אינטלקטואל חביב
טוב, אז הנה האלוהים שכולם מעריצים. לפחות אנחנו יודעים שהוא מעריך סדרות טובות. מקווה שתיהנו.
אני שונא את השורה האחרונה.

אולי זה קצת יאכזב אתכם אבל…

אינטלקטואל חביב 10/11/2013 1130 צפיות 39 תגובות
טוב, אז הנה האלוהים שכולם מעריצים. לפחות אנחנו יודעים שהוא מעריך סדרות טובות. מקווה שתיהנו.
אני שונא את השורה האחרונה.

בשלב מסוים בחייו החליט האל שהוא לא דורש עוד כל סגידה מבני האדם. לא עוד הערכה. הוא החליט שהוא מביא על העולם את יום הדין.
אז יום בהיר אחד השמיים נפתחו באופן מרשים בצורה לא רגילה, וקול שונה לחלוטין ממה שדמיינו כל מאמיניו של אלוהים דיבר משם.
"שלום לכם ידידי האנושיים!" אמר אלוהים בקול עליז. "אזזזזז, תשמעו, אני החלטתי שנמאס לי שאתם סוגדים לי. אז החלטתי באותה ההזדמנות, אממ, להסביר לכם מי אני באמת."
"אני לא אותו כוח שמימי מרשים שדמיינתם לעצמכם, והאמת שאלו מכם שמכירים את ההתגלמות שלי בעולם הזה מכירים אותי בתור דניס סמית, מוכר בחנות קומיקס אי שם בלוס אנג'לס ומעריץ דוקטור הו מושבע. למען עצמי (הא? הבנתם? אתם אומרים למען השם אבל אני לא יכול! כי זה אני! הא? לא חשוב) אני אפילו אוכל את האוכל שלכם, צופה בסדרות שלכם וחי את החיים שלכם. זה לא כאילו כל יום אחרי העבודה אני עובר אל גן העדן או משהו. האמת שאין אפילו גן עדן או גיהינום אז אל תתחילו לשאול אותי מה יש אחרי המוות, כי באמת שאין לי מושג. חוץ מזה, האמת שאתם האנושיים הייתם קוראים לי חנון. אז, לא ממש אפת לי אם אתם מרוצים מזה או לא אבל אני אשמח לקצת חברה פה למעלה. ולטלוויזיה."
ובמילים כבירות אלו נסגרו השמיים והותירו את כדור הארץ במהומה הגדולה ביותר אי פעם.
אני אתאר כאן את השתלשלות העניינים מאז סגירת השמים:
-האפיפיור נושל מכסאו בערך חמש דקות אחרי סגירת השמיים, בטענה שלא ממש צריך אותו עכשיו. אין צורך לציין שהוא לא היה מרוצה מזה במיוחד.
-מפלגות דתיות בכל רחבי העולם התפרקו בקצב הולך וגובר. במדינות האסלאמיות התרחשו מרדים אזרחיים, ורוב הדיקטטורים בעולם שהאמינו שאלוהים איתם השליכו את מעמדם וכוחם בכעס והלכו להתחבא איפשהו.
-פנאטים דתיים החלו לקרוא קומיקס בתקווה שהחוברות יובילו אותם אל האל, והפכו את חנות הקומיקס הישנה של דניס סמית לוותיקן החדש.
-שחקני דוקטור הו הוכתרו כנגד רצונם לקדושים על ידי אותם פנאטים דתיים והוכרחו באיומים לצלם פרקים יחד עם כל שאר הצוות.
-האפיפיור הגיש בקשה להצטרף לדוקטור הו, ונדחה בשל הטענה שאף אחד כבר לא צריך אותו. גם מזה הוא לא היה מאוד מרוצה.
-מלחמת מוחות אדירה החלה בין הפילוסופים והפיזיקאים, שהתווכחו יותר מתמיד איך בדיוק נוצר העולם. לפיזיקאים היה יתרון בולט, כי בעוד שכמעט לכולם הייתה דעה אחת הפילוסופים התווכחו גם בינם לבין עצמם.
-המדע בעולם עמד על בלימה, מכיון שרוב העולם תהה האם עוד יש צורך לחקור את היקום כשיום הדין כבר עבר.
-כל המספרות בעולם הוצפו, מאחר ורוב החרדים בעולם החליטו להיפטר מהזקנים. השאר ראו בו בחירת סגנון.
ואלוהים? עד עצם היום הזה הוא יושב אי שם בשמיים וצופה בשידורים חוזרים של 'דוקטור הו' ו-'סטאר טרק' ודי מרוצה מחייו. אז למה שלא תירגעו ככה גם אתם? אה, ובאותה ההזדמנות תיפטרו מהזקן.


תגובות (39)

שאני לא יפתח את הפה שלי.

10/11/2013 12:27

צחקתי בקול רם. הכתיבה שלך יוצאת דופן ונפלאה. זה היה שנון ומצחיק, (אטאיסטים לשלטון!) הרעיון נהדר!

10/11/2013 12:32

אני מודה לך, אבל לא הבנתי את התגובה הראשונה.

10/11/2013 12:34

הבנתי שאתה אתאיסט, אז לא פתחתי את הפה שלי.

10/11/2013 12:35

חחח זה היה מצחיק.
אחלה חוש הומור.
יש לך כתיבה מעולה, זה היה מדהים.
מסכימה עם The Fok יחי האתאיסטים!!

10/11/2013 12:36

חה, מצחיק, לא, ממש לא.
אני דתייה ומאמינה, אז סליחה שאני לא יכולה לחשוב על זה גם בתור סיפור

10/11/2013 12:36

אני מתנצל בפני כל הדתיים, אבל כשחושבים על זה לעומק אני לא רואה למה אלוהים הוא לא כזה. זאת אומרת, אם אתם יכולים לחיות בעולם אחד עם הנוצרים שמאמינים באלוהים שונה לגמרי אני לא רואה למה אי אפשר להנות מהסיפור שלי שגם הוא פשוט דוגל באמונה אחרת. ואני אשמח להטפות.

10/11/2013 12:40

אני יחד בדעתי עם ספיר.

10/11/2013 12:40

אני עדיין לא הבנתי מה הדיעה.

10/11/2013 12:41

לחיות בעולם עם נוצרים וכו' וכו' שמאמינים באלוהים שלהם זה עוד סביל, הרי כל אחד ואמונתו יחייה…
אני לא ממש יכולה להסביר לך את זה, זה פשוט ככה. אני מבינה שזה סיפור והכל ו'וואו איזה יופי, ואיי..' אבל זה פשוט לא מחבר אותי לרמה של סיפור.
מצטערת, אבל כשזה מגיע לדת זה לא מצחיק אותי, אז בטח שלא מחבר אותי לסיפור

10/11/2013 12:47

לא משנה, פשוט דעתי שאלוקים אכן קיים.
בהתחלת החיים שלי גם אני הייתי מן "אתאיסטית" ולאחר שראיתי כמה סרטונים ביוטיוב שרב אחד מנסה להסביר לכמה וכמה אתאיסטים מי הוא אלוקים. ולכן הבנתי. שאלוקים אכן קיים, חזרתי בתשובה, ואני אכן דתיה. וכל זה עשיתי בגיל- 10 ואני עכשיו בת 14. אם אתה רוצה אתן לך קישור של הסרטונים האלה.

10/11/2013 12:50

טוב. אם ככה, פשוט תגידי מההתחלה. מה שכן, את העלית פה נושא חשוב: דת היא באמת הנושא הרגיש ביותר הקיים כיום. לכן אני מבקש שני דברים מכותבי התגובות:
1. אם אתם כותבים תגובה, בבקשה שתהיה קשורה לצורת הכתיבה ולהומור.
2. אם אתם בכל זאת מחליטים לכתוב תגובה בנושאי דת, נסחו אותה בבקשה בעדינות ובאופן מתפלסף.

10/11/2013 12:54

דת זה לא משהו שאפשר לצחוק עליו,.
אי אפשר לבוא לאדם ולצחוק על זה שהוא מאמין בהורים שלו ומעריץ אותם ויעשה בשבילם הכל! ולהחמיץ פנים כשרואים שההורים שותקים.
אותו ילד שמכבד את ההורים שלו הוא עושה את זה מהערצה וכבוד על זה שנתנו לו בית וחיים.
כך גם כל מי שמאמין, אנחנו מאמינים שהוא הביא אותנו לעולם והוא ברא לנו את העולם את הבית.
אנחנו לא מכריחים אנשים אחרים לאמין אך רק לא לצחוק וזלזל בהאמונה והערצה שלנו כלפי מי שאנחנו מאמינים. זה הכל.

10/11/2013 12:55

אוה, ובלי קישורים בבקשה.
אבל הסיפור דווקא תומך בדעה שאלוקים אכן קיים, אבל לא בצורה בה אנשים חושבים הוא.

10/11/2013 12:56

וחוץ מזה, אני לא צוחק במטרה להעליב. די להשמיץ.

10/11/2013 12:57

אינטלקטואל, ידידי, אני מבינה את הצורך שלך בתגובות מנוסחות, אך בלי לפגוע, גם לך היו כמה תגובות פוגעות..
(בלשון המעטה, כי בכל זאת, זה פגע..)

10/11/2013 12:58

אוה, לא את זה אני יודע. אני מבין אני פוגע באנשים מדי פעם. אבל פה באמת שלא חשבתי לשנייה להעליב.

10/11/2013 12:59

מי שתיארת בסיפור שלך לא עונה להגדרה "אלוקים". אפשר לומר שהוא סוג של ישות נעלה, אבל בשום פנים לא אלוקים כפי שהתאיזם מגדיר אותו. הסיפור עצמו כתוב טוב.

10/11/2013 13:12

זו בדיוק הנקודה. אני כותב אלוקים רק כדי לא לפגוע בדתיים שבאתר שכרגע (בלי להעליב כמובן) מנסים לתכנן את ההתנקשות בי. אל היי, מי אמר שאלוקים חייב להיות כמו שהתאיזם מתאר אותו? הרי על פי התאיזם הואישות נעלה וחסרת צורה. על פי הנצרות אין לו צורה מוגדרת לחלוטין, אבל עדיין הם יוצרי פסלים ותמונות של ישו וכדומה. אז למה שהואלא ייראה כמו שתיארתי אותו?

10/11/2013 13:21

כי אז הוא פשוט לא אל… זה כמו שתתאר בן אדם ותגיד שזה אלוקים ואז תשאל למה שלא יראה כך. זה שתיארת משהו וקראת לו אלוקים, לא אומר שהוא עונה להגדרה.

10/11/2013 13:24

בדיוק! האל על פי הסיפור הוא אנושי יותר ממה שמתואר. לפני המונותאיזם האלים היו פשוט בני אנוש בני אלמוות. חוץ מזה, ישו היה בן אנוש והוא משמש כדמות מרכזית בנצרות. זה מעיד על האנשה מסוימת של האל. חוץ מזה, אני כרגע הסברתי לך את ההגדרה. אם אנשים היו טורחים להקשיב…

10/11/2013 13:42

קודם כול, המונותאיזם פירושו אמונה באל יחיד. אני לא יודע מה הקשר לבני אנוש בני אלמוות (סתירה פנימית?) דבר שני, ישו הוא לא אלוקים, הוא הבן שלו כביכול. ודבר שלישי ואחרון, אתה לא יכול להמציא הגדרה חדשה למילה "אל" ואז לכתוב סיפור על כמה מפתיע זה שהאל הוא דבר שלא עונה להגדרה המוכרת. הרבה יותר פשוט יהיה לומר שמה שאתה קורא לו אל בסיפור שלך, אינו באמת אל ולכן זה לא מפתיע שהוא לא עונה להגדרה המוכרת.

10/11/2013 13:51

טעות גדולה שלי, אני מתנצל… לא היו לי שגיאות כאלו מאז כיתה ד'… אני מזועזע מעצמי (לא נאמר בציניות). אני מתקן: התאיזם המוקדם*. הייתי עייף כשכתבתי את זה. דבר שני, ישו מתפקד בתור אל בצורה נאה, והא עלה לשמיים אחרי זמן מה (לכן הוא אל). ודבר שלישי, היוונים, המצרים, הנורדים, ההודים ועוד רבים אחרים האמינו באלים שהיו פשוט בני אנוש שעשו שגיאות אנושיות וההבדלים היחידים בינם לבין בני אדם הוא הכוחות השמיימים שלהם והיותם בני אלמוות.

11/11/2013 07:18

סתם הערה על הנצרות… מצטערת, יש לי דחף.
ישו הוא אכן האלוהים של הנוצרים. ה"אלוהים" שלהם מורכב משלושה ישויות, (השילוש הקדוש – כפי שאתם בטח יודעים) ששלושתם למעשה מרכיבים אל אחד.

11/11/2013 08:01

שלוש*

11/11/2013 08:05

כל הכבוד לך, לילוש! לא חשבתי על זה, האמת. אבל אם כבר את פה, אז תני משוב לסיפור עצמו.

11/11/2013 08:27

אני אסביר את עצמי פעם אחרונה ואם יש ויכוח אחרי זה, אז ראו אותי כמחוץ אליו, כי פשוט אין טעם להסביר את אותם הדברים שוב ושוב באותה הצורה ולצפות לתוצאות שונות (אינטלקטואל, מתמונת הפרופיל שלך עולה שהמשפט מוכר לך). אם אני לצורך העניין מאמין באל א', שהוא בעייני מוגדר באופן א', ובא אלי אל ב', שמוגדר באופן ב' ואומר לי: "תראה איזו הפתעה, אני לא עונה להגדרתך למילה "אל", מה שהאמנת בו שגוי!" אז אני אענה לו כך: "הכול טוב ויפה שאתה מוגדר כאל, אבל אתה לא האל שאני מאמין בו ולשיטתי גם אינך עונה להגדרה אל כלל. אני אמשיך להאמין בקיום האל שאת מאפייניו הגדרתי לראשונה ואתה תמשיך להיחשב בעיני כמשהו שאינו אל."
כלומר, זה שקיים "אל" כולשהו שיורד מהשמיים ומתגלה אלינו, לא שולל את האפשרות שקיים אל נוסף העונה להגדרתנו אותו. במיוחד לא עם אל כמו שלך, עבורו פשוט ניתן לטעון: "אתה לא אל בכלל! שב לך בשקט בשמים בזמן שאנו נמתין לאל האמיתי, בו אנחנו מאמינים."

11/11/2013 08:40

טוב, אם כי לא נראה שממש טרחת לנסות ולהסביר את זה. טרחת בכל מאודך להסבירהוא לא אל, ואני ניסיתי להסביר לך שהוא עונה להגדרה של אל על פי ההגדרה שלך. על פי זה, הוויכוח הוא מובן ומוצדק, אם כי אני מתמחה בלהתיש אנשים בנושאים כאלה אז זה ייראה לי פשוט כמו ניצחון קטן נוסף (ואגב, אני מכיר את הציטוט "הטירוף הוא חזרה על אותו המעשה שוב ושוב בציפייה לתוצאות שונות"). אני מנסה להסביר לך שוב ושוב שהאל עונה להגדרתך ובסופו של דבר אתה לא מבין את מטרת הוויכוח. קצת משעמם, אתה לא חושב?

11/11/2013 08:49

אתה לא מתאר לך כמה המון אני חושב. (המשפט הזה יותר מאתגר, וכמובן, כמו הקודם, הוא שונה בהתאם לנסיבות.) וכן, במבט רטרוספקטיבי זה באמת נראה משעמם, למרות שבזמנו נראה שהיה טעם בויכוח.

11/11/2013 08:55

אלוקים אדירים, עצרו הכל!
משוב לאיזה סיפור בדיוק?
אבל… אני מניחה שכבר אין טעם ממילא, לא?

11/11/2013 09:09

אינטלקטואל חביב,
אני היום הכנתי לי את האתר ואני כבר מעריצה,שלך
שפת הכתיבה שלך גובה ואתה כותב יפה אין לך בכלל שגיאות כתיב.
אני אולי מתחילה להתמכר למילה הכתובה אצל אחד מסיפוריך
היפים,אז תמשיך בדך המילים שלך ותתמיד.
ממני,מטורפת על הראש

11/11/2013 09:42

אני מודה לך, מטורפת על כל הראש. אני דווקא לא ראוי למחמאות כאלו. בכל הכנות, אני רק כותב חובב קטן (ומעט אכזרי) ולא מאוד מוערך. יש טובים בהרבה ממני, ואני גם לא מאוד וותיק באתר. היית צריכה לראות איך היה פה פעם, כשלא היו פה עוד כל כך הרבה סיפורים. חוץ מזה, נסי את בחירות העורכים הישנות (רק את חלקן), הן ממש מוצלחות.

11/11/2013 11:35

ולילוש, אני מדבר על הסיפור הזה. בו אנחנו נמצאים. את יודעת, עם אלהים והכל.

11/11/2013 11:36

בן אדם, אני לא יודעת לחפור ולפרט על נושא מסויים, במיוחד לא בכתיבת משובים כאלה או אחרים.
אתה צריך להעריך את עצמך קצת יותר. יצא לי לקרוא כמה קטעים שכתבת, לא את זה ספציפית (האמת שהתחלתי לקרוא והעדפתי שלא להמשיך מסיבה כלשהי שאחרים כבר פירטו בתגובות), אבל יצא לי.
אני דווקא שמחה לבשר לך שצורת הכתיבה שלך מצאה חן בעיניי. אל תמעיט בערכך יותר מידי, אתה דווקא טוב.

נ.ב
קוראים לי ליטל.

11/11/2013 14:42

הייי חביבון הסביבון !!!!(כן, אני מוזרה)
באתי שוב פעם לעצבן אותך.
1. תראה בנשיונל גיאוגרפיק את הסדרה משחקי מוח, משהו מדהים! (אם יהיה שוב)
2. אתה חייב לכתוב מדריך כתיבה- וזו דרישה!
3. גמרתי גם את העבודה על הרנסאנס! ויש לי שאלה- כותבים רנסאנס או רנסנס?

14/11/2013 06:42

האמת, נראה לי שזה רנסאנס אבל אי אפשר לדעת בוודאות (הרי המילה היא בצרפתית), אפילו שעל פי ההיגוי בצרפתית זה רנסאנס (בצרפתית מדגישים כמעט תמיד את ההברה האחרונה). זו מהמילים האלו שאפשר לכתוב גם ככה וגם ככה (לדוגמה: דוגמה ודוגמא). בעניין מדריך הכתיבה, אני לא בטוח. כאילו, יכול להיות ממש אדיר אם אני אכתוב מדריך כתיבה עם עלילה (כמו שצריך, הכוונה), אבל בכל זאת ישנם מדריכי כתיבה אחרים ומצוינים באתר ואני ממש לא היחיד. אם כי אני לא אוהב את סגנונות הכתיבה שלהם במיוחד.
ובעניין 'משחקי מוח', אני מתכוון לנסות אותה בהזדמנות אבל יחסית לבן שלוש עשרה הזמן שלי יקר יחסית, ורובו למרבה הצער מתבזבז על שיעורי בית קלים מאוד אך מחזוריים במיוחד במתמטיקה (וגם בהעשרה במתמטיקה של תוכניות הלמידה המיוחדות שלי). הדבר היחיד הטוב בשיעורי המתמטיקה בבית הספר שלי (השיעורים, לא שיעורי הבית) הוא שהם כל כך משעממים שיש לי בהם הזדמנות לעשות כל דבר בערך, ובעיקר לחשוב (היום הספקתי לפתח תובנה ממש נפלאה שם). או, ובעניין המוזרות ו'חביבון הסביבון', את לא קרובה אפילו להשתוות אלי במוזרות. אם את מכירה את 'המפץ הגדול' (הסדרה, לא התיאורייה) תשימי לב שאני ממש דומה לשלדון באיזה אופן. אם את לא מכירה את הסדרה, אני ממליץ בחום לצפות. אפשר גם לגרד משם לא מעט ידע אם מסתכלים טוב (הם משתמשים בעובדות אמיתיות, בדקתי בעצמי). ובנוסף, אני גם רואה שאת מעריצת אנימה. אני אוהב אנימה.

14/11/2013 07:00

אני אעשה איתך קרב מוזרות ואנצח! (אגם, תשים לב שאני מחליפה הרבה נושאים וזה אולי יבלבל אותך)
1.לא ראיתי את הסדרה אבל אני אנסה.
2.לא נתפס שאתה בן שלוש עשרה!
3. אני ממש אשמח אם תכתוב מדריך כתיבה. כמובן שיש עוד שאני יכולה לקרוא, אבל גם אני לא הכי מתחברת לעצות שנותנים שם- גם כי הם לא כאלה מועילות.

לסיום, ספיישל מוזרות:
הו'. העולם מסתובב בצורת מרשמלו. האהא!

14/11/2013 09:20

אוקי, אין סיכוי שתשתווי לזה (סיפור אמיתי): כשהיה לנו טיול בהר הרצל, המדריכה קשקשה וקשקשה על כמה הוא היה בן אדם טוב, אז פשוט הייתי חייב לציין 'היי, המדריכה, ידעת שהרצל גם היה פדופיל?' (נכון לגמרי, כמובן). היא פחות או יותר עמדה לחסל אותי על המקום, ואני עדיין לא הבנתי מה עשיתי לא בסדר (אחר כך הסבירו לי). מעבר לזה, אני פשוט ילד חכם מאוד.

14/11/2013 12:22

אני דתייה ואני אתאיסטית XD כאלו ההורים שלי דתיים ואני צריכה לכבד..
אני חושבת שצריך לצחוק מידי פעם! גם אני צוחקת על אתיסטים קחו הכל בהומור
כתיבה יפה :)

15/11/2013 04:29
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך