אני ממש זקוקה לביקורת לקטע, עד עכשיו לא קיבלתי ואני יודעת שמשהו חסר ושצריך לשפר...
סליחה על הדגיאות כתיב ועל השימוש המרובה המילה "כאילו" ניסיתי למצוא לה מילים נרדפות אך המילים לא היו בעלות משמעות חופפת לחלוטין או מתאימה אז לא השתמשתי בהן

כרגע זה רק קטע אחד, אבל אשמח לביקורת (: "צחוקו של הירח"

16/08/2013 722 צפיות 8 תגובות
אני ממש זקוקה לביקורת לקטע, עד עכשיו לא קיבלתי ואני יודעת שמשהו חסר ושצריך לשפר...
סליחה על הדגיאות כתיב ועל השימוש המרובה המילה "כאילו" ניסיתי למצוא לה מילים נרדפות אך המילים לא היו בעלות משמעות חופפת לחלוטין או מתאימה אז לא השתמשתי בהן

עמדתי מולם. חסר אונים. גופי כבול בחבל לעמוד. כולם הביטו בי במבט מעורר רחמים. עד שהיא נכנסה לחדר. הכול השתתקו למראה הדמות השחורה, הסיטו מבטיהם אל הרצפה ,כאילו פחדו להטפס מביטים בה.
במקום שקט מוחלט נשמע זמזום באולם, זמזום של כנפיי חרקים, כאילו נחילים של דבורים התעופפו בינינו , בלתי נראות לעין. הדמות הייתה מוסתרת מתחת לגלימה שחורה וארוכה, שהסתרחה מאחוריה. פניה היו מכוסים מתחת לצילו של הברדס שכיסה את ראשה. הדמות התקדמה באיטיות ובדרך … לא אנושית לעברי, לא נשמעו קולות תיפוף נעליים בחדר, כאילו הדמות ריחפה מעל רצפות האבן. ככל שהתקדמה קול הזמזום הלך וגבר, היה אפשר להרגיש איך רחש הכנפיים מעדעד ומרעיד את הרצפה שמתחת לגופי. הרגשתי איך הפחד, בפעם הראשונה מאז שעזבתי , מתגנב אל ליבי שוב, איך הזיכרונות שכל כך השתדלתי להדחיק שבים וצפים , יכולתי לראות שוב את המקום הנורא ההוא בעיניי רוחי.
היא נעמדה לידי, במרחק שני צעדים בלבד, הזמזום נשמע יותר קרוב עכשיו,כאילו בקע ממנה. יכולתי להרגיש משב רוח מבעד לגלימה-מהאזור בו נמצאת הבטן שלה, יכולתי להריח את הריח המתוק של האורנים נישא אל אל אפי על ידיי הרוח. מה לעזאזל קורה פה?
נשמע צחוק, הצחוק הכ"כ מוכר הזה שבכל פעם מחדש מעביר בגופי צמרמורות. הבטתי לצדדים אף אחד לא נע, רק אני שמעתי את זה, הבטתי דרך החלון הגדול הקבוע בקיר הימני המערבי של האולם, השמיים היו כחולים, העננים המשיכו לנוע בהם והשמש בהקה. מאיפה הצחוק הזה בא?
הדמות בעלת הגלימה הרימה את כתפיה ובתגובה שני השומרים שעמדו לצידי מיהרו אליה, האחד פתח את קשר גלימתה והשני הסיר את הברדס מראשה, אך לא נראה שם שום ראש. הבגד נפל על הרצפה וגילה לעיניי כל לא גבר, לא אישה ולא חיה. לא היה שום דבר מתחת לגלימה מלבד מעגל שריחף מעל הרצפה והקרין זוהר זהוב. עכשיו קולות הזמזום התחזקו, הרוח הכתבה בפניי בפרעות ואל ריח האורנים הנעים התוסף ניחוח דם מחליא. לא יכולתי לזוז, בהיתי לתוך המעגל הקורן ומשהו התחיל להופיע שם; תחילה היה רק מערבולת צבעים: ירוק,שחור ואדום, האדום שלט בצבעי המערבולת… ואז הכל התבהר, הבחנתי באגם בו שחו ברווזונים חסרי ראש, עצי אורן שעל ענפיהם מוטות גופות מחוררות, ומהחורים נשפך דם, כמות כזו של דם שלא האמנתי שאראה שוב אחריי שברחתי… הירח חייך את חיוכו הקר והמצמרר, במבטו ראו כמה כמהה לרגע הזה, הוא ניצח. מאחוריו החלו צרעות להתעופף לכיוון המעגל הן פרצו החוצה,הסתחררו סביבי, שיחררו אותי מהחבל וסחפו אותי אחריהן בחזרה לעולם ממנו ברחתי. הירח צחק,צחוקו הדהד בכל ההולם, נישאתי על ידי הצרעות הישר אל תוך המעגל והובהלתי אל הירח. המעגל,השער היחיד המאפשר יציאה מהעולם הזה נסגר מאחורינו. "חשבתה שתצליח לברוח מגורלך," הירח אמר בקול מלגלג "בן."


תגובות (8)

ממ לא שמתי לב לשגיאות כלשהם…
הקטע ממש יפה, כאילו, באמת!!
משו בכתיבה קסם לי, אני אוהבת אותה מאוד. הסיפור הזה ממש יפה :)
במיוחד בסוף. מעטים הסיפורים פה שמצליחים למתוח אותי לסוף (ובסוף)

נ.ב ראיתי שאת חדשה, ברוכה הבאה לאתר.
מקווה לקרוא עוד סיפורים שלך =)

16/08/2013 03:01

תודה רבה :)
אני מקווה שאצליח להמשיך את הסיפור ולכתוב עוד סיפורים
חחח כן אני חדשה, את יכולה להמליץ לי פה על סיפורים שכדאי לקרוא?

16/08/2013 03:13

ממ יש כאן כל מיני סיפורים ממש טובים (שווה לקרוא) זה לרוב תלוי בסוג שאת אוהבת ..
יש את, אביה (aviya)- יהיא כותבת סיפורים טובה
brave -(שאני מתה על הסיפור שלה *^*)
אור ( Estonian) -יש לו שירים באנגלית ממש טובים (וסיפור מיתולוגיה יפה, עם את אוהבת..)
אופיר,- (שאני מתה על הכתיבה שלו בכללי)
סבריאל- שכמעט לא רואים אותה פה(וחבל…)
מממ…
someone – <3
Dana- שהיא כבר לא כותבת, אבל הסיפורים לה ממש יפים לדעתי
נטלי16 -מוכשרת שלי P:
ועוד מלא (פשוט זה תלוי בסגנון.. (רשמתי לך פה כמה מחברים טובים לדעתי..)

16/08/2013 03:26

*שהיא

16/08/2013 03:27

יא אהבתי (:
משהו בכתיבה שלך גרם לי לרצות לקרא עוד ועוד,את כותבת יפה ! (:

16/08/2013 03:47

ספיר תודה על ההמלצות D: אני מתעניינת כעיקרן בהכל כל עוד הוא לא קיצוני (כמו סיפור אהבה שכולו רק קיטש)
ותודה "הארלם שייק" , יש הערות? :)

16/08/2013 06:23

וואו, אני קראתי בעבר את הסיפור הזה, ועכשיו קראתי אותו שוב. ובכל זאת התדהמה לא חלפה, כמו שאמרתי את כובת מדהים. את מעבירה בשלמות מסחררת את ההרגשה ששוררת בחדר, את נותנת לקורא להרגיש בדיוק את מה שהוא צריך, למה שאת באמת מתכוונת. וזה מדהים בעיניי, לא כל אחד מסוגל לדבר כזה…ואת כמו קסם העברת לי תחושה מדהימה כשקראתי את זה. ואני מקנאה בך מאוד על היכולת המדהימה הזאת שאני לא ניכנתי בה.

16/08/2013 08:39

חחחח קורין, איךש את תמיד אוהבת להגזים XD
אני אל הצלחתי דווקא להעביר בדיוק את מה שרציתי …
ותודה , שוב D:

16/08/2013 08:43
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך