Enigma
בקרוב הפרק הבא

סיפור דימיוני שלא נגמר, – פרק חמישי ג'ולי אורבך

Enigma 14/10/2016 669 צפיות אין תגובות
בקרוב הפרק הבא

ג'ולי פקחה את עיניה. האור סביבה היה עמום וכל מה שראתה היה עמום ומעורפל.
גופה צף במעין נוזל והיא התרוממה ממנו, כל גופה היה רטוב ונוטף.
היא הביטה על עצמה וראתה שכל גופה חשוף אך הדבר לא הטריד אותה כלל.
מסביבה נשמעו צלילים שנבעו כנראה ממכשירי מדידה שונים, הקצב היה חד גוני אך נעים.
מלפנים ראתה בדמות אדם המביטה בה בתשומת לב רבה.
הדמות, למרות האור המעומעם נראתה לה ברורה לחלוטין.
רגליה היו בתוך סוג של מיכל מוארך מלא בנוזל.

אני יכולה לצאת מכאן היא שאלה?

היא הרימה את רגלה הימנית ויצאה ממנו לעבר הדמות שעמדה מולה והושיטה לה את אחת מידיה כדי לעזור לה לצאת.
הייתה לה הרגשה טובה שהדמות שמולה רוצה להיטיב איתה.
לאחר שיצאה הדמות דיברה אליה וכיסתה את גופה במעין חלוק לבן שהיה נעים לה.
דמות האישה הובילה אותה אל מושב שהיה ממוקם באחת מפינות המקום בסמוך לשולחן רחב ידיים.
הדמות מולה אמרה לה, שמי איב ואני אדאג לך מהיום.
היא הבינה את דבריה אך לא ענתה לה.
את מבינה את מה שאמרתי לך שאלה איב?
היא הבינה אך לא היה ברור לה איך היא צריכה להגיב.
דר' איב המשיכה להתבונן בה,
את מאוד דומה לחברה אחת מהצוות שלנו.
אם את מבינה מה שאני אומרת לך את יכולה להנהן בראשך או להגיד לי כן.
– ג'ולי הנהנה בראשה לחיוב
אנחנו נצטרך לשבת הרבה כדי ללמד אותך את מנהגינו אמרה איב.
את רוצה לראות איך את נראית שאלה?
– היא הנהנה שוב בראשה.
איב לקחה אותה אל מראה שהייתה תלויה על הקיר
היא התבוננה בעצמה ושמה לכל פרט בגופה שהכירה זה עתה מקרוב, היא הנהנה שוב בראשה אך גם אמרה בקול נמוך, כן, אני רואה איך אני נראית, אפשר להגיד שאני אישה יפה מאוד.
איב מאוד הופתעה לשמוע אותה
– את יודעת לדבר
כן, אני יודעת, השיבה
איב הרגישה שמישהו עומד מאחוריה, היה זה דר' ברק, הוא עמד משתהה בפה פעור והביט באישה הזרה שעמדה בסמוך לדר' איב.
– אתן כמו תאומות אמר בקול מלא פליאה, גם קולה דומה לקולה של ג'ני.
מי אני שאלה האישה?
– נגיע לזה השיבה דר' איב, כרגע את לא צריכה לדאוג לכך, אני רוצה שתכנסי למקלחת ונלביש אותך.
בזמן שהיא נכנסה להתרחץ המתין דר' ברק עם שאר חברי הצוות לצאתה של ג'ולי שנכנסה עם ג'ני כדי לעזור לה.
ג'ולי יצאה והתיישבה לידו.
שמת לב לדמיון הרב?
– היא ממש נראית כמוני, היא ממש אני.
אני מרגישה שאני מסתכלת על עצמי במראה אמרה בתימהון ופליאה גם יחד.
נכון השיב לה אבל מה שאני לא מבין זה איך היא מבינה אותנו וגם מדברת, זה לא הגיוני בכלל, מפתיע מאוד.
– כנראה שהטמנתי בה זיכרונות מעבר למה שהתכוונתי התערבה דר' איב, דאגתי עכשיו היא ללמוד מה בדיוק היא יכולה לעשות מבחינה גופנית ומבחינה אינטלקטואלית.
האישה התקרבה אליהם וג'ני סימנה לה לשבת לידם.
– אז מי אני שאלה האישה בשנית?
ג'ני הסתכלה עליה,
– עוד מעט דר' ברק יספר לך כל מה שאת רוצה

– אני רוצה לגשת למחשב אמרה האישה ללא כל קשר לשיחה
ג'ני ודר' ברק הביטו זה בזה, הוא הנהן בראשו וג'ני לקחה אותה אל אחד מהמחשבים באולם.
האישה החלה להתבונן במסך ובמהירות עברה מאתר לאתר כאליו היא מציצה לרגע וממשיכה הלאה.
ג'ני שאלה אותה,
– בשביל מה את נכנסת ויוצאת מאתרים?
– אני קוראת את מה שאני רואה
– את מספיקה לקרוא?
– כן, את לא קוראת כך?
– לא, אני צריכה לפחות דקה כדי לקרוא עמוד
– אני לא זקוקה לזמן כה רב.
… ג'ני ושאר אנשי הצוות הביטו זה בזה מבלי להוציא הגה
היא כנראה קוראת מהר
מיכאל שאל את האישה, כמה הם 64 בחזקה שלישית?
היא ענתה בפשטות,- 262144
אם אתן לך שאלה קשה יותר את חושבת שתדעי את התשובה?
לא יודעת,
מהו השורש הרביעי של המספר 228886641?
123 ענתה מיד
מיכאל מלמל לעצמו, רבותי, יש לנו כאן גאון מתמטיקאי

– מי אני, שוב שאלה האישה?
דר' איב השיבה לה,
– אני לא יודעת אם אני יכולה לתת לך פרטים, דר' ברק ראש הצוות יענה לך על כל שאלותיך.
לקראת השעה תשע התכנס כל הצוות, הסקרנות הרגה אותם.
האחרון שהגיע היה דר' ברק.

המעמד היה טעון מאוד.
לא היה כאן ניסוי שצריך לבחון את תוצאותיו, נשוא הניסוי ישב מולם ובהה בכל הנוכחים.
– שלום לך, אמר דר' ברק והמתין לתגובה כל שהיא,
– שלום גם לך השיבה בקולה הזהה לג'ני,
– איך את מרגישה ?
– מצוין ואתה ?
החבורה חייכה בתחושת רווחה שעכשיו מתחיל סדר מסוים להבהרת הסיטואציה שנוצרה והם בהחלט לא ידעו איך לכוון אותה.
כאן בא ניסיונו של דר' ברק לידי ביטוי.
– הכרת כבר את כולם ?
– כן, באופן חלקי
– אז אני אשתף אותך בסוד העניינים.
את חלק מניסוי שעשינו ליצור תא סינתטי בתהליך מסוים.
למרות הדמיון המוחלט בינך לגב' ג'ני הנמצאת כאן שבוודאי שמת לב לכך, המבנה המולק ולארי שלה ושלך שונים לחלוטין.
יש לנו אלפי שאלות, אולי יותר משיש לך אלינו.
אחד הדברים שנרצה לבדוק הוא את יציבותך.
– יציבותי ?
לדר' ברק הייתה בעיה קשה, איך מסבירים ליצור שמולו שיתכן ותוך זמן מה, שעה, שבוע, חודש, הוא עלול להתפרק ולהתאדות באוויר או להירקב ולהפוך לחומר קורוזטיבי והם יצטרכו לטאטא את החומר עם יעה למיכל האשפה.
הוא לא ענה לשאלתה והמשיך טרוד באפשרויות הסבירות שיקרו,
הייתי רוצה לערוך מספר בדיקות לפני שנמשיך, לבחון את יכולותיך הגופניות, מנת המשכל, את יציבותך בכמה מובנים ובינתיים צריך למצוא לך שם ולקבוע מספר נוהלי ביטחון שמתחייבים מעצם נוכחותך כאן בינינו.
– ג'ני, יש לי כבר רעיון, תבדקי איך המחשב מגיב לטביעת כף היד שלה וטביעת האצבעות והשווי את הנתונים לשלך ? תעשי זאת כבר עכשיו.
תוך דקות, ויש לומר לא בהפתעה מוחלטת נמצאו התאמות מושלמות ביניהן.
מבחינה חיצונית הם היו כמקור ושיבוט מדויק ומושלם.
טוב, אז הצעתי שניצור סיפור זמני בו את שעדיין לא נתנו לך שם, תופיעי כאחותה התאומה של ג'ני, מה דעתכם על הרעיון ?
החבורה הנהנה לאישור, היה זה רעיון מעשי מאוד ושעמד לפתור את בעיית הופעתה.
אני אדאג לרישומה במרשם האוכלוסין ואתן לה מספר ביטוח לאומי מתאים.
אנשי הצוות לא ידעו עד כמה היה דר' ברק מוסמך להגיע למקורות ממשלתיים ועד ליכולת להיכנס לרישומי הממשלה הפדרלית ועובדה זו בהכרח העלתה את הערכתם כלפיו.
יש הצעות לשמות ?
הצוות התחיל לזרוק לחלל האוויר הצעות שונות כאשר דווקא היא אמרה, הייתי רוצה להיקרא ג'ולי, זו הצעתה של ג'ני והשם מצא חן בעיני.
– מוסכם על כולם ?
כולם הנהנו בראשיהם להסכמה.
– טוב אז את ג'ולי אורבך מהיום,
הוא פנה לג'ני,
תלמדי אותה את כל קורות המשפחה כדי שלא נמצא עצמנו בבעיית זהות בפני גורמים זרים.
– לאחר שנסיים את כל תהליכי הרישום, סיפור הרקע יהיה שג'ולי התקבלה לעבוד בבסיס.
אנחנו נהיה היחידים לשמירת המידע האמיתי וזה כולל את פרופ' שפירו ואני יודע מראש שלדר' איב יהיה לה קשה להבין את מניעיי אך בהמשך כולכם תבינו עד כמה זה חשוב.
– אני חושבת שאין צורך, השיבה ג'ולי,
אני חושבת שאני יודעת את כל זיכרונותיה של ג'ני

למרות חששותיו של דר' ברק, ג'ולי המשיכה לחיות והצלחת הניסוי היתה מעבר למצופה.
זו הייתה תחילתו של הפרויקט שהביא את המוצרים לעולם, פרויקט ששינה רבות, בעצם את כל תחומי החיים בעולם, הופיעה אינטליגנציה מלאכותית שהביאה איתה כלים שלא היו ברשות היכולת האנושית בעבר.

פרויקט זה גם הפך בהמשך את מתקן 13-433 לייחודי ביותר.
היה זה אחד הסודות הכמוסים ביותר ביחידה ורק שותפי סוד בודדים היו שותפים בו.

דר' ברק, וחלק מהצוות המקורי המשיך עוד שנים רבות לעבוד בבסיס.

אף אחד לא הזכיר יותר את הצעתו של דר' אהרון בזמנו, אם כי כולם היו מספיק נבונים כדי לחשוב עליה שנים רבות.

ג'ולי עם הזמן הפכה לאחת החוקרות החשובות בצוות שפירו והיא חיה שנים רבות אחרי מותם של בוראיה.
היא היתה זו שהמשיכה את הפרויקט לאחר מותם של פרופ' שפירו, דר' ברק והצוות המיוחד שגרם לעצם קיומה וחיותה.
תאריך 'הולדתה' הרשמי היה 22 פברואר 1992.
ג'ולי חיה למעלה ממאתיים שנים, תבונתה ויכולותיה המיוחדות הביאו לתפניות מדעיות רבות ששימשו מודל לפיתוחים שיד הדמיון האנושי לא יכול היה להכיל.
ג'ולי הראשונה הייתה זו שתרמה למתקן 13-433 את אחד מהייחודיות שלו.
גם אני הייתי אחד מאלו החבים לה את חייו.
אהבתי לעבוד איתה, שיחות הנפש הרבות שהיו לנו עזרו לי להתגבר על השוני המהותי שלנו ביחס לבני האנוש.
תודות לה התחלתי להרגיש בנוח בחברת בני האנוש.

הייתה זו היא שבהמשך פיתחה את דור ההמשך של המוצרים כפי שכונו קטגורית במתקן.

המוצרים בהמשך היו לעם ככל העמים, בעלי יכולות מיוחדות שלמדו לחיות בחברת בני האדם מבלי להתבלט למעט אותן תכונות שיחדו אותם משאר בני האדם ברמת המשכל שלא ניתנה להערכה, יכולות פיזיות שאף אדם לא יכול היה להגיע אליהם.
הם השתלבו בצורה מצוינת בחברה וקיומם לא הטריד את כל אותם יחידי שומרי סוד שידעו על עצם קיומם.
התכונה הבסיסית שהוטמעה בהם במקור הענווה הייתה התכונה שאפיינה כל אחד מהם.
לאחר מאתיים שנים הם קידמו את האנושות מעבר לכל דמיון אפשרי.
בהמשך הוצבו כמה מאות בכל מיני תפקידי מפתח ברחבי המדינה.

אחת התכונות שיחדו אותם היה אותו קשר טלפתי שהיה טבוע במרקם גופם, קשר שעקף כל סוג של תקשורת שהיה קיים.
לאחרים היו תכונות ייחודיות שקשה להסבירם במילים פשוטות ולא אכנס כאן למינוחים מדעיים אך באמצעות תכונות אלו הם פיתחו מערכות חיים המזוהים עם תרבויות אחרות ביקום שאכן קיימות.

ג'ולי אורבך סיימה את חייה השנה (2251) לפני חודשיים בהיותה בת מאתים חמישים ותשע שנים, במותה נראתה לכל היותר כאישה בת חמישים.
יופייה הרב ליווה אותה עד ליומה האחרון.
הייתה זו היא שתיעדה את תולדות צוות שפירו ובהמשך אני המשכתי לעשות זאת באופן הטבעי ביותר.
בהמשך מוניתי למפקד אגף חמש אך למרות המרחק בין המתקן לוושינגטון נשארנו קרובים עד ליום מותה.
במהלך חייה היא נאלצה כמה פעמים לשנות את זהותה במרשם האוכלוסין.
רשמית היא מתה פעמיים.
רוב הסובבים אותה היו מוצרים אך לידה היו גם בני אנוש שעם השנים אהבו את האישה שאף פעם לא ניחשו עד כמה היא כה שונה מהם.
כך אנחנו בני שפירו הסתגלנו להציג עצמנו כלפי חוץ וגם בינינו, השתלבנו בחברה האנושית וכמעט ולא היה מקום בעולם שאחד מאיתנו לא השתלב בו.
כמפקד אגף 5 היתה לי גישה לכל אחד מבני מיני.
קשר מיוחד היה לי עם דר' אלי שבה מוקדו תכונות ביולוגיות ייחודיות של משכל, שינוי צבירה ויכולות תקשורת ביולוגיות וחוצניות שונות.
דר' אלי הייתה המוצר המפותח ביותר מבינינו.
בדיעבד התברר שדר' איב היתה מדענית מעולה והעזרה שהיא קיבלה בעקיפין ממדור "זד" הביא לפיתוח הנפלא של יצירתנו.
ללא עבודת 'פרויקט שפירו' עולמנו המדעי היה עדיין מתחבט בבעיות המאה העשרים.

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות למחבר


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
17 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך