572
אחרי הרבה זמן. חזרתי לכתוב סיפורי הצדיק יהומחכים. מבוסס על סיפור חכמה ידוע

הצדיק יהומחכים ופיקדון הכסף

572 14/02/2016 1075 צפיות 2 תגובות
אחרי הרבה זמן. חזרתי לכתוב סיפורי הצדיק יהומחכים. מבוסס על סיפור חכמה ידוע

בס"ד
לכבוד חג הסוכות, הוריו הזקנים של ר' יהומכים ביקרו בביתו. בסוף החג, ר' יהומחכים שכר עגלון שייקח אותם בחזרה לביתם. ר' יהומחכים החליט ללוות את הוריו. כשהוא הגיע לבית הוריו, הוא עזר לאימו לפרוק חפצים בזמן שאביו הלך לקחת סכום כסף גדול שהוא הפקיד אצל איש נאמן.
לאחר חצי שעה, חזר האבא ממרר בבכי. ר' יהומחכים ואימו הושיבו אותו על כיסא ,נתנו לו לשתות וחיכו שיירגע.
אחריי כמה דקות, האבא הסביר " קוראים לו שיח, תמיד כשהתפללנו בבית הוא היה מתפלל בכזו דבקות.משתחווה בהתלהבות, צועק ברגש. וגם שמעתי על אנשים שהפקידו אצלו את כספם ולא היו שום בעיות."
"גם פגשת את האנשים האלה?" שאל ר' יהומחכים.
"לא," הודה האב "רק שמעתי."
"להבא, צריך לזכור לא להתרשם מהתנהגויות חיצוניות" הטיף יהומחכים "אבל אני יכול לעזור לך. תראה איפה הבית של שיח, תתן לי להכנס לביתו חמש דקות, ואז תבוא לבקש את כספך."
שיח ישב בביתו בשמחה, איזה זקן טיפש אחד נפל ברישתו, הוא הרויח מזה הרבה כסף. והכי טוב, שאין לזקן שום הוכחה שהוא הפקיד אצלו.
פתאום, הוא שמע דפיקה בדלת. הוא קם לפתוח. לביתו נכנס החכם יהומחכים.
"שלום" אמר יהומחכים "באתי הנה לעיר לרגל עסקים, אני מחפש מקום בטוח להחביא בו שלוש כדים של זהב, שמעתי מאנשים שאתה אדם גדול ואפשר לסמוך עליך."
שיח חייך, היום הזה נעשה אפילו יותר טוב. "אשמח מאוד לעזור לך לשמור על הכסף".
"תודה רבה'" אמר יהומחכים בהתרגשות "פשוט אי אפשר לשים דברים יקרי ערך בחדרים בפונדקי דרכים."
פתאום, נשמעה דפיקה בדלת. שיח קם לפתוח את הדלת וראה שאבא של יהומחכים עומד בדלת.
"בבקשה," התחנן הזקן "השב לי את הכסף שהפקדתי אצלך."
שיח לא רצה לעשות רושם רע על העשיר שבא להפקיד אצלו כל כך הרבה כסף. אז הוא השיב לאביו של יהומחכים את כספו. ממילא, זה לא סכום כזה גדול ביחס לשלושה כדי כסף.
אביו של ר' יהומחכים הודה לשיח והלך. ואז קם יהומחכים, ובלי לומר שום מילה או הסבר, גם הוא יצא. ושיח לא ראה אותו שוב


תגובות (2)

יפה ממש..כמו סיפורי הרשלה…

15/02/2016 09:26

    תודה. האמת שיותר חשבתי בכיוון של סיפורי חכמים בימי הביניים (משם גם הגיע הסיפור הזה, רק שקצת שיניתי את הגירסה מתוך חוסר זיכרון וכדי שיתאים ליהומחכים.

    15/02/2016 23:02
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך