פמיניסטיות

fuckedupgirl 17/05/2017 1303 צפיות 4 תגובות

"לכל גבר יש פוטנציאל להיות אנס" היא אומרת, לוגמת ארוכות מהקפה נטול הקפאין ונטול כל זכר לכך שהוא בכלל קפה שלה.
היא תל אביבית, בעלת דעות חזקות כמו של כל הנשים מהקבוצה שלה בפייסבוק, והיא מאוד מאמינה בכך שגברים צריכים להיכחד.
גושי זרע יקרים, בסך הכל. יקרים מאוד.
הם ניתנים לנחלפה כי תיכף, ממש בעוד מילניום, כבר ימציאו הפריה מלאכותית מזרע מלאכותי ותוכלי לעצב את התינוק שלך כמו בובת וובקינז.
תיכף ממש כבר לא נצטרך גברים ואולי גם, רק אולי, גם לא… נשים?

כן כן, נשמע לך אבסורד גבירתי הגאה בעלת המבט החיוור מחוסר אכילת בשר מתוקף היותך טבעונית, אך גם אתן מין נחות.
כולנו נחותים.
קחו אדם ממוצע ותתקעו אותו בכלוב של אריות רעבים ותראו איך חיה שאמורה להיות יותר מטומטמת מאיתנו, המין הנבחר שהמציא את האייפון, טורפת אותו בשקיקה בלי אפילו לברך לפני. בושה וחרפה.

את האמת, התבאסתי קצת לשמוע אותה אומרת את זה.
כי אני דווקא מאוד בעד שיוויון.
רק שלמדתי להבחין בין השיוויון שהן מבקשות לבין זה שבאמת מזכיר את ההגדרה של שיוויון.
"וכל אישה לא יכולה להיות אונסת פוטנציאלית?" (ניסיתי להגות אנסית, אנסה, כדי לתאר אנס בנקבה אבל כמה מפתיע- כנראה שהמילה הזו לא קיימת בכלל.)
היא מביטה בי במבט המופתע- מזלזל שלה ושוב שותה מהקפה השקוף.
"זה מים,"
אני אומרת.
"זה מים, כמו שאת אומרת שזה קפה וזה מים ככה גם אישה אונסת וככה גם לגבר גרוש מגיע לראות את הילדים שלו בדיוק כמו שלאישתו מגיע."
"הם לא באמת רוצים"
היא מחייכת כאילו אמרה את הדבר הכי גאוני שיכלה לומר.

"אני רוצה, נו טוב, בואי נלך לחפש לך חתן."


תגובות (4)

אחרי הציטוט, חסר פסיק.
ניתנים להחלפה – טעות מעצבנת, אבל בשל כך בדיוק נדרשת הגהה.
"מזרע מלאכותי[,] ותוכלי…" – שוב פסיק.
"גבירתי הגאה[,] בעלת המבט…" – כדאי לקרוא בקול לפני העלאת הסיפור, ולהוסיף פסיקים בכל מקום שבו נדרשת עצירת הקריאה לרגע. בין אם זו עצירה מתודית, ובין אם לצורך נשימה.
"קחו אדם" – התחלה מעולה בלשון צווי, "ותתקעו אותו" – המשך לא תקין בלשון עתיד. "תיקעו" נכון יותר. עם זאת, בכלוב ניתן לסגור, לכלוא, לאסור. אפשר גם לזרוק אל הכלוב. לתקוע?
"… אריות רעבים[,] ותראו" – כן, אני קטנוני.
"התבאסתי…" – עד עכשיו הסיפור מסופר בזמן הווה, המעבר לזמן עבר – מבלבל.
"שהן מבקשות[,] לבין…"
"ו(כל )אשה[,] לא יכולה…" – 'כל' מיותרת.
שם העצם שחיפשת – 'אנסת'. חטף-פתח תחת האל"ף, צירה תחת הנו"ן, סגול תחת הסמ"ך.
לא הצלחתי לנקד בתגובה, לכן המשפט הארוך שלעיל.
'אונסת' מתארת פעולה בזמן הווה, 'אנסית' היא תואר, 'אנסה' – כלל לא קיימת.
"מביטה" – שוב זמן הווה. היי החלטית.
"מופתע-( )מזלזל" – רווח מיותר, אולי סתם פספוס. שוב הגהה.
"שזה קפה [- ] וזה מים[,] ככה גם אשה אונסת[,] וככה… שלו[,] בדיוק כמו…" – נסי לקרוא עם ובלי הפסיקים. יש הבדל?
"הם לא באמת רוצים[.]" – חסרה נקודה בסוף המשפט. אפשרי סימן קריאה.
"אני רוצה(,)[.] נו טוב" – שני משפטים נפרדים!

לגופו של סיפור, הפמיניסטית מתוארת בצורה אמינה, לפחות בעיניי הגבריות. הציניות שלך כמספרת, מורגשת, אך אמורה להשתלב יותר בסיפור.
אם הבנתי נכון, את נגד פמיניזם. למסר שכזה אני מתחבר בקלות.

לפמיניסטיות יש שני מרכיבים – 'פמיני', כלומר מגדר, וסטיות.

תנו לחיות!! חיות.

18/05/2017 01:11

    זה ממש אסור לתקן את הכתיבה שלי, אפילו עם הפסיקים המזורגגים שלך.

    לא הייתי צריכה לקרוא את כל זה כדי לדעת שזה מיותר. בכלל, יקירי, בכתיבה- אל תתקן אף אחד.
    כל אחד כותב בדרך שנאה לו, עם הניקוד וזימני הפיסוק שנוחים וטובים לו.
    לא כתבתי דו"ח לראש הממשלה ולאף אחד לא אכפת איפה הנקודה נמצאת ואם הזמנים משונים.
    חוץ מלך, כמובן (:

    18/05/2017 11:04

אהבתי ממש. אחלה כתיבה.

18/05/2017 18:20

בנוגע לפיסוק ואיך שהגבת לביקורת, תדע שזה מאוד חשוב ומשפיע על ההבנה של הקורא את המסר והאינוטנציה של כל דמות ודמות. לכן מומלץ להקפיד על כך גם אם הדבר כרוך לעתים במאמץ מסורבל. אני למשל לרוב כותבת כיו שנוח לי ולאחר מכן עורכת ומוסיפה פיסוק ומשנה נוסחים. לגבי הקפדה על זמנים אני יכולה להעיד על כך שכקוראת, פעמים רבות זה צורם מאוד. בקטע הספציפי הזה לי לא הפריע, אבל על פניו נשמע שזו שהגיבה לך מבינה עניין ובאה לבקר ממקום של להצמיח אותך ולא ממקום של להקטין או לפגוע.

19/05/2017 23:58
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך