oliv
השולחן התוהה

החיוך המסתורי של מונה ליזה

oliv 09/04/2017 869 צפיות 14 תגובות
השולחן התוהה

מי ששלם –
אין צורך
לכתוב.
מי שמשלם
את מס עיגול הפינות.

ורק מי שמחבר את הטלוויזיה
כדי לראות שהשולחן לא באמת עגול,
יכול לשים לב לשפיצים ולפינות,

למרר בבכי,
ולכתוב עליהם שיר.

ובגלל שאף אחד לא רואה
כמוהו ,
הוא מרגיש נורא בודד,
ומשתמש במילים,
כדי להסביר.

לאף אחד.
אף אחד
אף אחד
אף אחד.

ואז הוא תוהה
האם הוא מבין?
מה הוא רואה בטלוויזיה?


תגובות (14)

את לא סתם היית מוכרת לי, בהחלט השתפרת ואפילו עצוב איך שאנחנו גדלים

09/04/2017 22:40

היי, אני מוכרת לך? מה את זוכרת ממני? את מוכרת לי? מעניין התגובה שלך

09/04/2017 22:44

    האמת שבשנה הראשונה שלי באתר (במשתמש הקודם) וגם בשנייה. שזה 2014 ו2015 בין המשתמשים שהכי הערכתי הייתה רייצ'ל, את, ליזה מילים ועוד ילדה ששכחתי לצערי איך קוראים לה. ופתחתי משתמש חדש כי התביישתי בקודם. תמיד היו לך תגובות מעניינות אוליב

    09/04/2017 22:50

    אוי את מסקרנת אותי בצורה לא יאמנת. אני כל כך רוצה לדעת מי היית. אני נורא אהבתי את הקטע שלך. לא משנה כמה קטעים נוראים היו לך, ואני בטוחה שלא היו, אנשים נשפטים אם כבר על פי הצלחות. הכשלונות רק מעיד על אופי טוב (:

    09/04/2017 22:55

זה משונה ומעניין.
הכתיבה עצמה מרגישה חפוזה, כמו רעיון שצריך להוציא מהר, לפני שהוא מתפוגג. בניית שורות מוזרה, חזרות תכופות, ומשלב לשוני נמוך יחסית, כולם נותנים רושם מסוים של הבעה עצמית לא מלוטשת.
הסיפור עצמו מעניין. נשמע כמו מעין תיאור של תסכול של אדם, שמבין בפעם הראשונה את אי שלמותו של העולם ומה שבו, והנסיון שלו להביע את עצמו. הסיום יכול להתפרש בשני אופנים – הראשון, הוא התפתחותו של האדם, והפקפוק שלו באמונה שבנה לעצמו מהעובדות, נסיון לפרש אותן מחדש. השני הוא כניעה של האדם לחוסר השלמות, השלמה איתו, סוף שהוא בחלקו טראגי (מפני שהאדם מוותר על אמונותיו למען שלווה), ובחלקו טוב (מפני שהוא מתפתח ומשלים עם אי השלמות, ןמקבל אותו כחלק מהקיום).
השם מרגיש מעט לא קשור, או כמו כותרת לרעיון שהקשר בינה לבין הטקסט בפועל סמוי מעין הקורא.
לסיכום, רעיון מעניין, גם אם, בעיני, מעט לא מקורי, וכתוב בצורה חפוזה-אוליבית-אופיינית.

09/04/2017 22:45

    אתה צודק לגמרי . לגבי השם , החיוך שלה הוא ההקבלה לשולחן שתוהה מה הוא רואה בטלוויזיה. בטלוויזיה יש משהו מסתורי, כמו החיוך שלה. יש בקטע הזה משהו מעניין, כן. תודה מרוגז. אתה תמיד נורא משקיע בתגובה

    09/04/2017 22:57

״קיבלתי השראה מהתגובה של עצמי״ צריך להיות הרציתי להוסיף.
האם אף אחד לא רואה את השפיצים והפינות כי כולם מרוכזים מדי במה שרואים בטלויזיה? האם יש כאן רמז לחיים ה״מושלמים״ של אנשים שחיים בתוך המסך? אף אחד לא יבין את השפיצים והפינות טוב מספיק לפני שיגע בהם. אגב, המונה ליזה מחייכת חיוך מסתורי כי היא רואה את הפינות ומעמידה פנים שהן עגולות? היא מחייכת כי היא רואה את כולם ומבין הכולם האלה יש אנשים שבוחרים להתעלם מהשפיצים ולכן היא מתלהבת מכך שהם חולקים אותו סוד? האם יש עולם אחר שבאמת כדאי לעבור אליו?

09/04/2017 22:49

    חחחחחחחחח גורן יא סטוקר. אני חושבת שבטלויזיה רואים שפיצים. שזה מעניין כי היו מצפים ההפך. אבל משהו בחיבור דווקא התעדכן לי טוב עם המטםורה. אני חושבת שדווקא הטלוויזיה פה היא להסתכל מעבר לקירות הבית של עצמך. חחחחח המונה ליזה מחייכת, זו התחושה המסתורית שיש למי שצוםה בטלוויזיה הזו ורואה את העולם. למי שמתחבר . הוא תוהה מה הוא רואה. את חמודה ועבר עלי יום מטורף ממש מצטערת שלא עניתי אבל יום אחד מכל הקטעים שאת כותבת לי אני אכין משהו ואעלה באתר ואהיה גאה בו כל כך, כי זה כמו להיות הליזה של הציירת (:

    09/04/2017 23:00

    אני לא יודעת אם אפשר לצרף לחווית הצפיה בטלויזיה חיוך (אמר אדם שלא מחייך במהלך שום חוויה או אירוע). בכל זאת, אני מבינה את חוט המחשבה שלך, הוא די מתגלגל וזה חשוב לשירים.
    הקטעים שלי אלייך עוד יתגלגלו לסיפור חיים של עשרים ומעלה דקות קריאה, אני רואה שם פוטנציאל לקטע שמורכב כולו מ Drunk Texts של גורן לאוליב. (יש לי מקום נפרד לזה בפתקים של הטלפון [עוד לא באמת התחלתי עם הסטוקינג]).

    09/04/2017 23:12

    חחחחחחחחחחחחחח נהדר, תגובה נהדרת. אגב, התכוונתי שמה שרואים בטלוויזיה זה חיוך ולא מבינים את הפשר שלו. חיוך מסתורי שרואים על מסך כשמתחברים לעצמנו. והפשר שלו לא ברור. זה לא החיוך שלנו, חיש בזה משהו מאוד מאוד קריפי.

    09/04/2017 23:24

"ורק מי שמחבר את הטלוויזיה כדי לראות שהשולחן לא באמת עגול, יכול לשים לב לשפיצים ולפינות" זה משפט מעניין, כי משתמע ממנו שאתה מבין את העולם בצורה אחת (שגויה) ואז כשאתה מסתכל בטלוויזיה מילולית, שומע חדשות וכו אתה מבין את העולם בצורה השלמה והנכונה. זה מעניין כי דווקא אנו מאומנים לחשוב שהתקשורת מסתירה ממנו דברים או גורמת לנו לחשוב בכיוון מסויים על מקרה ולא לראות את כל האמת המסתתרת מאחוריו.
המשפט האחרון מראה שאולי בעצם זו כן טעות.
הבית הראשון כתוב קצת לא ברור אבל הוא מגניב (אז זה מכפר עם קסם הכתיבה שלך)

09/04/2017 23:57

    חחחח אמממ כן אני חושבת שמי שלא רואה חדשות כלל קצת מנותק (: הסכמתי עם רוב מה שאמרת. ועזבי חדשות, נשיונל גאוגרפיק. כל דבר

    10/04/2017 17:25

שוב אהבתי. אבל אנילאיודע לעשות ניתוחים כמו האלה למעלה. ולא צריך. זה פשוט היה נכון מה שכתבת וזה גרם לי להרגיש ככה: נכון (חח נשמע מוזר)
חח וכל הזמן חשבתי אז איך את חושבת שהמלך ארתור היה עם השולחן שלו? הממפ.
טוב. הלכתי לטלוויזיה, איזה ערוץ את?

10/04/2017 11:50

    כיף לי (: המלך ארתור רק חשב שהשולחן עגול, הוא היה להסתכל במקרוסקופ אם תשאל אותי. אני בערוץ השדים, בוא לבדוק

    10/04/2017 17:29
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך