עדנה מוזס
מי שרוצה לקרוא מהתחלה שיכנס לתגית פחית הנפט!!!! :)

פחית הנפט פרק 20 בבקשה תגיבו :(

עדנה מוזס 06/04/2014 638 צפיות 4 תגובות
מי שרוצה לקרוא מהתחלה שיכנס לתגית פחית הנפט!!!! :)

-המשך-
"מה קורה כאן? " הייתי ממש המומה! אולי הייתי צריכה פשוט לחזור חזרה ולישון, אבל אני לא יכולה לעבור על זה בשתיקה! אלכס ואן הסתכלו עלי. שניהם נראו כאילו, לא ממש מופתעים. הם ראו שאני מופתעת קצת, אבל אז אן אמרה: " היי! מה קורה?" . וחייכה. "אתם, כאילו, אתם ביחד??" שאלתי. אלכס הינהן בראשו, קצת מתנצל. "כן" ענתה אן. הייתי המומה, אבל לא כעסתי. אני יודעת שפספסתי את ההזדמנות שלי, אבל זה לא שהייתי מאוהבת בו נואשות או משהו. אלכס ואן יצאו מהחדר הקטן. "תקשיבי, ענבל, אני ואן רצינו לספר לך מחר, שאנחנו הפכנו להיות זוג, אבל עכשיו את יודעת" הוא חייך. "כן, תהנו" אמרתי, וגם חייכתי. זה לא שאני מזויפת, פשוט לא אכפת לי כל כך. יש הרבה דגים בים והמון עלים על העץ. אני יודעת, בא לי שאן תיכחד, אבל היא לא גנבה לי את אלכס כי בכלל לא היינו ביחד. היא לא עשתה לי שום דבר. או לפחות זה מה שהיא חושבת. אבל אם החברות שלה תיפגע בידידות שלי ושל אלכס וואי וואי מה יקרה לה!!!!
חזרתי לישון, וגם הם. אבל לא נרדמתי. הרגשתי מוזר, כעס, בלבול. אני לא מבינה את זה כי התאהבתי באלכס רק ליפני כמה ימים…. משונה.
עברו כמה דקות וכמעט נרדמתי. לפתע קמתי והצצתי מהחלון היחיד שהיה בחדר. ראיתי משהו טס בשמים. 'בטח הליקופטר' חשבתי לעצמי. אולי הוא יראה את האור שמגיעה ממכשירי האיתות ויבוא להציל אותנו. הרי הוא לא יכול לפספס כפר נופש שלם ומואר.
ואני צדקתי. ההליקופטר החל לנחות בכיווננו. זה היה משונה, שצדקתי. הוא נחת וכולם התעוררו מהרעש שלו. כולם יצאו החוצה. עכשיו לא היה טיפה של עצב בעקבות המוות של הילה וכולם שמחו. זה היה נהדר, התכנית של אלכס פעלה! כשההליקופטר דמם כולם התקרבו אליו. מתוכו יצא איש לבוש מדים של יחידת חילוץ. הוא שאל :" אני אלון גרינברג, אחראי על משלחת החיפוש, אתם אלה שקראו למגדל הפיקוח של המטוס 669?" "כן!" כולם ענו. אני ואלכס צעדנו קדימה, אלכס אמר: "אנחנו כבר מלפני איזה שבוע, התרסקנו כאן, איך זה שלא קלטתם את זה?" . האיש נראה נבוך. "הפסקת חשמל בכל ישראל, לא ידענו שהתרסקתם, נכון זה היה משונה שהמטוס לא חזר, אבל היה לנו מספיק טיסות אחרות לדאוג להם…." התחלתי להתעצבן. "מטוס שלם נעלם ולא חוזר בזמן ואתם מתעלמים רק כי יש עוד טיסות?" זעמתי. "האמת, אני לא יודע איך להגיד לכם את זה, אבל, אממ… שמעתם על פחית הנפט שנמצאת בחלל? טוב אז…. הנפט יתפשט מעל חצי מישראל". 'אוי ואבוי!' חשבתי. אלכס ואן הסתכלו עליי. "איפה… איפה… איפה כול מי שהטסתם?" שאלתי. "כולם נמצאים בטוחים במדינות שונות בעולם" הוא ענה. 'אבוי, ואבוי!' סיכמתי. "טוב, תקשיב, אנחנו חייבים לטוס ליוסטון, במיוחד אני ואלכס! יש בהליקופטר הזה מקום לכול מי שכאן?" אמרתי והראתי את כל שאר האנשים. "כן, תעלו מהר!". אני, אלכס ואן ישבנו מאחורי תא הטייס. היה בתוך ההליקופטר עוד שני אנשים, חובש וטייס משנה. המראנו. היה רעש מחריש אוזניים. כשהתייצבנו בשמיים אף אחד לא האמין שסוף סוף יצאנו מהמדבר.
התחלנו לדבר עם אלון, הטייס. "תגידו, אז איך בדיוק הגעתם לקופסה השחורה? איך בכלל שרדתם? שמעתי שיש כאן המון חולות טובעניים…" שאל אלון. אנ ואלכס התחלנו כל אחד בתורו לספר הכל, את מה שקרה כשהמטוס קרס, איך אני ואלכס נדדנו במדבר, על החולות הטובעניים, הנחש, הזאבים, התכנית של אלכס, המוות של הילה… בזמן שדיברנו אן שתקה, אך אני אמרתי:" אן מה קרה לך ולכל השאר בזמן שאני ואלכס היינו במדבר לבד?" . היא ענתה:" אנחנו עברנו באיזור פורה של המדבר, מלא דיונות ועצי דקל, לא משהו מיוחד…." היא חיבקה את אלכס. 'לא, אני לא מקנאת עכשיו' אמרתי לעצמי. השחר החל להפציע, אך אני הייתי חייבת לישון קצת. שמחתי שסוף סוף אנחנו יוצאים מהמדבר המעיק הזה!!!! והינה סוף סוף אני אוכל להציל את העולם, כי נאס"א האלה לא מצליחים בעצמם, כולם הבינו את זה, כולם זה אומר אני, אלכס, אן ואפילו בוב הזה! כולם מבינים שאני צריכה כבר להציל את העולם, וששום דבר לא יעצור אותי! אפילו לא המוות!!!

– המשך יבוא….


תגובות (4)

היי עדן! ^^

את הגבת לי בסיפור, אז הנה לך, בבקשה:
קודם כל, אני אגיב על התוכן- לא יצא לי לקרוא את רוב הפרקים, אבל הבנתי מה מתרחש מהפרק, ואני לא יודעת מה להגיד. מצד אחד אני קצת שונאת את הדמות הראשית על ה"וואי וואי מה יקרה לה!", כי אני לא אוהבת נקמות. מצד שני, היא הצליחה לגרום לי להתעצבן אבל גם להזדהות איתה- היא אנושית. מי שיגיד שהדמות הזו חרא כנראה לא מבין את כל האנושיות שבה- כולנו לפעמים מגעילים, וזו לא בושה להודות בזה. בכל זאת, הייתי ממליצה להוסיף יותר תוכן, ואולי להאריך את הפרקים, אבל זה לא משהו קריטי וזה לא חשוב. זה כן מוסיף לסיפור ונותן לו יותר נפח ועומק, וכיף יותר לקרוא סיפור קצת יותר מורחב, מפורט ועם יותר תוכן, לא?

אופן הכתיבה-
בכללי הכתיבה שלך סבבה, אין הרבה מילים גסות ולא נעימות, אבל כן, ה-WTF בהתחלה דיי תקע והרס. כלומר, זה קצת לשון רחוב. ואני גם אומרת וואט דה פאק או פאק מלא פעמים, אבל סיפור זו אומנות, זה לא משהו שאני אדחוף אליו רחוב ודיבור זול ומכוער. ואני גם אומרת ולפעמים כשאני מתכתבת אני אומרת הולי שיט, אומייגאד, (המון אומייגאד כי אני פאנגאדנס yo) אבל אני נמנעת מלכתוב בצורה כזאת בסיפורים שלי.
הפיסוק שלך לא רע, יש כאלה שלא יודעים לפסק כמו שצריך בכלל. (וגם אני לא ידעתי בכיתה ג'-ד', הייתי כותבת ככה- " מה קורה ? ! " או משהו) אבל כן יש דברים שלא ידעת לפסק נכון. קודם כל, לא צריך לכתוב ככה " מהכחעללל " אלא ככה, "אלעלעלעל", וגם עדיף שלפני שתסגרי את המירכאות תוסיפי סימן פיסוק, אם לא סימן שאלה או קריאה, אזי נקודה או פסיק. לא כותבים המון סימני קריאה/שאלה, זה לא נעים לעין ויוצר אווירה דרמטית והיסטרית מידי. ואם את כותבת נקודותיים ולאחר מכן אמירה במירכאות, תעשי רווח קל בין הנקודותיים למירכאות, אל תצמידי.
תרדי שורות, הסיפור נראה יותר מידי מחובר. בסוף פסקה- לרדת שורה, כשהדמויות משוחחות- לרדת שורה, ככה:

"היי," אמרה טל.
"היי." אמר עומרי.
טל ועומרי קשקשו להם ובלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה סוף פסקה.
הנה התחילה פסקה חדשה לה לה לה לה להההההההההההההההה והנה גם היא נגמרה לה- להלה.

אוקיי? XD
וחשוב מאוד- בסיפורים כדאי לא לכתוב סמיילים לתיאור הרגשות, אלא לתאר במילים. יש המון מילים לתיאור. גם בציורים- ראית אומנים שמציירים סמיילי עצוב בפרצוף של הדמות העצובה שהם יצרו? לא, הם מציירים תווי פנים אומללים, מפרטים, מדגישים, וככה גם בכתיבה.

אני חושבת שזהו זה, אני כתבתי לך את זה כדי שתשתפרי, ובכל זאת- אם את בוחרת לא לקחת את מה שכתבתי לתשומת לבך, זה בסדר, מה שכתבת זו גם צורת כתיבה, אם כי לפעמים לא כל כך נעימה לעין, וזה בסדר אם יותר קל לך ככה.

מור.

06/04/2014 12:46

וואו את מאוד חכמה. רצינית איתך.
טוב, אני אנסה, העצות שלך מעולות, תודה רבה! אבל אממ… משהו קצת מביך… לא גמרתי לכתוב את הפרק, בטעות במקום ללחוץ על טיוטה לחצתי על עדכן 3:
אני אמשיך אותו ותודה שוב על העצות! :) אני אוהב לעשות סמיילים וזה פעם ראשונה שאני משתמשת בהם אבל לפי מה שאת אומרת עדיף לי למחוק! אה, ונכון אמרת לי לנסות לעשות עם פחות סימני קריאה כי זה עושה אווירה דרמטית? האמת שזאת המטרה! אני גם חושבת שיותר כיף שהדמויות ידברו אולי איך שהם אמורות לדבר, כאילו, אבל אני חושבת שאת ממש צודקת ושכדאי לי לשנות את ה W.T.F האמת שבהתחלה לא רציתי לכתוב את זה, אבל רציתי לבטא את הרגשות! יש מילים שיותר מתאימות לסיפור. אה וגם עם הסיפור הזה יצא לאור אני אפרסם אותך בתודות XD וכן, אני מתכוונת להוציא את הסיפור הזה לאור!

06/04/2014 14:15

    הו, בהצלחה רבה לך!!
    תראי, אפשר ליצור אווירה דרמטית לא רק עם מלא סימני קריאה/שאלה אלא גם אם מילים שמבטאות את ההיסטריה, וסימן קריאה אחד יספיק. את לא תמצאי המון ספרים שכתוב בהם ככה "????????? !!!!!!!!!!!", וזה לא נעים לעין. (בלוקינג פור אלסקה יש משפט אחד עם כמה סימני קריאה אבל זה ממילא ספר מושלם וזה לא ממש מפריע בעין והכול אז למכפת>:)

    בכל אופן, תודה רבה קודם כל, ובהצלחה! אני אשמח אם תודיעי לי אם הספר ייצא מתישהו (?) סתם בשביל הסקרנות.

    07/04/2014 11:11

ברור ברור!
אבל אני לא מתכוונת יותר לפרסם באתר :( סיפור ארוך…

07/04/2014 18:36
6 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך