oliv
ספויילר- שימו לב לניגודיות שכל הזמן יש בין האם לקפוץ מצוק זו התאבדות או שאולי לקחת סיכונים זו דרך לעוף אל החלומות שלך. מה מהם נכון. האם הרוח שמלטפת היא רוח המוות או התשוקות. האם מה שתופס את ליבך מטה זה רצון וחשק עז או כפיה בלתי מודעת ומוסברת של הילדה למות. -אוקיי ועכשיו באצת ספויילר- מלפנים= על הפנים? זרועות- דמיוניות? רוח מפלרטטת נושקת- צורבת. קצה המזלג - קצה של צוק. ערב לערב לא מרבלת החלטה אז הכל על קצה המזלג ולא עד הסוף בחירה. ילדה או ציפור- הרי היא ילדה. כלומר הרצון לעוף והרמיזות שתיפול.

עומדת על צוק

oliv 24/03/2015 858 צפיות 18 תגובות
ספויילר- שימו לב לניגודיות שכל הזמן יש בין האם לקפוץ מצוק זו התאבדות או שאולי לקחת סיכונים זו דרך לעוף אל החלומות שלך. מה מהם נכון. האם הרוח שמלטפת היא רוח המוות או התשוקות. האם מה שתופס את ליבך מטה זה רצון וחשק עז או כפיה בלתי מודעת ומוסברת של הילדה למות. -אוקיי ועכשיו באצת ספויילר- מלפנים= על הפנים? זרועות- דמיוניות? רוח מפלרטטת נושקת- צורבת. קצה המזלג - קצה של צוק. ערב לערב לא מרבלת החלטה אז הכל על קצה המזלג ולא עד הסוף בחירה. ילדה או ציפור- הרי היא ילדה. כלומר הרצון לעוף והרמיזות שתיפול.

כשאני עומדת בצוק, כל שאעשה הוא לדמיין-
כאילו יד עולה מלמטה ותופסת את ליבי,
היא מושכת בחוזקה, שאצנח, מלפנים.
רוח נעימה עולה משם, וכמעט אעצום ואפול.
להתפוגג ברגע של שקט לתוך זרועות דמיוניות
הרוח היא מפלרטטת איתי, נושקת לי,
צורבת בלבי צורות משונות.
על קצה המזלג, לחיות מערב לערב, עד שאחליט אם אני ילדה או ציפור.


תגובות (18)

בצוק- על צוק? [לא יודעת, תקני אותי אם אני טועה אבל מעולם לא שמעתי שעומדים בצוק.]
בכל אופן, אני אפילו לא יודעת מה להגיב על השיר. כאילו, התגובות שלי לא משעממות אותך? את הרי יודעת שאני חושבת שהכתיבה שלך מקסימה ומושלמת ואני מזדהה איתה כל כך ומה לא? כאילו, מה אני כבר יכולה לתת לך?
יא בריכה אולימפית שכמותך, מה יש לך בכלל.
בכל אופן… הכתיבה שלך סוחפת נורא, ואני כל כך מזדהה עם זה שזה מפחיד.
זה גם נראה לי קצת אובדני, אם היא באמת מאמינה שהיא יכולה לעוף אני מפקפקת בשפיות שלה, אולי היא מדמיינת את גן עדן כתעופה ומאמינה בזה, אבל מצד שני פשוט לא יכולה להיות בטוחה לגמרי באמונה שלה שהמוות יוביל לדבר טוב יותר. לשם זה זרק אותי, בכל אופן.אפילו ששמת כמה תיאורי אהבה וזה הוביל אותי לאיזה אירוע בתקופה שוביניסטית יותר, כשנשים היו "תאהבו אותי ותנו לי לעשות לכם ילדים" והיא איבדה את השפיות שלה כי היא עד כדי כך מאוהבת בבחור שהיא מאמינה שגן העדן שלה זה הוא והיא מוכנה למות בשביל זה. לפחות, זה נמשך לשתי שורות.
ואולי בעצם זו לא תקופה אחרת כי בכל זאת סרטי דיסני מגדלים ילדות עם ציפיות לא מציאותיות ממערכות יחסים.

24/03/2015 19:52

    חחח אני תמיד אוהבת לשמוע מה את חושבת. באמת.
    אבל האמץ אני הרבההה יותר מעוניינת במה שזה גרם לך להרגיש :*
    כיף לקרוא אותך
    תודה ליזי :)

    25/03/2015 00:06

    להכניס רגש? בתגובה?
    הרשי לי לצטט כל רוסי מבולבל בקיום: שטו?
    אני בקושי יודעת להכניס רגש בתוך קטע כתיבה ואת רוצה שאני אדחוס אותו בתגובה?
    אני לא יודעת אף פעם מה אני מרגישה אישה, תביני אותי QQ

    25/03/2015 00:11

    חחחחחחחחחח את משוגעת
    אז תתארי את זה כמו מפלצת ברוטלית-
    זה הרגיש כמו לעמוד מול חלון ולחשוב למה דא פאק לאנשי הזבל אין תלבושת אחידה כמו לבנות ביפן. והמחשבה הזו ממש הסעירה אותי!
    או- לא יודעת מה אני מרגישה אבל הרגשתי את זה קצת בכליות שלי וממשמעט בכבד.
    ככה (:

    25/03/2015 00:53

    תודה רבה
    וברוטליות ומפלצתיות זה מפחיד, מזכיר את הבורים בבית הספר שלי [האימה QQ]
    לא הבנתי~ D:
    באמת מרגישים דברים במקומות מסויימים? כשאני מרגישה אני לא שמה לב [אני לא מרגישה כשאני מרגישה D:]
    אני פשוט אשאיר את הרגש לדמויות.

    *דוחפת את אנני אלייך* הנה, היא מרגישה דברים.

    משהו עובר עלי היום. זה בגלל המורה שלי ללשון. היא קראה לכתיבה שלי סוחפת, חדישה ושונה ונתנה לי מאה על מאמר הטיעון למרות בעיות הניסוח הקלות שהיו לי כי היא נורא אהבה אותו~ היא שברה אותי.
    המף.

    25/03/2015 01:11

    אני לא יודעת מה זה היה אבל זה היה ממש יפה. זה לא מה שכתבת. ולא שהיית מתוחכמת מדי. זה פשוט חוויה רגילה ואז שורה אחרונה שנותנת אינטרפתציה אחרת לגמרי על הכל

    25/03/2015 01:24

    איבדתי אותך.
    די כבר להיות בריכה אולימפית, לא מספיק לך בקטעים שלך להיות כזו? גם בתגובות את לא רוצה שאני אבין?!
    אולי אני צרכה ללכת לישון. לא שאני עייפה, אבל אולי זה ירגיע אותי קצת. אני היפר היום.

    25/03/2015 01:27

    בעצם…
    לעולם אל תפסיקי להיות בריכה אולימפית. אולי אני אלמד לשחות.

    25/03/2015 01:48

יודעת, אני לא אוהבת לפרש דברים כאלה לעומק.
אני מפרשת דברים שכלתניים לעומק, לא רגשיים. זה נראה לי מיותר.
אהבתי את זה, זו כל התורה.
ולכן, לא אומר דבר יותר מכך.

24/03/2015 20:41

    זה בסדר. תודה.
    אל תחטטי לעומק. סתם תרגידי מה הרגשת

    25/03/2015 00:07

    סולדריות, נירוונה קטנה, כאילו אני יכולה לקפוץ מצוק כשאני מחזיקה ידיים ואני פשוט ארחף באוויר.

    25/03/2015 00:10

    אני אדחוף אותך בכל מקרה. לא יעזור.

    25/03/2015 01:22

את ציפור, מה השאלה בכלל? :)

24/03/2015 23:04

    חחחחחחחח צצציייפפפוווררררררייייייי 3>

    25/03/2015 00:07

אהבתי את הכתיבה ובכלל. אין לי זמן לפרט אבחל אני רק אגיד שזה מדהים.

24/03/2015 23:28

    תודה סקרלט (:
    ובדיוק הזכרת לי את האתגר שלך! חחח

    25/03/2015 00:08

אישה, בבקשה תגיבי על הקטע האחרון שלי [בעיקר על הכתיבה בו אבל גם על הרעיון]
צריכה… ביקורות… ביקורותתתתתתתתת

27/03/2015 13:31

היי אוליב…

"עומדת על צוק.." – ישר מכניס את המחשבה והדימיון לתחושה של אני עומד על צוק..
אדרנלין ותחושת ריחוף עוברים בגוף (הקורא).
התיאורים בשורות הבאות פשוט מלווים צעד צעד את המחשבה והשיר נבנה יפה בדמיון האישי

"להתפוגג ברגע של שקט לתוך זרועות דמיוניות".. שיא. רגע של שקט, מרגיש כמו ההחלטה של להרפות וליפול והזרועות הדמיוניות משלימות את הצעד והפעולה..
סוחף.
"הרוח היא מפלרטטת איתי, נושקת לי," – אני נופל איתה יחד ומרגיש איך השיער של טס אחורנית והרוח שורקת באוזניים..

השורות הבאות, לטעמי ולהבנתי, קצת מאבדות מהחוט המקשר עם השורות הקודמות, וזה מבחינת דימויים או קו מחשבה\רעיוני.

פעמיים רשמת "היא".. תנסי לקרוא בלי המילה הזו, ותראי איך זה מרגיש..

קצה המזלג.. ממ… לפני שקראתי את ההסבר שלך.. אז הרגשתי הרבה באוויר, מרחף, אדרנלין.. והתחושה של הנפילה וקצת רומנטיקה..
ואז הגיעה המזלג והוריד אותי מטה דרסטי עד לאדמה בקטע של "מספיק לרחף בדמיון.."

לסיכום,
אהבתי והתחברתי, אבל הייתי מציע קצת לשמור על יותר נוסח אחיד של מושגים מאותו עולם, או לחילופין, אם אני מערבב מושגים מכמה עולמות הייתי משתדל לעשות את המעבר עדין.. ומעט יותר נוסח ספרותי (אבל זה לטעמי, רק מציע)

"על קצה המזלג, חיה מערב לערב.. האם ילדה להישאר, או ציפור נועדתי להיות.."
ככה סתם על רגל אחת…

יפה מאוד!!

25/07/2015 12:50
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך