Aurora
אכן, זה שיר. אבל לפי דעתי לא השיר הכי טוב וגם קצת נדוש אולי. בכל מקרה החלטתי להעלות. אז מה דעתכם?

חלומות על אתמול, כביכול.

Aurora 06/11/2015 898 צפיות 25 תגובות
אכן, זה שיר. אבל לפי דעתי לא השיר הכי טוב וגם קצת נדוש אולי. בכל מקרה החלטתי להעלות. אז מה דעתכם?

אתמול ציירת על הדף,
משכת מכחול עבה.
הבטתי בך בחולמנות,
לידך אני בלתי נראה.

אתמול הריח שיכר,
כי אחזת בידי.
כפנטזיה קיטשית שלא מאחרת,
דמיינת עולמות טמונים בכפי.

אתמול הבטת בשעון,
מחכה לעוד יום.
ובמבט תימהון,
השבתך את החלום.

אתמול פטפטנו רבות,
והתיישבת על החול.
הבטתי בך,
נהייתי לך לעול.

אתמול סיכלת את רגלייך,
ישבת על המזח.
ואני קשרתי מחשבות,
הרגיש לי כמו נצח.

אתמול החטפת מבטך
מאחורי כתפי,
כנץ שמחכה לטִרפו,
מחכה לטרוף את ליבי.

אתמול השתובבנו,
שני אוהבים.
ולפתע גופי הצטמרר.
זה אינני אני.


תגובות (25)

שיר חמוד, כן לא הכי טוב אבל שיר חמוד♥
הייתי משנה את השורה האחרונה כי היא לא ממש מתאימה לשיר.
בית שלישי שורה אחרונה *השבתת*
סך הכל שיר חמוד, דירגתי 5♥

06/11/2015 15:25

    תודה לך אורפז♥
    בבית השלישי זו אינה טעות. היא השיבה לעצמה את החלום ולא השביתה אותו, חחח.
    ואת צודקת, השורה האחרונה אולי אינה מתחרזת אבל היא הפואנטה של כל השיר הזה ולכן אין סיכוי שאשנה אותה. אבל תודה, ודעתך מאוד חשובה לי שתדעי♥

    06/11/2015 15:27

    אם היא השיבה אז תכתבי *השבת* פשוט אין מילה כזאת השבתך.
    וסבבה אז אל תשני חח♥

    06/11/2015 16:11

אני לא חושב שהשיר הזה לא טוב או נדוש…
הוא מעביר הרבה רגש!
גרם לי ממש לדמיין את הסיטואציה!!!
אהבתי מאוד…

06/11/2015 15:40

יפה, אורורה!

06/11/2015 16:31

אביר תודה לך! וסול מה דעתך לפרט מעט יותר? זה יעזור לי מאוד, לעומת "יפה," שלא ממש עוזר לי… אז אשמח אם תעשי זאת.

06/11/2015 18:10

    אגב, אני לא נעלבת מביקורת בונה.

    06/11/2015 18:11

מאוד מופשט. להבדיל מהאביר, לא הצלחתי לתאר סיטואציה. לא הצלחתי לדמיין תמונה- מאוד מופשט, בעיקר עם שורת מחץ כזו.
ברגע שטקסט נכתב בצורה מופשטת- אפשר לקשר אותו להמון דברים, מה שמלכתחילה יוצר אמפתיה מסויימת עם הקורא- הוא מסוגל לקשור את זה למשהו שלו.
לדעתי המטרה בשירה היא להעביר מה עבר עלייך ספציפית- ולא לתת תמונה שתתחבר לסיפורים דומים בבסיסם.
אבל זה יפה, נחמד.
תמשיכי לכתוב!
אליה.ן

06/11/2015 19:48

    היי אליה,
    שמחה על התגובה שלך. לא הגבת לי קודם לכן.
    את צודקת, זה באמת שיר מופשט. זה לא שעכשיו את תוכלי לדמיין לעצמך תמונה בראש של הסיטואציה, את צודקת. אבל אני חולקת עלייך, לדעתי כל היופי בשירים הוא שכל אחד יכול להתחבר לשיר מהמקום שלו. יש כאלו שמעדיפים לעשות את זה בצורה ישירה, עם מילים שמתארות רגשות בצורה מדויקת. את מבינה? זה סגנון כזה של כתיבה. יש כאלה שמתחברים ויש כאלה שלא. בכל מקרה, שמחה שניסית לקרוא ולהתחבר גם אם לא ממש אהבת. ותודה שהגבת, מעריכה את זה.

    06/11/2015 20:26
AS AS

שיר מאוד יפה. אני חוש שהפעם בהחלט אפשר לראות שיר בניגוד לפעמים הקודמות.
כמה הערות:
# אני לא יודע אם קיימת או לא המילה "השבתך" אבל אני נוטה להסכים עם אורפז שזה קצת הפריע שם (לפחות לי). המילה עצרה לי את הקריאה השוטפת וגרמה לי לתהות באמצע השיר האם היא קיימת והאם היא נאמרה נכון.. (אשמח להסבר ממך או שאם תוכלי אשמח לניקוד [אם את יודעת לנקד במחשב…])
# אני חושב שכדאי ודי מומלץ לשמור על מבנה החרוזים בשיר אם בחרת להשתמש במבנה של חרוזים בסריגה עדיף תשמרי עליו. ראיתי שורות במבנה החריזה הזו שלא התחרזו. [לדוגמא: בבית השלישי שמרת על המבנה ושורות 1 ו3 מתחזרות ושורות 2 ו4, אבל בכל שאר הבתים שורות 1 ו3 לא מתחרזות כלל ושלא נדבר על הבית האחרון (מבלי לפגוע)] אני מכיר שירים של משוררים גדולים וטובים וזה לא קורה בכלל שמבנה החריזה לא נשמר. ושלא תביני לא נכון, אין בכוונתי לגרום לך להיות משוררת כמותם, אבל אני חושב שהשאיפה בכתיבת השיר אמורה להיות לשם (אם תרצי בכך).
# אני מצטער על חוסר ההבנה אבל מספר שורות שם בלבלו אותי. היא אוהבת אותו ורוצה בחברתו או שהוא מהווה עבורה עול?

זהו בגדול התרשמתי מאוד מהכתיבה מהשיר ומהכוונה אהבתי מאוד מאוד. אני לא יודע אם מותר לי להגיד שהשתפרת אבל זה ניכר במבנה של השיר ובכתיבתו.
כל ההערות הן בונות ולא נועדו לפגוע השיר הוא מצוין ויפה לדעתי
דירגתי 5. אבל ממני קיבלתי 5++.

06/11/2015 22:08

    AS, נחמד לראות את התגובה שלך, חיכיתי לה.
    אז דבר ראשון, כן זהו שיר. בניגוד לפעמים הקודמות. אני מסכימה שהדברים הקודמים שהעליתי לא ענו לקריטריונים של שיר לגמרי, אבל מצד שני הם גם לא סיפור. יש לי קטעים כאלה שיוצא לי לכתוב לפעמים, שהם בין לבין. אז אני לא מחשיבה אותם כשירים.
    ובנוגע להערות שלך-
    * המילה אכן קיימת. אם אני לא טועה-
    השבת- השבת משהו(בכללי.)
    השבתך- השבת לעצמך.
    אם אני לא טועה, מנקדים כך- הֲשָׁבָתֵךְ.
    אבל יכול להיות שאני לא צודקת וסתם יצאתי מובכת. אתה צודק, אני אבדוק את העניין לעומק ואראה מה אפשר לעשות.
    * צודק לגמרי, בבית השלישי במקרה התפקשש לי. לא שמתי לב, תודה. ולגבי הבית האחרון, אני יודעת שהוא חורג מהמבנה בצורה צורמת אבל ניסיתי לחשוב הרבה זמן על חרוז ולא הצלחתי, אז השארתי את זה ככה בסוף. כשתנחת עליי ההשראה אני אמצא חרוז ואשנה.

    ההסבר של השיר:
    השיר מסופר בכלל מנקודת מבטו של זכר(אולי הייתי צריכה לציין את זה בהתחלה.)
    ובנוגע לשאלה שלך, הוא מדבר איתה ובזמן שהם מדברים הוא מרגיש שהוא נהיה לה לעול. המסר בשיר היה שבהתחלה הוא מאוהב בה, אחרי זה הם מתאהבים ומדברים ובשלב מסוים הוא מרגיש שהוא נהייה לה לעול והיא לא רוצה בחברתו יותר(הוא עדיין אוהב אותה.) ובסוף השיר, מדובר על זוג אוהבים משתובבים. והוא מתאכזב שזה לא הוא. אבל אני חושבת שלא הצלחתי להעביר את המסר בצורה טובה כל כך ולכן התבלבלת. אני נוטה להיות מעט מבולגנת בשירים ואני מנסה ככל יכולתי לשפר את זה מפעם לפעם.

    דבר אחרון, תודה תודה לך על התגובה. חשוב לי שוב להדגיש- אפשר תמיד להיות כנים איתי, אני לא נעלבת מכלום ומעריכה מאוד ביקורת, זה מראה לי על רצינות ויחס הוגן כלפיי וזה משמח אותי.
    אני מודעת לכך שהקטעים שאני מעלה פה זקוקים לביקורת(והרבה.) ולכן אני מעלה אותם. כתבתי עוד הרבה קטעים(יותר טובים בהרבה.) אבל בשל בעיות אומץ קשות אני מעדיפה להשאיר אותם חבויים במגירה…

    אז שוב תודה לך על התגובה הכנה. ומצטערת ששלי יצאה כל כך ארוכה.
    לילה טוב.

    06/11/2015 23:16
    AS AS

    תודה על התגובה ואני תמיד פה לשרותך..
    אני עושה זאת באהבה רבה.
    ארוך זה תמיד טוב (ככה זה תמיד מובן- לפחות בעיני)
    לילה טוב

    06/11/2015 23:30

זה מדהים בכל כך הרבה דרכים. ועוצמתי. זה כל כך פאקינג טוב. זה מדהים. אלוהים אדירים. אוך, כולם צריכים עיניים! (גם את)
אני תמיד מפרטת מה חרא. אבל קשה לתאר מה טוב. זו שלמות. זו אומנות. זו יצירה. זה כנה. כל בית חלק פזל מרכיב את האמת. כל רגע זה עוד 'אוי' שיוצא מהפה שלי כי תמונת הכנות נהיית בהירה.

07/11/2015 20:29

    וואו אוליב, תודה רבה! משמח לשמוע את זה ממך.

    07/11/2015 21:53

הרגיש לי טיפה מפוזר, אבל יפה מאוד!!!
אני הבנתי ב"זה לא אני" על דרך זה שכאילו יום אחד את מתעוררת ושואלת את עצמך "מה אני עושה איתו, זה כבר לא אני"

07/11/2015 22:16

    כן, אני מסכימה איתך. זה מעט מפוזר…
    זה קורה לי כמעט בכל שיר, אני כל כך משתדלת להתנער מזה כבר.
    הפרשנות שלך מעניינת כן, למרות שאני כיוונתי לכוונה קצת אחרת, אבל כל היופי בזה שאפשר לפרש איך שרוצים(:

    07/11/2015 22:24

אוף, אני שונאת שמבקשים ממני לפרט. הרבה פעמים אני לא מצליחה להביע בכתב מה אני חושבת לגבי יצירה כלשהי, אבל אני בהחלט יודעת אם אני אוהבת אותה או לא. אז את השיר הזה אני אוהבת… (כמו את כל השירים שלך). מצטערת…

08/11/2015 00:21

    זה בסדר סול. אסתפק רק ב"אהבתי" שלך שמשמח מאוד(:

    08/11/2015 20:04

מאוד לא בסדר לאהוב שיר שלא הבנת אותו
דבר ראשון זה מתסכל! דבר שאני זה מסקרן!
הסבבבבבר!
אורי!
שיר מקסים!

08/11/2015 01:33

    יוקי♥♥♥
    את ההסבר לשיר נתתי לAS, את מוזמנת לחפש את התגובה שלי אליו. אבל הייתי מעדיפה שבכל זאת תנסי להבין בעצמך, אחרי הכול הרבה יותר נחמד להתחבר לשיר מהמקום שלך מאשר שיגידו לך את הפירוש.
    ואחרי שתעשי את זה אני מצפה ממך לחזור לפה ולפרט! (:
    מתגעגעת♥

    08/11/2015 20:08

    רעה!
    לאנשים יגעים מותר להתעצל לפעמים!!!
    (חינוך קלוקל)

    08/11/2015 21:50

    אוקי, לאחר התלבטות קצרה…
    השיר נראה לי יותר יפה משום שהוא מדבר על מישהו שחי דרך מישהו אחר, כלומר מפסיק לחיות… שזה עצוב מאוד!
    נ.ב
    את אדם רע מאוד!

    08/11/2015 21:55

    חחחחחח יוקי, את מצחיקה אותי נורא!
    ואני שמחה שמצאת את הדרך שלך להתחבר לשיר(:

    08/11/2015 21:57

אני מאוד אהבתי ♥♥♥♥
אולי תקראי לי משוחדת, אבל בעיניי השירים שלך כולם, יפיפים ♥♥♥♥
(ואם זה שיר ״ חלש״ אז מה זה שיר חזק????)

08/11/2015 08:49

    תודה ללי, את משמחת אותי♥♥♥

    08/11/2015 20:09
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך