Rumpelschtilzchen
תודה רבה לכל המגיבים. קצת באיחור, אבל קראתי את הביקורות הקודמות. אשתדל לענות בהקדם. אל חשש, לא אתעלם מביקורות.

עשרת הצדיקים – בשורה

Rumpelschtilzchen 18/01/2016 989 צפיות 5 תגובות
תודה רבה לכל המגיבים. קצת באיחור, אבל קראתי את הביקורות הקודמות. אשתדל לענות בהקדם. אל חשש, לא אתעלם מביקורות.

"עוד יוסֵ-הֵף חַה-הַי, הדוד שנֵה-עֵלם", פיזמה לעצמה שֶּׂרח, "הוא שליט מִצרָה-אִים, מכַלכֵּל את כולם".

שרח מעולם לא הכירה את יוסף, דודהּ האבוד. את שמו לעומת זאת, שמעה גם שמעה. סבא מעולם לא הפסיק לְבַכּות את היעלמו של בנו האהוב.

היה זה רב-שיח של חרשים. אחד-עשר אחים, לאחר עשרים ושתים שנה שלא ראו את אחִיהם, נדרשו לבשר לאבא אודות בנו, שהיה כעת מושל מצרים.

"הוא יקבל התקף לב!"
"צריך לומר לו בעדינות"
"כל מה שיוסף עשה לנו שם, לא ישתווה למה שמחכה לנו עכשיו"
"הוא לא יאמין לנו…"
"הוא יקלל אותנו…"
"איך? איך נודיע לו?"

אשר, אחד האחים, ישב עם בִּתו הקטנה, שרח, וניסה לטכֵּס עצה. כל רעיון שניסה להפריח, בוטל במחי יד. שרח לא נשארה אדישה. את שמו של דודהּ – כבר הכירה היטב. ערגתו של יעקב, סבה האהוב, ליוסף האבוד – גם היא לא חדשה.

"אני אספר לסבא", אמרה הקטנה.
"מתוקה, זה לא משחק", ענה לה אבא, "סבא מאוד מבוגר, והבשורה עלולה…"
"התקף לב, התקף לב", קטעה אותו הילדה, "אני יודעת".
"זה כן משחק!", הוסיפה לאחר הפוגה קלה, "אני אשחק, וסבא ישמע אותי משחקת!".

"עוד יוס-הף חה-הי, הדוד שנה-עלם", פיזמה לעצמה שרח, "הוא שליט מצרה-אים, מכלכל את כולם".
לבו של יעקב, החסיר פעימה. הוא לא האמין למשמע אזניו.
"שיהיו לך חיים ארוכים, שרח, בדיוק כמו שיוסף בְּני חי".

במשך שבע עשרה שנה, נקשרה שרח ליוסף בעבותות.
בגיל מאה ועשר, נפטר יוסף לפני כל אחיו. שרח היתה זו שעקבה אחר ארונו, בטקס הקבורה המצרי.

ברכת יעקב הוסיפה ונתקיימה מאתיים ועשר שנה.
כשביקש משה רבנו לקחת עימו את עצמות יוסף, היתה זו שרח שהצביעה עבורו על מקום הקבורה.

עד ימינו אנו, לא ברור אם ברכה היתה זו, או שמא קללה. שרח בת אשר – עודנה חיה.


תגובות (5)

וואו, זה יפה!!!!

18/01/2016 11:23

ועוד הצלחה לאוסף.
לא מכירה את הסיפור עם שרח אבל אשתדל להתעדכן

18/01/2016 20:34

    חן חן יקירתי. עבור מחמאה ממך – היה שווה.

    19/01/2016 02:41

קראתי עד כה שלושה או ארבעה פרסומים שלך, ומעניין עד כמה אתה רבגוני. הסיפור מספר בטון קליל ועכשווי את אחת הסצינות המעניינות בסיפורי יעקב ובניו. כל הכבוד, או בלשון המסורת – יישר כוח!

04/04/2016 15:01
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך