טקס הקפה

Wandering 24/06/2023 158 צפיות אין תגובות

אוויר קר מלטף את אגלי הזיעה שעל פנינו, כשאנחנו עולים מתנשפים אל פסגת ההר, והנוף עוצר נשימה. מתחתינו נפרש ים עצי יער, בניהם זורם נחל כחול המשקה ומחייה את כל האזור. אנחנו מתיישבים בשתיקה על צלע ההר, מורידים מאיתנו את תיקי הגב הכבדים והמיוזעים, וצמרמורת קלה עוברת בגופי כשהרוח פוגשת בגבי הרטוב. זה זמן טוב לקפה, ולכן עלינו להתחיל במלאכה.
תחילה, הציוד הדרוש להכנה יוצא מהתיק. הראשונה יוצאת הגזייה, שלי קטנה, בגודל של אגודל. היא אולי לא העוצמתית ביותר בשוק, אבל עוצמת הלהבה שלה מספיקה לי. יותר מכך, אני מוצא חיבה מסוימת בפרטים קטנים, מתקפלים, ויש אומנות בעיניי בארגון ציוד בצורה קומפקטית. אחריה יוצא מיכל הגז, ניעור קל על יד האוזן מסמן לי כי המיכל חצי מלא, והברגה קלה של שני החלקים הופכת אותם לאחד. אחריו יוצא הג׳זווה, בחבורה אנחנו קוראים לו פינג׳אן, והוא סיר קטן, אותו אני מושיב על הגזייה וממלא במים שמילאתי מהנהר הבוקר. בזמן שהמים רותחים, אסביר לכם מדוע בכלל, זה זמן טוב לקפה.
עברנו נופים יפים רבים בדרך לפסגה, אגמים קטנים ופינות ישיבה נוחות, אבל דבר אחד היה חסר, הסבל.
צריך לסבול בשביל הקפה, והסבל עבורנו היום הייתה העלייה התלולה לפסגה. בצורה זו, דרך הסבל, הרווחנו את הקפה, וטעמו משתבח. המים מבעבעים, אני מוסיף שמונה כפיות קפה שחור, ומנמיך את הלהבה. אני מבטיח לכם שהקפה הזה טעים יותר מכל קפה אחר שתטעמו, ולא בגלל פולי הקפה היוקרתיים שאין בו. טעם המאמץ והזיעה, מתבלנים אותו יותר טוב מכל קפה טייק אווי אחר שתוכלו לקנות. אני מוציא ארבע כוסות מתכת קטנות, כמו בבושקה רוסית, אחת בתוך השנייה, קומפקטיות. אני מוזג את הקפה הרותח ונותן לרוח לצנן אותו בשבילי. בזמן שאני לוגם בשתיקה, אני תוהה בכמה דומה הטקס הקטן שלנו, לטקס התה העתיק מהמזרח.
להלן העקרונות המנחים לטקס הקפה:
• תדאגו לסבול לפני. זה יכול להיות דרך מסלול הליכה מאתגר, או קפיצה למעיין קפוא ביום קר, או כל דרך אחרת שתגרום לכם לסבל כלשהו, מה שחשוב זה לעולם לא לשתות מתוך אזור הנוחות
‌• תשמרו על זה פשוט. לא נס, בלי חלב, בלי סוכר. מים (רצוי מהטבע) וקפה שחור. הטעם מגיע מהמאמץ.
‌• תבדקו את הציוד לפני. אין דבר יותר שובר לב מלהגיע לפסגה ולגלות ששכחתם את אחד החלקים בבית, או שנגמר הגז במיכל. אני תמיד דואג להביא שני מיכלים, למקרה.
‌• שתו לאט. תספגו את הנוף, תרגישו את חום הקפה יורד בגרון ומחמם את כל גופכם. תנשמו את האוויר פנימה, תהיו ברגע, ורק ברגע.
‌• שתפו אחרים. הציעו קפה גם לסובבים אתכם, גם אם הם זרים מוחלטים. תרוויחו מכך שיחה נהדרת, ותכירו אדם חדש, גם אם זה רק לרגע. לא תאמינו כמה דברים מעניינים גיליתי.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך