הקרנף והלף מטבות הזאב

15/04/2015 493 צפיות אין תגובות

הקרנף ואלף מטבעות הזהב מאת=טל טאובה
השנה היא 1919, המלחמה הגדולה מתקיימת בצרפת.
האחים שלי, ג'ו ומיילין. האחות הגדולה שלי, מיילין, תמיד מגנה עלי במלחמות קשות. על ג'ו אני מגן כי הוא עדיין תינוק ולא יודע אפילו מי זו אמו ומי זה אביו. אנחנו יתומים.
הורינו מתו במלחמה. גם אני לא הספקתי להכיר את ההורים אבל מיילין הספיקה.
היא תמיד מספרת לנו סיפורים על אמא ועל אבא, איך נראו ומה עשו.
חשבתי לעצמי, בלעדי מיילין לא היינו שורדים.
פתאום, פצצה ענקית מתפוצצת. הדוד שלנו בראון אמר: "תרדו מהר, המגדל עומד לקרוס בגלל התאילנדים". כל הילדים רצו מהר אבל גיא לא, הוא לא פחדן.
הוא לקח את הרובה הצבאי של דודו ורץ למלחמה. מיילין הייתה חייבת לבוא כי חששה שגיא ייהרג אבל לא היה לה רובה והיא מתה… זה גרם לי להתרגז עוד יותר ולכן הרגתי 1000 תאילנדים.
ברחנו משטח המלחמה והגענו להגנה החדשה שלנו, במלון צ'סבל. שם קברנו את מיילין באדמה והלכנו. אנשי המלון אמרו שאנחנו יכולים להישאר שם עד שהמלחמה תיגמר כי יש במלון מגנים חשמליים ששום תאילנדי לא יכול לפרוץ.
גיא שמח והכיר ילד חדש במלון בקומה ה-15. הוא הכיר את ג'ורו שהציג את עצמו כישראלי.
ג'ורו אמר שגם בישראל יש מלחמה נגד הערבים ולכן הגיעו לצרפת, כדי להימלט מהמלחמה לתפוס מכסה תחת המגנים האלה במלון.
ג'ורו שאל את גיא "למה יש מלחמה בצרפת?" גיא לא ידע מה לענות אבל הסביר שהצרפתים התערבו עם התאילנדים שאם ציפור לבנה תעוף לדשא מחר הם יתנו להם מיליון מטבעות זהב אך אם היא לא תעוף לדשא מחר הם יצטרכו לתת בעצמן מיליון מטבעות זהב.
במקום ציפור לבנה הגיעה ציפור סגולה. הצרפתים לא הביאו את מיליון מטבעות הזהב ולכן פרצה המלחמה. פתאום התאילנדים פרצו למדינתנו, הגיעו טנקים ומטוסים. אז ראש ממשלת צרפת הסכים לתת להם את הכסף בתנאי שיעזבו את הארץ הנהדרת שלהם אבל התאילנדים אמרו שזה מאוחר מדי ומיד פרצו במלחמה.
התאילנדים הורידו את דגל צרפת ושמו את דגל תאילנד במקום. הם ציירו באדום חרב שמונחת בראש של מישהו. ראש הממשלה ניחש מיד שיכול להיות שמדובר בראש שלו ועל כן ברח מצרפת והשאיר אותה ללא ראש ממשלה.
גיא פתאום הבין משהו. הוא ראה שיש לג'ורו רובה בכיס האחורי. ג'ורו אמר לגיא: "גילית את הסוד שלי, ראית את הרובה. לכן לא יהיה כיף להרוג אותך". מסתבר שג'ורו תאילנדי.
גיא אמר לג'ורו שהוא יעמיד פנים כאילו ג'ורו הרג אותו וכך אביו של ג'ורו יחשוב שהוא מת באמת. ג'ורו הביא לגיא צבע אדום כדי שיצבע את פניו באדום ויעמיד פניו כמת.
אביו של ג'ורו ראה שגיא "מת" ואז אמר לג'ורו: : עבודה יפה בני".
זה
ג'ורו אמר לגיא שיתקשר לראש הממשלה של המדינה שלו ויספר לו שהוא מוסתר במקום מסתור טוב. גיא התקשר לראש הממשלה והוא הגיע מיד לבית המלון בו גיא מתגורר.
כעבור שנתיים, ב-31 בפברואר 1921 ג'ו היה בן 3 והמלחמה התקרבה לסיומה.ראש הממשלה הצרפתי רצה לעשות שלום עם ראש ממשלת תאילנד.
ג'ו היה צריך ללכת כבר לגן אבל בגלל המלחמה אי אפשר היה לשלוח אותו לגן. גיא היה צריך ללכת לביה"ס אבל גם הוא לא יכול היה ללכת מאותה סיבה. גיא אמר שאם לא הייתה פורצת המלחמה מיילין האחות הייתה חיה והייתה מלמדת אותם בעצמה את הלימודים.
גיא נזכר שיש לו חסכון בו הוא שם את הכסף מדי יום. הוא לקח פטיש והרס את הקופה שלו (שהייתה בצורת חזיר). הוא ראה שחסך במשך שנתיים 2000 ₪. הוא חשב לעצמו "2000 ₪ יכולים להספיק לתשלום עבור הגן של ג'ו ועבור הבי"ס שלי, אבל טיסה עולה עוד 2000 ₪".
הם היו חייבים לטוס למדינה אחרת בה אין מלחמה.
מה הם יעשו? גיא היה צריך לפרנס אז הוא הלך לעבוד בבנק כבנקאי. הוא הרוויח כל יום 1000 ₪ ולכן המשיך לעבוד 4 שנים כדי שיספיק הכסף גם לאוכל ושינה.
כעבור 4 שנים גיא היה בן 13 והיה לו מספיק כסף. לאחותו מיילין שנפטרה אמר שמבטיח להמשיך לדבר איתה למרות שמתה, הוא בא לבקר אותה בקבר.
ברגע שהמלחמה תיפסק ימשיך לבוא לקבר לבקר אותה.
גיא טס ובמהלך הטיסה חשב שליפן, אליה חשב לטוס, היא מדינה מסוכנת ולכן שינה את דעתו והחליט לטוס לרוסיה. הוא ביקש מהטייס לשנות מסלול ולטוס לרוסיה. הטייס לא הסכים "אני לא אעשה זאת, אני כבר בים המזרחי של יפן ואי אפשר לחזור".
גיא אמר: "|בסדר, אני אתגורר במלון ביפן כמה ימים ואחר כך אטוס לרוסיה. במהלך הטיסה הייתה תקלה במטוס…בזכות תחביבו של גיא כבנאי הוא ניסה לתקן את התקלה אך היה חסר חלק שאותו היה ניתן למצוא רק בסין. הם הלכו לחפש בית מלון, גיא וג'ו, ואז התברר להם שאין בסין בכלל בתי מלון. פתאום נשמע פיצוץ ענק ואז יצאה ארנבת והייתה לה שרשרת שבה היה כתוב "גיא, אני ראש הממשלה ואני רוצה לבשר לך שהמלחמה הסתיימה ואתה יכול לחזור לצרפת". בצרפת גיא פגש את ראש הממשלה הצרפתי ואת ראש ממשלת תאילנד. ראש ממשלת תאילנד הביא לגיא אוכל רב מתאילנד כדי שלא יבזבז את חסכונותיו. ראש ממשלת צרפת אמר: "ממשלת צרפת תשלם את התשלום לביה"ס שלך ולגן של ג'ו".
הכל הסתדר בסוף… סוף טוב הכל טוב!!


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
8 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך