עיניים בלי אישון

Story 25/02/2013 1665 צפיות 24 תגובות

לאחר הנחת הזרים המתאבלים פנו לדרכם. בצאתם מבית הקברות כל אחד זרק את הטישו בו קינח את האף לתוך הפח המתכתי שבכניסה. השלכה חלושה. עייפה. מדכאה עד כדי צמרור. ורק ילדה אחת עמדה, מוסתרת מאחורי העץ הזקן והרחב. גזעו של העץ התקלף אל האדמה, צבעו דהוי, ועליו ירוקים ועייפים. נראה שצפה ביותר מדי לוויות. יותר מדי דמעות. יותר מדי מתאבלים בוכים, עד שהתייאש והתקמר פנימה והתעקם בצער. ילדה עמדה מאחוריו, אוחזת בגזעו בידיה הרכות כאילו היה הקיום שלה. עורה חיוור, פיה רפה. שיערה חום ולא מושך תשומת לב. סתם שיער שקשור בגומייה, שיער ארוך בעל ברק חלוש שזורם על כתפה השמאלית. לגופה לבשה שמלה כחולה. כתפיותיה תפוחות, צמודה עד למותניה ואז מתנפחת. לרגליה הדקות גרביונים לבנים, ונעליה נעלי בובה שחורות עם רצועה שנסגרת כמו חגורה זעירה. על לוח חזה הייתה מונחת תחרה לבנה, דמוית סינר. מתחת לשמלתה בצבצה השכבה התחתונה הלבנה בעלת העיטורים היפים. אומנם נראתה כמו ילדה, כי לחייה עגולות ומזכירות פנים צעירות, קטנות. אך הייתה היא כמעט בת חמש עשרה שנים. נערה עם מראה צעיר. היא הביטה במתרחש. הביטה באנשים. עיניה שוטטו על פני המצבה, על ערימת האדמה הטרייה שכיסתה בור שהכיל ארון מתים. מול המצבה היו זרי פרחים רבים, ערימה ענקית. בבוא היום הם ינבלו, חשבה. בבוא היום גם הם יהיו מתים. עד שיחליפו אותם בחדשים. כאילו מעולם לא התקיימו. כאילו מעולם לא הונחו שם הזרים הללו. הזרים הראשונים. איך אנשים מחליפים דברים כל כך מהר.. בלי לייחס רגש. ערכים. עיניה של הנערה נעצמו והיא השעינה את ראשה על הגזע, כאילו מקשרת עמו בחבל דק ולא נראה. באותם רגעים קרב אליה נער בגילה, לבוש בשחור. עורו היה חי יותר משלה. עור מעט שחום, שזוף. אך בעל צל וממשיות. לגופו לבש מכנסי בד שחורים ומקטורן שחור. מתחתיו אפודה אפורה ועניבה שחורה שבלטה על החולצה הלבנה. נעליו נעלי עור יוקרתיות ושחורות שהבריקו. ידיו בכיסיו והוא בחן את הנערה. "איבדת מישהו, גברתי?" פנה אליה בנימוס. הנערה לא הביטה בו. לא הרימה את עיניה. רק פקחה אותן בזעירות והביטה באדמה. בתנועה לא מורגשת הנידה בראשה.
"אז מה את עושה פה, מביטה על המתים? החיים ארוכים מכדי לבזבז אותם במחשבות על אלו שהלכו," אמר. שיערו השחור עף מהרוח ועיניו היוקדות בצבע אפור עמוק ניסו לגלות את הנערה. הנערה חייכה חיוך קל ולא נראה כמעט. שפתיה חיוורות ודקות. נראות לרגע אחד קפואות. כאילו היו עשויות מתכת. "איני מביטה על המתים," אמרה. קולה יציב אך מבטה על האדמה בישר מהומה נפשית. "אני משגיחה על החיים. לא ראית עד כמה הדשא ירוק היום?"
הנער קרב חצי צעד, פניו מבולבלות. "על מה את מדברת? זהו בית קברות! במקום להתאבל ולזכור ולכבד את המתים, את מסתכלת על הדשא?"
חיוכה של הנערה התרחב במקצת. מעט מאוד. "הלא זה אתה שאמר לי לפני רגע שהחיים ארוכים מכדי לבזבז אותם במחשבות על אלו שהלכו?" שאלה בקול רך. לא מנסה לפגוע, לא מנסה לעקוץ. רק שואלת שאלה. הנער זע באי נוחות קלה, אך מילותיו לא נסוגו. רוחו לא נפגעה. הוא לא היה אדם שמאבד את המילים כל כך מהר.
"כמובן. אבל לפחות תכבדי את אלו שבאדמה עליה את מסתכלת! את מתעלמת מהם. אם את בבית קברות, הרי מובן שצריך לכבד את המתים. לבקר אותם ולזכור אותם," אמר.
חיוכה שכמעט ולא נראה של הנערה מש מפניה והיא הרימה מעט את עיניה. אך לא מספיק כדי שהנער יראו אותן.
"בית קברות זה לא מקום עצוב," אמרה. "זה מקום שמח. זה מקום לזכור שמישהו הלך מחיינו. זה מקום לזכור שחייו הסתיימו."
"ומה כל כך שמח בזה?!" התרעם הנער.
"זה גם מקום לזכור להמשיך הלאה," אמרה וסוף סוף הרימה את עיניה אליו, והנער היה מוכה בושה. איך יכולת להרשות לעצמך להתייחס ככה אל נערה עיוורת?!, גער בעצמו. "זה מקום להבין שהחיים ארוכים מכדי שנתייסר על אלו שאיבדנו. שהחיים עדיין נמשכים. זה מקום לפרק את המחסומים ולהשלים."
הנער זע במקומו באי נוחות בולטת, והנערה סקרה אותו. הוא הרגיש מצומרר ממבטה שבעצם לא היה מבט בעיניו.
"אתה חושב שאני עיוורת," אמרה לפתע, כאילו קראה את מחשבותיו וגילתה משהו חדש. וניכרה הפתעה בקולה. היא קרבה אליו בצעדים עדינים ונעמדה מולו, עיניה הבהירות כמעט לחלוטין ננעצו בעיניו האפורות. "אני לא עיוורת, אנונימי. אתה לא יכול לראות את זה, אבל אני רואה."
הנער הרגיש מעט מובך. "את לא רואה. אין לך אישונים," עמד על דעתו.
הנערה עלתה על כריות כפות רגליה וקירבה את שפתיה לאוזניו של הנער. ואז לחשה לו בקול חרישי בהחלט, שאפילו הנער בעצמו בקושי שמע. "אנונימי יקר, אני כן רואה. אני רואה את החיים, ולא את המתים. אני רואה את הדשא הירוק, ולא את המצבות. אני רואה את החלב, ולא את העובדה שהוא נשפך."
היא נשענה בחזרה על עקביה ואז מבטה נדד אל חזהו של הנער, כאילו באמת אינה רואה. הוא האמין בזה לרגע. שעיניה נודדות למקום שהן לא יודעות לאן. הן לא יודעות מה עומד לפניהן. לבסוף פנתה משם וחזרה לעמוד ליד העץ הזקן בעל הגזע הרחב, נשענה עליו ועצמה את עיניה כבהתחלה.
"אני רואה את העץ, ולא את העובדה שהוא ניזון מבשרם של המתים," לחשה. אך ידעה שמילותיה התגלגלו ברוח אל אוזנו של הנער. הוא הסיט את מבטו לרגע הצידה, ואז החזיר אותו אל הנערה. היא פסעה לעברו ועברה על פניו, ופנתה לכיוון השביל שמטייל בין המצבות. נערה נמוכה, בעלת פנים צעירות. נערה עם סתם שיער שקשור בגומייה ושמלה כחולה. נערה עם גרביונים לבנים ונעליים שחורות. נערה, פשוט נערה ללא אישון.


תגובות (24)

סטורי !
יא מוכשרת(בטרוף ♥) !
יהיה לזה המשך?! נכון נכון?
.
.
.
.
.
.
יופי ידעתי שיש !

25/02/2013 14:03

חחח לא סורי אין המשך ..
סתם משהו שעלה לי לראש. איזה מסר. ותודה :)

25/02/2013 14:09

וואו… אין לי מילים…
הסיפור כל כך יפה! הכתיבה שלך מדהימה, ראויה לשבח! הייתי מרותקת, לא יכולתי להוריד את העיניים מהמסך ולו לשנייה! התיאורים העדינים שלך והאווירה המלודית שנושבת בעלילה, ניחוח קסום הייתי אומרת! מדהים, יש לך כישרון ענק!
יש לך עתיד בתחום הספרות, אני לא צוחקת או מנסה לשכנע אותך בזה כשאני אומרת שאת תהיי סופרת גדולה, אני פשוט יכולה לראות את זה! תהיי בטוחה שאת הספר הראשון שאת מוציאה לאור אני בטוח הולכת לקנות!
תמשיכי לכתוב! אני רצה לדרג. הייתי מדרגת יותר אם היה אפשר, אבל אני מניחה שאצטרך להסתפק בחמש…חחח (אחר כך אני הולכת לקרוא את הסיפור שוב! D: )

25/02/2013 14:54

הסיפור כל כך מרתק וסוחף !! מה שהפריע לי קצת זה התיאור הארוך של הבגדים שהפריע לי לקצב של הסיפור אבל חוץ מזה הסיפור מושלם !

25/02/2013 15:08

ואוו נעמי התגובה שלך חיממה לי את הלב :) אני לא יודעת איך עוד להביע את התודה שלי מלבד המילה ״תודה״ חחח. אז ממש תודה לך :)
וגיגי – תודה גם לך. ואני אקח לתשומת ליבי :)

25/02/2013 15:29

היי זה ב'בחירת העורכים' D:
מזל'ט [=

26/02/2013 08:37

ואוו מדהים! הכתיבה שלך פשוט מושכת וסוחפת. אם תחליטי בכל זאת לעשות המשך זה יהיה מרתק: )

26/02/2013 09:24

מגיע לך בחירת עורכים!! ;)

28/02/2013 11:06

מושלם!!!!
באמת שמגיע לך בחירת העורכים…..XD
-N.K-

28/02/2013 11:07

בהחלט!! מסכימה עם אלה שמעלי!! וואו!!

01/03/2013 00:27

וואוו! אין מילים

09/03/2013 10:42

ממש יפה, אבל התיאור של הבגדים טיפה הפריע והזכיר לי את אלטנוילנד. תיאורים, הם בשביל לעזור ולהבליט את הפואנטה אבל פה הם פשוט לא נחוצים.
בכל מקרה מקסים ואהבתי מאוד את המסר! את מוכשרת!

17/03/2013 05:59

וואוו. פשוט וואו. הרעיון מדהים, המסר מהמם, והתוצאה מושלמת! כתיבה סוחפת ומושכת(: יש לך כישרון, ואת משתמשת בו

17/03/2013 06:12

את כל מה שאני חושבת כבר אמרו מעליי,חבל לחזור על זה.
אז…
עצוב לי שעזבת. זה הכל. :-\

26/03/2013 10:55

הספקתי לקרוא המוני ספרים וסיפורים, אני מין תולעת ספרים כזאת ;)
אבל בחיים לא הרגשתי כ"כ קרובה לסיפור עצמו.
הרגשתי ממש שאני בתוכו!
התיאור היה מושלם, לא קצר מידי, לא ארוך מידי, ומספיק כדי לתת לך את התמונה המושלמת במחשבה.
זה היה מדהים, מהמם, מקסים, סוחף, אמיתי, אף מילה לא תצליח לתאר את זה.

כישרון ע – נ – ק – י ! תנצלי אותו כל עוד הוא עדיין קיים

31/03/2013 06:35

מדהים!! זה פשוט מדהים התחושה כאילו אני עומדת מהצד ומסתכלת על הכל מרגישים את האווירה הרגועה אך הדרמטית יש בסיפור הזה מן שלווה דרמטית
חוללת קסם

23/04/2013 08:32

זה היה מדהים. את פשוט כישרון ענק.

25/04/2013 01:14

וואו, וואו וואו וואו. אין לי מילים אחרות. זה מדהים, התרגשתי בטירוף.

30/04/2013 09:45

נחמד, אהבתי – יש לך כשרון

01/05/2013 12:43
rimanticGirl me

ואוו ממש אהבתי , יש לך את זה לגמרי !! ברגע שהתחלתי לקרוא לא הצלחתי להפסיק ! והתרכזתי רק בזה ואני עם בעיות קשב וריכוז ממש הצלחת לרתק אותי !!!
וואו פשוט

16/05/2013 17:10

זה מדהים, מדהים, מדהים!!
אין לי מילים לתאר כמה הסיפור הזה היפה. והקטע של "אני רואה את החיים, לא את המתים. אני מסתכלת על הדשא הירוק. לא על המצבות." זה היה פשוט חזק. ישבתי מול המסך ככה 0000=
סיפור מושלם! והייתי מדרגת 5 אם לא היו מדרגים כבר.. אבל באמת מגיע לך ^_^

31/05/2013 09:38

וואו!!
המילים שלך ממש חודרות עמוק!!
מדהים!

07/06/2013 04:07

סיפור מדהים!
כל כך מרתק, עמוק, מלא פרטים ותיאורים!
אהבתי ונהנתי לקרוא!

אורי

27/06/2013 08:28

אני מוכרח לומר, אני מתרשם.
כמו רוב האחרים, אני מעוצבן קלות מהתיאור המוגזם של הבגדים, אבל חוץ מזה אני נהנתי לקרוא. בכל זאת, אין כל צורך להגזים בתגובות.
בכבוד רב, אינטלקטאל חביב.

29/10/2013 14:13
8 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך