הגבעה הקטנה עם העץ

15/06/2014 786 צפיות אין תגובות

בממלכה רחוקה לפני אלפי שנים חיו זוג בעל ואישה, הזוג היה עני מאוד וכל בוקר היה הבעל עולה לגבעה קטנה עם עץ זיתים ומתפלל לאל שיביא פרנסה לביתו ודבר לא קרה עד שיום אחד נמאס לבעל והוא חדל מלהתפלל, זהו זה אשתי אמר הבעל נמאס לי להיות עני נמאס לי להתפלל לאל ושדבר לא קורה אני מפסיק להתפלל לי נמאס! בסדר גמור אמרה האישה אם כך אני ימשיך במקומך להתפלל. כל בוקר במשך שנה עלתה האישה לגבעת הקטנה והתפללה יום אחד אור לבן החל לבצבץ מתוך העץ ולאט נהפך לדמות אנושית בוהקת, מי אתה? שאלה האישה שראתה את הדמות , אני מלאך ששלח האל אמר, אני כאן בכדי לענות לתפילותיך בעוד כתשע חודשים תלדי בת לבתך יהיה שיער העשוי זהב טהור שרק את ובעלך תוכלו לחתוך ולמקור ולהתפרנס אך לילדה אסור בשום פנים ואופן לחזור הנה לגבעה אחרת שיערה ינשור מיד ויעלם! ברור? כן אמרה האישה ברור כשמש הזורחת במרומים הילדה לא תתקרב לעץ הזה. וכן האישה לדה בת וקראה בשמה אוראל משום שהיא האור שקיבל ביתה מין האל. הילדה גדלה והפכה לנערה יפת תואר בעלת שיער עשוי זהב טהור והוריה התעשרו משיערה היקר, אך מכיוון שהיה אסור ללכת לגבעת הזיתים הקטנה עם העץ הוריה נעלו אותה במרתף כדי שלעולם לא תתקרב לשם. כל ערב היה אביה של אוראל נכנס וחותך משערה המוזהב, ערב אחד שאביה נכנס לקחת משיערה אוראל אשר כל כך רצתה לצאת החוצה לעולם עזרה אומץ ושאלה את אביה: אבא אני רוצה לצאת החוצה לראות את העולם? מה! כיצד את מעיזה לומר זאת איני מסכים זהו מקומך בלבד מטרתך העיקרית היא לפרנס את ביתנו חוץ מי זה אין בך שום ערך אחר שיערך העשוי זהב מפרנס אותנו וזהו תפקידך היחיד איננו אוהבים אותך את רק כלי שיש לנו בשביל להתעשר האם זה ברור לך אוראל? שאל אביה, כן אבא אמרה אוראל בצער רב והחלה לשבת ולבכות. יום אחד נווד זקן הגיע לביתם של הזוג העשיר הוא דפק פעמיים לפני שפתח לו המשרת, שש….לו…םם רב אמר הנווד הזקן האם אוכל לדבר עם בעל הבית? שאל, טוב אמר המשרת חכה פה ומיד אחזור, לאחר דקות מספר חזר המשרת עם הבעל, כן אמר הבעל מדוע הנך מטריד אותנו? שאל בגסות, אני ממש מתנצל אמר הנווד כל שאני רוצה זה הוא מקום לנוח ולאכול כפי שאדוני רואה אני נווד עני זקן וחלש ואדוני הוא חזק עשיר וודאי יכול להרשות לעצמו לארח נווד זקן כמוני בביתו המופלא, הבעל פרץ בצחוק ואז עבר לכעס , מי אתה חושב שאתה שתבקש לישון ולאכל על חשבוני אוכל חינם שכמוך! הבעל סטר לו והפיל אותו, סתלק מכאן שוטה זקן שכמוך וטרק את דלת הבית בפניו של הנווד. הנווד קם הוריד את הגלימה שלו מעליו ושינה צורה לגבר צעיר חסון ושרירי ויפה תואר ודפק בדלת שוב רק בתור גבר צעיר ויפיפה. הבעל פתח את דלת הבית, כן או שלום לך אישי הצעיר במה אוכל לעזור ? שאל, שלום אמר הצעיר אני נווד אשר מסתובב בעולם ואין לי היכן ללון לילה האם אוכל ללון אצלך עד לבוקר? הרי הנך עשיר גדול התוכל להרשות לעצמך זאת , הלא כן? כן אמר הבעל כמובן בוא היכנס אדוני הצעיר בוא, או רוב תודות לך אדוני אמר הצעיר. אך בלילה נכנס הצעיר למרתף שבו כלואה אוראל , אוראל אשר בכתה הרימה את מבטה לעבר הצעיר , מי אתה? שאלה, אני כאן כדי לעזור לך אמר הצעיר האל ראה מה הורייך הוללו לך בגלל תאוות הבצע שלהם הם שכחו כיצד זה להיות חלש ועני , תקשיבי יש גבעה קטנה עם עץ במרחק כמה מטרים מכאן ברגע שכף רגלך תדרוך על אדמה זו כל שיער הזהב שלך ינשור ויעלם ואז תהיי ככול בנות האדם ולא עוד ככלי לעושרם של הורייך. באמת? שאלה אוראל בהתפלאות, כן אמר המלאך עכשיו צאי לפני שאביך יגיע, ואוראל ברחה מין המרתף ויצאה מין הבית. אביה אשר שמע קולות ראה דרך חלון חדרו שביתו בעלת שיער הזהב בורחת הוא מהר לקח את הרובה שלו ורץ החוצה לרדוף אחריה, אוראל שכבר יצאה מכותלי ביתה אל העולם החיצון שמעה יריות לאוויר שהביטה לאחור ראתה את אביה עם רובה רודף אחריה היא הגבירה מהירות לאחר כמה מטרים ראתה אוראל את הגבעה הקטנה עם העץ ורצה אליה, אך הרובה של אביה כבר צמוד היה לגבה, אביה תפס את ידה של אוראל סנטימטר לפני הגבעה, אבא לא התחננה אוראל אני חייבת , לא אמר אביה את לא תהרסי מה שעבדנו עליו כל כך הרבה שנים, ואני לא מוכנה להיות כלי שלך ושל אימא יותר אמרה אוראל ושמה את כף הרגל שלה על גבעה ורצה למעלה בעודה משתחררת מאחיזת ידו של אביה, ברגע שעמדה מול העץ כל שיערה מוזהב נשר ונעלם והיא נהייתה קירחת, לאאאא צעק אביה, אוראל נגעה בראשה וגילתה שהיא קירחת והחלה להתמלאות באושר רב אך היא שמעה בכי שהביטה למטה ראתה את אביה בוכה, אבא אמרה אבל עכשיו נוכל לחיות כמשפחה רגילה, לא אמר אביה אני לא מוכן לחיות כעני שוב אני מעדיף למות כעשיר וירה לעצמו כדור בראש, לאאאא צעקה אוראל אך זה היה מאוחר מדי אביה נפל ומת. אחרי טקס הקבורה של אביה אוראל ראתה שוב את הצעיר ששחרר אותה היא נגשה אליו בוכה ושאלה, מדוע , מדוע נתת לי ללכת אחרת כל זה לא היה קורה אבי היה עדין בחיים, אוראל אמר הצעיר , אביך קיבל מתנה מהאל והוא קיבל עושר ועוצמה, אך הוא שכח כיצד זה להיות עני וחלש וחסר עונים שהוא סירב לעזור לזקן, אך שבא אליו צעיר שחשב שיוכל לקבל ממנו טובה משום שהוא צעיר וכול לשווק את שיערך בעולם נתן לו להיכנס , אוראל כמו שהאל יודע לתת מתנות שצריך הוא גם יודע לקחת אותן כשצריך.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
9 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך