oliv
חח כן.. סתם. כי יוקי ביקשה משהו XD

אנחות של סייחים

oliv 06/10/2015 720 צפיות 11 תגובות
חח כן.. סתם. כי יוקי ביקשה משהו XD

אני מסיטה את כל הענפים
מן הפנים שלי
אלה שגורמים לי לא לראות כלום,
וכך מתגלה בפניי
השום דבר שתמיד ידעתי שיש שם.
הסחות ושיחים, הסחות וסייחים
בסתיו זה מקלות, באביב זה פרחים.
אני אכסה את הפרצוף שלי
במחסה הכי יפה, שתיל
הידיים שלי יתרוממו, כמו זרועות של עץ
ואצבעותיי כמו גבעולים.
בין יריעות העור אציץ, זוג עיניים בעציץ
נחה בשיחים, אנחה של סייחים
ילדה אחת מבוהלת, עם ידיים על פניה


תגובות (11)

הפחד מהריקנות?
כמו יער שמחביא סכנה, ובין העלים נישאים קולות הפחד של הסייחים, האנחה. או יותר נכון, שאריות הצליל של הפחד, כי אין זכר לסייחים מלבד האנחה שמרחפת.
אני מדמיין קווי מתאר של המון צמחים, דקים וצבעוניים, וביניהם הרקע הוא שחור מוחלט. ובתוך הכול ילדה עם זוג עיניים.
אז מה באמת הכוונה?

06/10/2015 09:38

אפשר לפרש איך שתרצה. זה לא שיר טוב כי רק אני מבינה את הכוונה. הנקודה העיקרית זה ההסחות דעת..כמו ענפים על הפנים. כמו ידיים של ילדה מפוחדת. והסייחים… זה צעיר פראי וחופשי והאנחה זה כמו התרגשות. כמו של ילדים. אז זו הקבלה בהתחלה. ומצד שני האנחה היא מפתיעה בסוף. היא יוצרת בהלה. אולי מהפחד שכן יש משהו בסוף קרוב אלייך, מעין רגש של נאמנות, מבין כל הסחות הדעת

06/10/2015 10:02

איזה מזל שאת יודעת שלא מבינים כלום כי זה היה עלותל לגרום לי מבוכה אם הייתי אמורה להבין ולא הבנתי. ההסבר היה יפה מאוד.
וגם המילים שבחרת, הדימוים וכו
בשורה האחרונה בכוונה כתבת פניה זה לא צריך להיות פנים?

06/10/2015 11:30

    מממממממ אופס
    כן, ההסבר שלי יהיה יפה לכל חתיכת חרא XXXD
    חחחחח תודה יוקי 3>

    06/10/2015 18:56

עצוב לי שאת חושבת שאם לא מבינים את כוו

06/10/2015 13:49

    סליחה, תקלות כשמנסים להקליד תגובה ארוכה מהפלאפון.
    מה שהתכוונתי לומר, זה שעצוב לי שאת חושבת שאם לא מבינים את כוונת המשורר זה לא שיר טוב, כי לפי דעתי לפחות זה כלל לא מה שמגדיר שיר טוב.
    אלא אם כן, את כותבת בשביל הציבור ולא בשביל עצמך קודם כל. ואם את כותבת בשביל הציבור, אז הציבור מטומטם ואת בכל מקרה לא יכולה לצפות ממנו להבין.
    בכל מקרה, לגבי השיר, נהניתי ממנו עד מאוד. הרגשתי שאני מבינה אחרי הכל, גם אם לא ברמה המדוקדקת של המטאפורות הרבות שאת אוהבת להשתמש בהן.
    בעיקר החלק הראשון מצב חן בעיניי, "השום דבר שתמיד ידעתי שיש שם", אוקסימורונים תמיד היו כוס התה שלי.
    זמן רב עבר מאז יצא לי להגיב על שיר שלך בצורה כזו, בפורום הזה, וזה די מרענן למען האמת.

    06/10/2015 13:56

    מממממממממ כשאת מדברת זה נשמע משכנע, אני אתן לך את זה. אני לא כותבת בשביל אחרים אבל אני מעלה בשביל אחרים (בערך…?) ואני לא ממש יוצאת מנקודת הנחה שאחרים מפגרים אז…
    זה נחמד שהצלחת לאהוב את זה חחח בעיקר כי הרבה שירים שלי מהזמן הלפני הזמן האחרון לא בדיוק אהבת כי טענת שהם לא אני (: אבל זה באמת משמח אותי לשמוע וסוג של הקלה. אהבתי שתרגמת את המושג כוס התה. אני גם נהנית מאוד מההתכתבויות האתריות האלה. אני מצפה לכך
    תודה על התגובה

    06/10/2015 18:59

    בטח שהציבור מטומטם, הם בוחרים בביבי בכל פעם מחדש.
    סתם לא ברמה המשעשעת את לא באמת יכולה לצפות מאנשים להבין את התככים הפנימיים שלך לפני דעתי, רק לנסות להעביר אותם בדרך אמנותית ולקוות שמישהו יתחבר לזה בין אם מהמקום שלך או מהמקום שלו. זה לא נובע מזה שהציבור מטומטם, אלא מזה שהציבור הוא, טוב, פשוט לא את.אם זה שיר שאמור להעביר איזשהו מסר אז זה כבר כן בשביל הציבור, פחות בשבילך. ללמד אותו משהו, להגיד משהו, וכדומה. ואז זה באמת לפי דעתי פחות את, סתם משהו שיש לך לומר.(וכמו שאת כבר יודעת אישית פחות מעניין אותי במקרה שלך, אלא אם כן זה מצחיק.)
    אני גם לא מאמינה לך כשאת אומרת שאת כותבת בשביל עצמך ומעלה את זה בשביל אחרים. אני לא יודעת למה את מעלה את זה אבל אני יכולה להניח שזה בשביל עצמך, אולי לשמוע ביקורת או סתם דברים שנחמדים לאגו. שזה אגב בסדר גמור.
    אני שמחה שאת נהנית מההתכתבויות האלה, בשבילי זה לא יותר מאשר הרע במיעוטו.

    06/10/2015 19:48

    תגובה קשה.
    טוב, אני באמת יודעת שאני צריכה לעבוד על דרך העברה שלי ולזכור שהעיניים שלי זה לא העיניים של כולם.
    אני כותבת בעיקר בשביל עצמי בדברים מסויימים. ולפעמים אם יש רעיון זה באמת יכול להיות מוצג גם בשביל אחרים, כמו מאמר בעיתון. אבל עדיין קשה לי לשלוט בגחמות שלי להפוך את זה לפרי ריאות עיניי.
    חחחחחח אממ אני לא יודעת באמת למה העלתי משהו מסויים. אני מניחה שתהיה לאנשים מסויימים אפשרות להנות מזה. כי 'מה אם'. וכן תגובות זה תמיד עדיף ונחמד. אבל יש דברים שאני מעלה אותם כי… כי אני יודעת שיש כמה אנשים ספציפיים שיקראו אותם בשמחה ואף יגיבו וזה מעין… קשר שאני יכולה לנהל איתם. וזה כיף, כי אני אוהבת אותם. כי זה כיף לי לדבר על זה. כי אני אקרא גם את הדברים שלהם. זה כמו תחביב שהאתר הזה נותן לי לממש. ופידבאקים זה כיף. וזה לא לגמרי מקצועי, אם כי גם מביקורת מקצועית אני אהנה מאוד- סתם מתוך העניין שבסיפרות. וגם מתוך רצון להשתפר. ואם אף אחד לא היה פה אז אולי לא הייתי מעלה אלא הרבה פחות. וגם זו הדרך החדשה שלי לשתף אותך בלי שתתלונני שאני זורקת עלייך שירים. פה, זה סתם מונח כאן, ואת זו שקוראת אז זה לגמרי בעיה שלך.
    "לאגו" כן… זה נותן לפעמים. אבל אני אף פעם לא מאמינה שזה יתן חח (יאי?)
    חח הרע במיעוטו יכל להיות גם לא לדבר אתי בכלל. אם כך, אז אני מחבבת את הרע במיעוטו.

    08/10/2015 16:52

בזמן האחרון את כמעט ולא כותבת, זיתים (חחח זה בהשפעה של אנדריאנה).. אם אני אבקש, תכתבי גם בשבילי? משהו ארוך, בבקשה. תודה מראש. (בבקשה!!)

07/10/2015 01:38

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח כן, אם תבקשי אני אכתוב. וזה יציק לי מאוד ואני לא אהיה מסוגלת לחשוב על הרבה דברים כי אני אדע שמשהו במוח שלי מתבשל בכיוון הזה, 'ארוך' (אני בדרך כלל מרחמת על אנשים שצריכים לקרוא משהו ארוך שלי). האמת הבטחתי ליוקי שאעלה איזה סיפור, הוא טוב נדמה לי והוא גם נורא ארוך. אני אעלה אותו עכשיו (:
    תודה על התגובה המקסימה (שגרמה לי לצחוק בקול אגב)

    08/10/2015 16:54
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך