רותם_09
מקווה שאהבתם :) מזכירה שוב שהרשמה עדיין פתוחה וניתן להירשם בכל שלב... הערות, ביקורות, בקשות - למטה בתגובות, מתייחסת להכול!

מחנה ירח – פרק 8

רותם_09 28/09/2015 709 צפיות 6 תגובות
מקווה שאהבתם :) מזכירה שוב שהרשמה עדיין פתוחה וניתן להירשם בכל שלב... הערות, ביקורות, בקשות - למטה בתגובות, מתייחסת להכול!

רומן הרגיש מסוחרר, הראש שלו כאב ובחילה התחילה לטפס בגרונו. הוא הרגיש משקולת על החזה שלו בכל פעם שנשם, והניבים של השלושה מסביבו הלחיצו אותו ברמות שהוא לא יכל לתאר. אחד הערפדים – הנמוך ביותר – התכופף בין רומן לוונוס ונשף אוויר.
"חדשים. מרגישים את זה." לחש בקול ארסי. רומן יכל לזהות שוונוס רועדת מפחד. הערפד צחק והתרחק מהם.
"ונוס-" רומן התחיל ללחוש בקול שקט.
"שתוק, רומן, אני עוד שנייה מתעלפת. בבקשה, שתוק." קטעה אותו בכעס. היא העבירה יד רועדת בשיערה ואז חזרה לשלב רגליים. רומן הרגיש מוזר, הכול היה מבלבל אבל… אבל הוא תמיד הרגיש כאילו משהו חסר בחייו, כל היצורים האלה נועדו להתערב לו בחיים. זה היה מוזר אם לא היה קורה.
"בלוק," אמר הערפד האמצעי לערפד הגבוה, "אני מריח זאב. רוצה לעשות סיור קצר?"
בלוק חייך, "בשמחה." הוא נשם עמוק ונעלם בין העצים בריצת ערפד מהירה. רומן מצא את מבטו של אוטיס.
"אל תדאג." אמר לו בלי קול. זה רק הלחיץ את רומן יותר, 'לא אומרים למישהו מודאג ללא לדאוג'., חשב בראשו. הנהימה שנשמעה הקפיאה אותו. הוא נזכר במה שאוטיס ונואל סיפרו להם בעודם הולכים, קאי הוא איש זאב. 'אולי זה הוא?'
"רומן," ונוס הסתכלה על רומן, "אל תתחרפן, אוקיי? גם אני חשבתי שאני משתגעת אבל-" היא לקחה נשימה עמוקה.
"קולט, קולט." רומן מלמל לפני שוונוס באמת תשתגע. נואל הסתכלה בדיוק על העיניים של הערפדים, בוחנת כל אחד מהם.
"יכול להיות ששמעתי אתכם מדברים?" שאל הערפד הנמוך בכעס.
"ביין," אמר האמצעי והסתכל סביבו, "זה לא חשוב עכשיו, יש פה זאב."
"קיו, תן לי לעשות את העבודה שלי, אוקיי?" הנמוך התרגז, הוא התכופף מול אוטיס וחייך, "איך קוראים לך, ילד?"
"מה אתם רוצים?" שאלה נואל בכעס.
הנמוך נאנח והניח את ידו על כתפו של אוטיס, "לדעת איך קוראים לילד." אוטיס לא ענה, שותק ומסתכל הצידה. ביין הערפד נשך את שפתיו ואז נתן לאוטיס אגרוף בבטן. אוטיס התקפל קדימה והשתעל. רומן הספיק לקום ולעשות שני צעדים לפני שקיו נעמד מולו ונתן לו אגרוף בפנים. הוא נפל על הקרקע. הכאב לא היה נוראי. אחרי עשר שניות שמבטו היה נעוץ בקיו,רומן חזר למקומו והסתכל על אוטיס שכבר נרגע.
"אתה בסדר?" נואל שאלה אותו בלי קול. רומן הנהן והצמיד את ידו לשפה, ירד לו דם. הוא הסתכל הצידה, לא על ונוס, על העצים. הוא קלט ארבע דמויות – חיה כלשהי ושלוש דמויות אדם. זה היה נראה כמו מלחמה – החיה ושתי מהדמויות מרביצים לדמות השלישית. ואז הדמות הגבוהה באמת נפלה לרצפה, מתעוותת עוד מעט ואז נעצרת. רומן הזיז את מבטו לפני שמישהו יסתכל לשם, הוא חזר להביט בערפדים שניסו להקשיב למשהו.
"איפה בלוק?" של ביין, "הוא היה אמור לחזור-" הדיבור שלו התחלף בצעקת זעם, כשפתאום זאב חום זינק עליו וגרם לו ליפול על הרצפה. קיו התחיל ללכת לכיוונם אבל רומן נעמד ונתן לו אגרוף ברקה, קיו נפל ואיבד את ההכרה.
'תודה ברוס ויליס', חשב רומן בראשו. בינתיים גם ביין איבד את ההכרה אחרי שהזאב נשך אותו כל כך הרבה פעמים. בין העצים יצאו הדמויות שהוא ראה מקודם, אלה היו קארי והיילי. קארי זרקה לעבר הזאב ערימת בגדים שהייתה בידה.
"תסתובבו." אמר אוטיס לוונוס ורומן. רומן הרגיש עדיין משקולת על החזה, אבל הוא הסתובב ביחד עם כל השאר וחיכה.
"בסדר, אתם יכולים להסתובב." נשמע קולו של קאי, לבוש ובצורת אדם. רומן הסתובב. הזאב נעלם וקאי הופיע במקומו. עוד פעם הוא נזכר במה שסיפרו לו. הזאב היה קאי."אתה בסדר, אוטיס? רומן?" אוטיס ורומן הנהנו. הכאב היה מורגש אבל פחות ממוקדם.
"בואו נחזור למחנה." אמרה נואל.
"מה עם פייג'?" שאלה ונוס ושפשפה את מפרק ידה. 'זה מה שהיא עושה כשהיא לחוצה' נזכר רומן.
"היא התעוררה, היא בסדר." אמרה קארי בחיוך עדין. "אבל עדיף שקודם כל נחזור למחנה. בסדר?"
כולם הנהנו. ואחרי עשר דקות כבר היו במרחק כמה מטרים מהמגורים.

רומן נשען על הקיר ונשם עמוק, בוהה בדלת של חדר עשרים ואחת. היה לו די משעמם אבל אחרי האקשן בצהריים… שקט היה נחמד. מרגיע. שאר הבנים יצאו לעזור למאדי במשהו, 'אולי בעצם כדי לבדוק מה עושים איתי ועם ונוס'. אבל הוא לא התעניין יותר מדי, הוא היה צריך חופש. הוא ישב על המיטה שלו כבר בערך חצי שעה, אבל לא הייתה לו בעיה להישאר. פתאום הדלת נפתחה, פנימה נכנס נער. רומן לא זיהה אותו בדיוק. שיערו קצוץ ובצבע שחור, עיניו כהות, שזוף, גבוה וממש שרירי.
"אתה רומן, נכון?" שאל.
"כ-כן." רומן גמגם. הנער הבהיל אותו, הוא היה נראה כמו מתאבק. אבל לא יותר מבן תשע עשרה.
"יש מצב שאתה בא איתי עכשיו?" שאל.
'לא, ממש לא', חשב בראשו. "אני לא יכול."
"נו, בוא, רומן."
"לא יכול, אומרים לך." רומן אמר שוב.
"תקשיב רומן," הנער התקרב אליו, מהכיס שלו בצבץ אולר, "או שאתה בא איתי עכשיו או שאני דוקר אותך ואת כל החברים המטומטמים שלך, הבנת?"
'שיט'. רומן נעמד והנער חייך, הם יצאו מהחדר ומהבניין. "מה עכשיו?"
"בוא לקן." אמר הנער והצביע על הקן, הם התחילו ללכת. "אני טאיי, דרך אגב."
"מה אתה רוצה ממני?" רומן לא היה מטומטם, הוא רצה להרביץ לו והוא הבין את זה. "לא עשיתי לך כלום, אני לא מכיר אותך בכלל."
"לי לא עשית כלום, לאד כן."
"לא מכיר אד!" התעצבן רומן.
"אתה תכיר." מלמל טאיי. הם הגיעו מאחורי הקן, עמד שם נער אחר. גבוה, שרירי אבל קצת פחות מטאיי, בעל עיניים חומות ושיער אדום. "זה אד."
אד חייך, "היי, רומן."
'שיט'.


תגובות (6)

הערות:
1. 'לא אומרים למישהו מודאג לא לדאוג'., – הפסיק היה מיותר והנקודה הייתה אמורה להיכנס בתוך הגרשיים. בכללי, סימני פיסוק נכנסים אך ורק בתוך הגרשיים.
2. בקטע השני (אחרי השורה הריקה) – "יש מצב אתה בא איתי עכשיו?" היה אמור להירשם כ"יש מצב שאתה בא איתי עכשיו?"
אני מבינה שיש אנשים שמדברים ככה, אבל זה סיפור, ולסיפור יש כללים.
3. מילים כמו שיט לא אמורות להיכנס לסיפור, לפי דעתי. (רק לי זה מפריע?)
4. גם מילים כמו אהלן לא אמורות להיכנס לסיפור, לפחות לא לאחד שלא קורה בישראל או בארץ ערב מסוימת.

תשמעי, אני מרגישה קצת כאילו אני מעירה לשווא כי אני מעירה את אותם הדברים שוב ושוב – אם ההערות שלי מפריעות לך ואת לא עומדת ליישם אותן, לפחות תגידי לי ואני אפסיק להשקיע בהן.
לפני שלוש שנים פחות או יותר, ברגע שהיו מעירים לי על כל דבר קטנטן בכתיבה שלי לא יכולתי להקשיב בכלל, אז אני אבין אם ההערות שלי לא מתאימות לך (למרות שאני ממליצה לך בחום לקחת אותן.)
קטניס אוורדין, סוף.

28/09/2015 16:12

    היי, אז ככה אני באמת מנסה להתייחס להערות והן נכונות. אבל: אני מנסה שיהיו חלקים שכן יוכלו בני נוער רגילים להתחבר אליהם. אני (אישית) לא אוהבת שדמויות נוער מדברים גבוה כי אני לא מתחברת לזה, ואני לא רואה את זה בשום מקום בחיי. לעומת זאת, בספר האהוב עליי יש קללות ודיבור כמו של בני נוער ובגלל זה אני אוהבת אותו, כי אני מתחברת לחלק הדברים. אין אנשים שיכולים להתחבר לערפדים ואנשי זאב, אבל זה מרגיש הרבה יותר הגיוני שהם מקללים – כי אלה החיים. אני רוצה שיתחברו במעט שאפשר.
    בנוסף, כדי להדגיש שזאת מחשבה ולא דיבור אז אני לא מוסיפה סימני ניקוד. אני יודעת שזה לא נכון מבחינה לשונית אבל זה כדי שיוכלו להבין שהדמות חשבה את זה ולא אמרה את זה.
    אתקן את ה"אהלן" ואת "יש מצב אתה בא איתי עכשיו". תמשיכי להעיר ולבקר, זה עוזר לי. אני מודעת לסעיפים 1 ו-3 אבל הסברתי למעלה למה אני ממשיכה לכתוב אותם. אני כבר לא כותבת קללות אחרות כי את צודקת, זה באמת לא מתאים לסיפור.
    תודה על הביקורת, את כותבת מוכשרת מאוד לדעתי ואני מקווה שתמשיכי לקרוא ולהעיר :)

    28/09/2015 16:54

    דבר ראשון, תודה לך. אני שמחה לדעת שאני כן עוזרת.
    דבר שני, את לא חייבת שהם ידברו בשפה גבוהה – רק בלי הקללות והסלנג הישראלי (שאני שמחה לדעת שאת מורידה.)
    לגבי סימני הפיסוק במחשבות, לא לזה התכוונתי. התכוונתי לזה שאת צריכה להכניס את הנקודה בתוך הסימן '. אם הבנת שלזה התכוונתי, אז תדעי שהובדה שאת שמה את הסימן הזה (') במקום גרשיים זה מספיקכדי להבין שהדמות חושבת את המילים ולא אומרת אותן.
    מקווה שעזרתי!
    קטניס אוורדין, סוף.

    28/09/2015 19:50

לא הבנתי כלום מהפרק!! על זה אני דורשת פיצויי של פרק נוסף!!!

28/09/2015 17:18

אני לא ממש הבנתי את הפרק..
מי זה אד ? ומי הטאיי?
מחכה לפרק הבא והסבר לפרק!

28/09/2015 19:43

מי זה האד הזה?
ומה הסיפור של הטאיי הזה? "אני אדקור אותך ואת כל החברים שלך", ברצינות???
תמשיכי!!
אני מצטרף להערות של קטניס, יש מילים שלא צריכות להיכנס לסיפור.
במקום "אהלן", אפשר לכתוב שלום. במקום "שיט" אפשר לכתוב, אוי לא.
אני מבין מה את אומרת לגבי השפה הגבוהה אבל צריך לדעת למצוא את האיזון בין השפה הגבוהה לסלנג.
סך הכל הפרק היה יפה מאוד!
כמו שכבר אמרתי, תמשיכי!!!

28/09/2015 20:00
8 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך