mad as a hatter
פרק בלי הרבה התרחשות....אבל אני מקווה שתאהבו :) שוב, אשמח להערות או לביקורת כלשהי כדי לשפר את הכתיבה שלי ^^

הלב האנושי, והמלכה- פרק 2

mad as a hatter 18/05/2015 726 צפיות 4 תגובות
פרק בלי הרבה התרחשות....אבל אני מקווה שתאהבו :) שוב, אשמח להערות או לביקורת כלשהי כדי לשפר את הכתיבה שלי ^^

דקסטר חי את רוב חייו בצלו של חברו הטוב ביותר סטפן, וסטפן חי בצלו של אביו. דקסטר לא היה בחור מרשים כלל וכלל, והוא היה מודע לכך לחלוטין. בכלל אי הרושם שהוא משאיר, עוד מההתחלה ידע שיהיה ספרן. לדעתו, הספרנים היו כמו הצל של החיים. הם שמרו על הסיפורים, על הרגשות, על ההיסטוריה, על כל דבר שבאמת חשוב בחיים. לא היה אכפת לו שהוא צל, הרי בעיניו היה זה מקצוע מכובד כל כך לשמר ידע, לשמר את האנושות ואת מה שהיא מייצגת. אבל לפעמים, אתם יודעים מדי פעם ברגעי חולשה רגשית, הוא היה מסתכל על הקיסר ורוצה להיות כמותו. להיות כמותו לא במובן של המוסריות (שבספק בכלל הייתה לקיסר), אלא בחזותו ובהשפעתו על אנשים. אחרי הכל, אינדיגיוס הכניע עם שלם. עם, שעד כה נודע ברצון שלו לצדק, בחתירה לדמוקרטיה. דקסטר לא יכל לא לכבד את העובדה שהוא הצליח במשימה שלרבים נראתה לחלוטין בלתי אפשרית.
"סטפן, אני יודע שכבר פעמים רבות ניגשתי עלייך עם התאוריות אבל בפעם הזו אתה חייב להאמין לי.", הוא כמעט גמגם מרוב התרגשות כשאמר דברים אלו, דבר שקרה לו פעמים רבות.
"אני לא בטוח דקס, אתה זוכר את הנבואה לגבי הפיל בעל 5 הרגליים שבא להציל את השמיים מכאוס מוחלט?"
"אתה לא יכול להשתמש בזה נגדי! הייתי חלש באותה תקופה…"
"עברו רק שלושה חודשים מאז שזה קרה…", סטפן רצה להאמין לדבריו של חברו הטוב אך התקשה. הוא לא אהב למלא עצמו בתקוות שווא מפני שידע שבקצה של כל תקווה, שררה ההשפלה והדיכוי הנפשי.
"זה לא משנה, הקשב לי. המלכה חוזרת."

אינדיגיוס רצה לקחת סכין חדה מאד, ולתקוע אותה בגרונו של החייל, רק בשביל השעשוע. היה זה ערב רגיל בחדר הכס המרהיב, מלא בזהב שגנב, עריגים שהכריח את אנשיי לתפור, ודמם של האזרחים שבנו את החדר המפואר ביותר בממלכה כולה. בזמן שאנשיי חיו בעוני ורעב בלתי ניתנים לתיאור, לאינדיגיוס היה את החדר המופלא הזה. לא היו לו שום רגשות אשם בנוגע לכך. למרות מה שרבים חשבו, אינדגיוס לא עשה הרבה דברים בגלל איזו תכלית, או אסטרטגיה צבאית מגוחכת. את רוב הדברים שעשה, עשה בשביל השעשוע. הוא ידע שהיה אדם מרשים. תווי פניו, שירש מאביו, היו תווים חדים שהכנו לו את חוסר הרגישות שתמיד היה בו. אבל מה שבאמת הכנה לו את הגבריות המוחלטת הזו במראהו, היה שריריו. מאז גיל צעיר הבריאות הייתה מין אובססיה שלו, וגם עכשיו בגיל 67, עדיין התאמן כמו בגיל 19.
"סמל ארגנום, אם איני טועה", בנימת קולו, כתמיד הוא ניסה להסתיר את השעשוע.
"אינך טועה הוד מעלתך." בזווית עינו ראה אינדיגיוס את הרעד שעבר בסמל בכל מילה, זה רק הצחיק אותו עוד יותר. "התקרב הנה נערי.", למרות שגיל הסמל היה 30 לפחות, אינדיגיוס הרשה לעצמו לקרוא לו נערי. למען האמת, גם אם היה זה אדם בן 80 ובדרגתו היה כפוף לקיסר אינדגיוס, הוא היה קורא לו נערי. הסמל ארגנום התקרב לקיסר ללא שום התנגדות, לא הייתה לו אפשרות להתנגדות. הסמל היה קרוב כבר קרוב כל כך לקיסר שהבל פיו של הקיסר גרם לו כאבי ראש עזים.
ואז מפרקתו נשברה. מעשה מהיר ויעיל, למרות שהקיסר מעדיף לרוב הרג ארוך ומייגע, הפעם הוא התעצל. היה זה יום ארוך, ויש עוד עניינים רבים שמצפים לו בהמשך היום.
"טוב, זה היה משעשע. להתראות סמל ארגנום, הערכתי מאד את השירות שלך ליצריי." הוא הסתכל במעשיו ללא שום חרטה וחזר לענייניו.


תגובות (4)

בגלל*
פרק חמוד, אהבתי את הקטע של מהות הספרן, אבל לדעתי השורה "אתה יודעים מידי פעם ברגעי חולשה רגשית" צריכה הייתה להיות כתובה אחרת, אולי: "אך לפעמים גם לדקסטר היו את צביטות הלב הקטנות כשהסתכל על הקיסר" או משהו כזה. דבר נוסף זה בקטע דו-השיח בין סטפן לדקס. הייתי מוסיפה תיאורים על סטפן או על המצב בכללי (ובאופן כללי, חשוב לעשות הפרדות במקומות שבהם יש עצירות בקריאה. זה מונע מסיפור לרוץ מהר מידי) כמו:
"אני לא בטוח, דקס," סטפן נאנח וגירד בראשו. עיניו הביטו בו בכזאת רחמנות ובחוסר נוחות שדקסטר עמד להשתגע. "אתה זוכר את הנבואה לגבי הפיל בעל 5 הרגליים שבא להציל את השמש מכאוס מוחלט?" או משהו בסגנון. גם לקטע שכתבתי הייתי מוסיפה עוד תיאורים לגבי המראה של שתיהם, פשטו אני עדיין לא בטוחה מה הוא.
מה שמאוד אהבתי היה הקטע עם הקיסר. הוא היה מאוד יפה אבל גם בו הוא עבר מהר מידי.
לסיכום, (חנונית שכמוני XP) יש לך בסיס טוב מאוד לכתיבה, אך עדיין יש דברים לשפר (ואת זה יש לכולם).
P.S. אני מחכה לדמויות שלי!!

18/05/2015 22:16

    שוב תודה, אני אשתדל להכניס את הביקורת בפרקים הבאים.
    ואני מבטיחה שהדמויות ייכנסו עוד מעט! זה פשוט תהליך, הם כנראה ייכנסו עוד פרק או שניים.

    18/05/2015 22:20

    יש!
    איזה כיף שאת\ה כותב\ת כל יום פרק ^^ כל הכבוד!

    18/05/2015 22:21

אהבתי מאוד אני כבר מחכה להמשך
שלחתי דמות בהקדמה אם יש לי עוד סיכוי :)

19/05/2015 22:35
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך