Impala67
תודה ל - stamhara1 על כל התיקונים בקטע.

פגם התוכנית

Impala67 06/01/2016 954 צפיות 2 תגובות
תודה ל - stamhara1 על כל התיקונים בקטע.

הייתה להם מטרה אחת. מטרה אחת בלבד. מטרה שהפכה אותם, בעיניי אביהם, לסיבת קיומם.
השמירה על האנושות.
לא הייתה כלל אפשרות שייכשלו. המלאכים – צייתנים, חסרי רגשות ונאמנים יותר מכל לאביהם, אלוהים. אבל כמו בכל תוכנית, גם באחת המושלמת ביותר, היו פגמים. בניהם פגם אחד גדול במיוחד. לפגם הזה יש הרבה שמות: השטן, אשמדאי, נסיך החושך ועוד רבים אחרים… הוא עצמו אהב ביותר את השם לוציפר, שאותו אביו נתן לו. אלוהים, שהיה כל כך מרוצה מהתוכנית, לא העלה בדעתו שמה שיפיל אותו הוא בנו. אבל הפגם לא היה לוציפר עצמו, אלא אהבתו אל אביו. לוציפר היה מלאך כמו כל אחיו הרבים, ואהב את אביו יותר מכל דבר אחר.

אך אז הגיעה האנושות, דבר כל כך טמא. התשוקה, הכעס והגאווה. האנושות הייתה הדבר שהגעיל את לוציפר יותר מכל, אך הייתה הדבר שאביו הכי אהב, אפילו יותר מבניו שלו עצמו. התוכנית של אלוהים הייתה פשוטה – בני האדם מקבלים חיי נצח, גן עדן שלם עלי אדמות, רגשות, ואפילו המשכיות. אלוהים היה כל כך מסונוור מיופיה של האנושות, עד שלא ראה את הפגמים הקטנים שבה. לוציפר – ראה הכל. הוא היה כה צמא לאהבתו של אביו, ורצה יותר מכל להראות לו כיצד הוא עצמו רואה את בני האדם. הוא הראה לו את החמדנות – כששכנע את חווה לאכול את הפרי האסור, ואת הקנאה – כששכנע את קין להרוג את הבל. אלוהים לא יכל לעמוד בזה יותר, היצירה האהובה עליו מכל נהרסה לגמרי.

אבל מהו הפגם האמיתי בתוכנית? סנוורו של אלוהים? חטאי האנושות? או בעצם הצמאון לאהבה?


תגובות (2)

ברוך הבא לאתר.

עברית:
"לא היתה כלל אפשרות", לא "בכלל".
המלאכים – צייתנים, חסרי רגשות ונאמנים יותר מכל לאביהם", ניסוח נכון יותר. (מה פירוש "יותר מכל אחר"? בחר: או "יותר מכל" או "מכל דבר אחר").
"אך" "אולם" "ברם" – בלי "אבל".
"היו פגמים, ו[בהם] (או 'ביניהם') פגם אחד".
"או-אז הגיעה האנושות" או לחלופין "אך אז" (אולם, ברם). אין וא"ו בתחילת משפט.
התשוקה, הכעס והגאווה – הם 'דברים', לא 'דבר'. אם התכוונת לאנושות, אחרי 'טמא' תבוא נקודה. במקרה זה, מהם הדברים? משפט חסר פשר.
"עלי אדמות", לא "האדמות".
"יופיה", עם יו"ד אחת, היופי שלה. לא "יופייה", יופי בלשון רבים (?) שלה.
"עד שלא ראה" או "כך שלא ראה".
"לוציפר [-] ראה הכל", 'אך' מיותרת, הקו המפריד (זה לא מקו) מחליף את מילת הניגוד.
המילים 'כל-כך' מיותרות. הן מבטאות סיבה ותוצאה, כאשר במשפט אין כל השלכה לאהבתו של לוציפר את אביו.
"כיצד" מתאים יותר מ-"איך".
"ואת הקנאה" במקום "והראה לו את הקנאה". שניהם באותו המשפט, עם אותו הנשוא.
"צמאון", לא "צימאון".

פיסוק:
"השמירה על האנושות." עם נקודה במקום נקודה-פסיק, תבוא בהמשך לשורה הקודמת. זהו המשך ישיר. אחרי "האנושות." לרדת שורה.
"כלל אפשרות שייכשלו. (נקודה)".
"המלאכים – צייתנים…" שים לב לקו המפריד, לפסיקים, ולהשמטות ה"א הידיעה!
"כמו בכל תוכנית, (חסר פסיק) גם באחת המושלמת ביותר, (פסיק) היו פגמים. (נקודה) [בהם -] פגם אחד גדול במיוחד."
"יש הרבה שמות: (נקודתיים, לא נקודה-פסיק)".
"כמו כל אחיו הרבים, (פסיק)…"
"הדבר שאביו הכי אהב, (פסיק!! לא נקודה)".
"חיי נצח, (פסיק) (ללא וא"ו)גן עדן שלם עלי אדמות, ('הם מקבלים' מיותרות) רגשות, (למרות שאפשר גם בלי הפסיק הזה, לדעתי יש צורך) ואפילו המשכיות."
"מיופיה של האנושות, (פסיק)".
"הפגמים הקטנים שבה. (נקודה)".
"לוציפר – (קו מפריד) ראה הכל".
"לאהבתו של אביו, (פסיק)".
"החמדנות – (קו מפריד) כששכנע… האסור, (פסיק) ואת הקנאה – (שוב קו מפריד) כששכנע… את הבל. (נקודה)".
סנוורו של אלוהים? (סימן שאלה) חטאי האנושות? (סימן שאלה) או בעצם הצימאון לאהבה?"

משלב לשוני גבוה (כבוד), נדיר במחוזותינו. כתיבה סוחפת.
מצפה לשיפורים (סליחה סיפורים) נוספים.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

07/01/2016 02:23

    תודה רבה על כל התיקונים ! כיף לקבל ביקורת בונה :)

    07/01/2016 18:26
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך