כולם לספר על כל דבר, לא הצלחנו להתבודד עם שיר ולדון על המבוא לסיפורה, אבל הרצון לכתוב לא אבד לילדה – ראינו אותו במגוון עבודות של ב"ס' שהיא מכינה אותם, והופכת למחקרים עצמאיים, והם ברמה הרבה יותר מתקדמת מעשר נדרשת בכיתה 5 ("ה") ששיר לומדת בא.
נראה כי המחצית השנייה של השנה היא גם תסיים בהצטיינות!
באשר לסיפור עצמו, לא הצלחנו להתבודד עם שיר, כדי לדון בו, והיום, 2005/05/19 הייתי רוצה לדעת אם היא המשיכה או לא. היא כבר הנערה, שבאופייה מכונסת, ואם לא מעודדים אותה ביסודיות, – היא לא תתחיל למדבר.
2007/01/11
על עובדה שהיא, עם קובעת לעצמה מטרה, מצליחה להסיג אותה, אני כבר כתבתי, אבל היום מתפתחת אצלה תכונת אופי, המתוארת באחת מהדמויות המרכזיות של הספר "העולם האבוד" של ארתור קונן דויל – פרופסור 'צ'לנג'צ'ר.
היא עובדת יותר יעיל רק כאשר הנסיבות "לחצות אותה אל הקיר."
תכונה זו קיימת גם אצל אבא – הוא מזניח את הייננים, ולאחר מכן, כשמצב מלחיץ אותו, מסיים.
לשיר זה עדיין, לא כל כך קריטי, אבל יש סימנים להתקדמות בפיתוח תכונה זו.
דרוש טיפול!
גורם נוסף שיכול לעכב את השיר – אמא.
היא כעסה מאוד כאשר אני אומר שהיא הייתה יכולה להיות "נסיכה" – ואמרת שסטנדרטים גבוהים, שפיתחתי בא, מאוחר יותר הפריעו לה מאוד.
היום, כשהיא בת 37, בעבודה משבחים את התכונות האלה אצלה, מנסם לחקות אותה, אבל גם חוששים ממנה.
בזה בדיוק הוא קושרת עקובים בהתקדמות שלה.
עם זאת, למרות הכעס, היא עושה מאמצים רבים לפיתוח של הילדים, למרות שאבא -, כבר אמר שצריך לשבת ולחשוב איך להסיר מהילדים חלק של החוגים.
זה מונע ממנו לחיות בקלילות!


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך