Einat
זאת תהיה הפעם הראשונה שלי שאני כותבת סיפור קצר. יש לי המון שגיאות כתיב, אז אני אשמח אם תוכלו לתקן אותי. (אני לא העלב) המטרה שלי היא לכתוב כמה סיפורים. ואחרי שנה לראות את ההתקדמות שלי ביכולת כתיבה. יש לי חזון לעבוד מספיק קשה כדי לפרסם באמת ספר. תהנו.

חלק ראשון. היער הנשכח

Einat 09/09/2022 234 צפיות 3 תגובות
זאת תהיה הפעם הראשונה שלי שאני כותבת סיפור קצר. יש לי המון שגיאות כתיב, אז אני אשמח אם תוכלו לתקן אותי. (אני לא העלב) המטרה שלי היא לכתוב כמה סיפורים. ואחרי שנה לראות את ההתקדמות שלי ביכולת כתיבה. יש לי חזון לעבוד מספיק קשה כדי לפרסם באמת ספר. תהנו.

הנסיך התחיל לחקור את היער הנשכח שנמצא בקצה השני של העולם. הסיבה לכך שהוא נמצא במקום הנוראי הזה היא שאביו המלך שלח אותו למשימה. למצוא את ארבעת האבנים הקסומות שלמעשה הן היסודות של עולם הקסם.
כמובן, הידעה הזו על קיומן של האבנים שהתגלתה לפני שנה גרם להרבה מלחמות. והאדם היחידי שהמלך היה יכול לסמוך עליו היה בנו עצמו.

היער היה נראה אפל. העצים היו ענקים. והקטע המחריד ביותר היה ששום בעלי חיים לא היו נראים באופק. כל צעד של הנסיך השמיע רעשים. הנסיך היה נראה חיוור אבל בכל זאת הוא המשיך.
הוא שט בספינה במשך שבועות כדי להגיע ליער הנשכח. והספינה חזרה לממלכה.
אחרי כמה שעות של הליכה רציפה. הוא הבחין בבית מרחוק. אף אחד לא יכול להתגורר ביער הנשכח. מכיוון שהוא לא ישרוד אפילו חודש. קל וחומר שלבנות בית שם. מבולבל, הנסיך התקרב בזהירות וראה עוגיות בצורות של אנשים.
מתוך סקרנות הוא מימש את העוגיות הן היו חמות וטריות… אומנם הוא לא הכיר את הבן אדם שמתגורר בבית. אבל זה לא מנע ממנו לאכול חתיכות מהעוגיות. אחרי ששבע. הוא הלך ונקש בדלת הגדולה… ושמע קול של אישה זקנה" מי שם? אתה מוזמן להצטרף עליי הארוחה מוכנה ויש לי מקום לכמה אנשים נוספים"
הנסיך התחיל לחבר את הנקודות… הרי זה דבר ידוע שביער הנשכח. מכשפות שגירשו אותן על ידיי הממלכות האחרות. הולכות למצוא מקום מסתור ביער הנשכח.
בניגוד לממלכות האחרות. הממלכה שבה משתייך הנסיך "ארנטה" היא מוציאה אותן להורג מתוך שנאה תורשתית לזן שלהן.

הנסיך רק רצה להקיא את מה שאכל. אבל הוא ידע שיש לו הזדמנות יחידה למצוא קצה חוט. אחרי שעות של חקירה לשווא.
הוא פתח את הדלת החורקת. וראה את המכשפה בבגדיה השחורים ועורה הירקרק בוחשת עם מצקת בקדרה.
ורעד עבר בגופו… היא כנראה לא שמה לב עליו מכיוון שהיא המשיכה בשלה.
הוא החלט לצעוד מסביב בחשאיות. וכשהיה במרחק מספיק קרוב עליה. הוא דחף אותה לתוך הסיר. היא התנגדה וצרחה אבל זה היה מאוחר מידיי והוא סגר את המכסה על המכשפה… כעבור כמה דקות הוא צעד בתוך הבית וחיפש רמזים אולי למכשפה היה מושג על קיומן של האבנים. הוא בדק כל פינה עד שמצא פתק. שבו כתוב "אני יודעת שאת רוצה בזה גם. אבל אני הולכת לרכוש את זה ממך. הקסם שלי מספיק יציב כדי להחזיק בזה."
מושלם – התכתבות בין מכשפות. לפחות ההתקלות עם המכשפה לא היה לשווא…
מי שזאת לא תהיה כנראה שהיא כבר קיבלה את מה שהיא מעוניינת בו.
אם המלך יגלה שהאבנים נמצאות אצל מישהו אחר….
הנסיך ידוע שהוא לעולם לא יוכל לחזור לחייו הקודמים. והוא ויצטרך לברוח מחמת אביו.

הנסיך חש במתח והחל להזדרז. ולקח מצרכים מהבית. כגון נוצה, קערה, אבקה.
מי יודע? אולי זה יהיה שימושי בהמשך החיפוש. אחרי שהוא שדד את כל מה שיכל להשיג. הוא ארגן את הכל בתיקו. ויצא מחוץ לבית ליער ונכנס עמוק יותר. בתקווה שאף אחד עדיין לא נגע באבנים.


תגובות (3)

יש, אני לא היחיד שמעלה לאתר פנטזיה ברמה גבוהה.
תמשיך.
הסיפור נהדר!

14/09/2022 18:18

    *תמשיכי

    14/09/2022 18:18

יש כאן וויב "עמי ותמי" עם תוספות, שזה נחמד.

*כל הערות הבאות הן מהעדפה אישית ורצון אמיתי לעזור ולהשתפר*

*…שאביו המלך שלח אותו למשימה. למצוא את ארבעת…- אישית, הייתי מוחקת את הנקודה ושמה בין המילה "למשימה" ו "למצוא" – (מקו) כדי לתת לזה יותר דגש.

*…הידעה הזו על קיומן של האבנים שהתגלתה לפני שנה גרם- גרמה.

*היער היה נראה אפל. העצים היו ענקים. והקטע המחריד ביותר היה ששום בעלי חיים לא היו נראים באופק. כל צעד של הנסיך השמיע רעשים. הנסיך היה נראה חיוור אבל בכל זאת הוא המשיך. – יש פה פוטנציאל לכתוב את זה בצורה יותר מתוארת וזורמת.

לדוגמה:

היער היה אפל. עצים ענקיים היו מסביב, והקטע המחריד ביותר היה ששום בעל חיים לא נראה באופק. כל צעד של הנסיך בין העלים היבשים שכיסו את הקרקע השמיע רעשים. הוא היה חיוור אך בכל זאת בחר להמשיך בדרכו.

זה פשוט מה שאני הייתי כותבת. אני לא רואה צורך בצירוף "היה נראה" כי את בכל מקרה באה לתאר לנו איך המצב/מקום/כל דבר אחר נראה. אז פשוט לתאר.
הצעדים של הנסיך עשו רעש? תספרי לנו למה. הוא דרך על עלים? זרדים? אבנים קטנות התגלגלו באזור? היה רוח או שהאוויר דמם?

*הוא שט בספינה במשך שבועות כדי להגיע ליער הנשכח. והספינה חזרה לממלכה. – משפט קצת מבלבל. בהתחלה חשבתי שהוא פשוט וויתר על המסע.
אולי:
הוא שט בספינה במשך שבועות כדי להגיע ליער הנשכח. לאחר שירד, הוא הורה לקפטן להחזיר את הספינה לממלכה. (או רב חובל או מה שהיה התואר)

*אחרי כמה שעות של הליכה רציפה. הוא הבחין בבית מרחוק. – עדיף פסיק במקום נקודה בין "רציפה" ל "הוא" כדי לחבר את המשפטים.

*אף אחד לא יכול להתגורר ביער הנשכח. מכיוון שהוא לא ישרוד אפילו חודש. קל וחומר שלבנות בית שם – פסיק במקום נקודה. שוב, תתארי לנו קצת למה אי אפשר לשרוד שם.

*מתוך סקרנות הוא מימש את העוגיות הן היו חמות וטריות… – מישש. נקודה בין העוגיות" ל "הן".

*אחרי ששבע. הוא הלך ונקש בדלת הגדולה… ושמע קול של אישה זקנה" מי שם? אתה מוזמן להצטרף עליי הארוחה מוכנה ויש לי מקום לכמה אנשים נוספים"

-שימי לב לשינויים הקטנים:

אחרי ששבע, הוא הלך ונקש בדלת הגדולה. קול של איש זקנה ענה לו מצידה השני. "מי שם? אתה מוזמן להצטרף אליי. הארוחה מוכנה ויש לי מקום למה אנשים נוספים."

*הנסיך התחיל לחבר את הנקודות… הרי זה דבר ידוע שביער הנשכח. מכשפות שגירשו אותן על ידיי הממלכות האחרות. הולכות למצוא מקום מסתור ביער הנשכח.

שוב:

הנסיך התחיל לחבר את הנקודות. זה היה דבר ידוע שמכשפות שגורשו על ידי הממלכות האחרות היו הולכות למצוא מקום מסתור ביער הנשכח. – הכל תלוי על הזרימה של המשפט.

*בניגוד לממלכות האחרות. הממלכה שבה משתייך הנסיך "ארנטה" היא מוציאה אותן להורג מתוך שנאה תורשתית לזן שלהן. -לא הבנתי אם זה השם של הנסיך או של הממלכה. אני משערת שזה של הממלכה.

ושוב:

בניגוד לממלכות האחרות, הממלכה "ארנטה" שאליה השתייך הנסיך, מוציאה אותן להורג מתוך… – פסיקים זה דבר חשוב ואני שמה לב שהם לא קיימים פה.

*הנסיך רק רצה להקיא את מה שאכל. אבל הוא ידע שיש לו הזדמנות יחידה למצוא קצה חוט. אחרי שעות של חקירה לשווא. – בלי רק, מיותר. פסיקים במקום נקודות. יחסית לא מרגיש שעבר שעות מאז שהוא ירד מהספינה, אז אולי קצת תיאורים של מה הוא עשה בינתיים או שזה חלק מהקסם של היער שהזמן עובר מהר.

*הוא פתח את הדלת החורקת. וראה את…- פסיק במקום נקודה
*ורעד עבר בגופו… היא כנראה לא שמה לב עליו…- רעד, בלי ו' לפני ובלי שלוש נקודות (…) רק נקודה אחת.

*וכשהיה במרחק מספיק קרוב עליה. הוא דחף אותה לתוך הסיר.- כשהיה, בלי ו'. *אליה. פסיק במקום נקודה.

*…צעד בתוך הבית וחיפש רמזים אולי למכשפה היה מושג על קיומן של האבנים.- פסיק בין "רמזים" ל "אולי". (או שאפשר להוסיף: וחיפש רמזים שיעידו על כך שאולי למכשפה…)

*הוא בדק כל פינה עד שמצא פתק. שבו כתוב "אני יודעת שאת רוצה בזה גם. אבל אני הולכת…" פסיקים בשתי המקומות במקום נקודות.

*לפחות ההתקלות עם המכשפה לא היה לשווא…- היתה.

*הנסיך ידוע שהוא לעולם לא יוכל לחזור לחייו הקודמים. והוא ויצטרך לברוח מחמת אביו.- ידע. פסיק במקום נקודה. (או- להוריד רק את ה ו' ולכתוב, נגיד, : …לחייו הקודמים. הוא ייאלץ לברוח…)

*ולקח מצרכים מהבית. כגון נוצה, קערה, אבקה.- אולי: "הוא לקח מהבית מצרכים כמו נוצה, קערה, אבקה.- הייתי מוסיפה אפילו עוד כמה דברים כדי שזה לא ייראה ספציפי מידי. (אחרי הכל הוא נסיך, לא אמור להיות לו ידע בכישופים).

*אחרי שהוא שדד את כל מה שיכל להשיג. הוא ארגן את הכל בתיקו. ויצא מחוץ לבית ליער ונכנס עמוק יותר. בתקווה שאף אחד עדיין לא נגע באבנים.- הצעה:

אחרי ששדד את כל מה שיכל להשיג, הוא ארגן את הכל בתיקו ויצא מהבית. בעודו צועד אל מעמקי היער, הוא לקח נשימה עמוקה וקיווה שאף אחד עדיין לא נגע באבנים.

אני יודעת שיצאה ביקורת ארוכה מאוד ואני מתנצלת מראש אם זה נשמע קצת מתנשא כי זו לא הכוונה שלי בכלל. כיוון שרשמת שאת רוצה ביקורת אז עצרתי כדי לכתוב את חוות דעתי הכנה. אני מקווה שהשינויים שהדגמתי לך כאן יעזרו לך להשתפר ולהבין קצת יותר טוב איך לכתוב בצורה זורמת, עלילתית ותיאורית.
אל תפחדי להשתמש בפסיקים. תמיד תקראי את השורה/פסקה שלך כמה פעמים ותשמעי איך היא זורמת לך בקריאה, איפה אפשר להשתמש במילה אחרת, להוסיף, להפחית, לשים פסיק/נקודה.

תמשיכי לכתוב דברים כי זו הדרך הטובה ביותר לתרגל =]

20/09/2022 10:49
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך