אני נערה בת 18, ביני ובין ילדה או שירים מזרחיים (זה אמור להיות שיר מזרחי) היחס מקרי בהחלט. ניסיתי לכתוב משהו שונה מהרגיל שלי ואני מקווה שהצלחתי.

עם כל החושך, יש טיפת אור.

25/12/2016 1091 צפיות 6 תגובות
אני נערה בת 18, ביני ובין ילדה או שירים מזרחיים (זה אמור להיות שיר מזרחי) היחס מקרי בהחלט. ניסיתי לכתוב משהו שונה מהרגיל שלי ואני מקווה שהצלחתי.

תקשיבי ילדתי, לא יהיה סוף לטעויות,
לא משנה מה יקרה, תמיד ישארו הבעיות.
תקשיבי לי קטנה, החיים אותנו הורסים,
אנחנו צריכים ללמוד איך לצאת מהשברים.

צריכים ללמוד איך להתגבר, איך לשכוח,
אבל דבר חשוב אחד צריך לזכור לא לברוח.
לא לברוח מהפחד, הכאב ובעיקר מלהתאהב,
גם אם אותנו לפעמים החשש אותנו שואב.

בחיים עם כל החושך, יש טיפת אור,
זה דבר אחד חשוב שאת צריכה לזכור.
עם כמה שקשה, צריך לסבול בשביל הטוב,
ככה מתוקתי, הכל בשביל שתוכלי לאהוב.

העולם מלא תחבולות ומסוכן לכל אחד,
תשיגי לך עוזרים שיהיה יותר נחמד.
כמה שיותר אנשים שוכחים את הבאלגן,
פשוט תשירו לכם ביחד עם האורגן.


תגובות (6)

יש מסר מאוד נחמד לשיר הזה.
כל בית מתמקד באמירה אחרת.
לדוגמה-בית 3-עם הרע יש גם טוב.זה בא ביחד.
בית 4-תדאג שיהיו לך אנשים שיעברו איתך את החיים (כלומר יתמכו בך ברגעים הקשים או שישכיחו לך את הכאב בעזרת שמחה) ככה יהיה לך יותר קל וכו'….

כל בית משלים וממשיך את הקודם בו.זה ממש יפה.

הכתיבה כתובה בחרוזים ומאוד מובנת.יש לזה יופי מסוים,אך זה קצת חוזר על עצמו ומעייף.נותן לכל הבתים להראות אותו דבר.צריך קצת שונות מבית לבית , כי המסרים בכל בית שונים אך המבנה שזה כתוב חוזר על עצמו…ניתן לסיים את אחד הבתים בשאלה לדוגמה,או לצאת מהמבנה החוזר של פסיק נקודה פסיק נקודה פסיק נקודה וכו' ולהוסיף במקום מילות קישור בין המשפטים כמו – למרות ש/אבל…..

כתיבה עם מבנה חוזר ובחרוזים היא לא נחשבת לכתיבה לא טובה.היא כתיבה טובה,ועדיין ניתן לעשות אותה קצת יותר מעניינת.אני פשוט פחות אוהבת שהדברים חוזרים על עצמם.

בכל מקרה התוכן של השיר ממש לא חוזר על עצמו ומשתנה ושוב כל בית משלים מוסיף וממשיך את הקודם!וזה מהמם.ממש אהבתי.מעביר כל מיני אמירות בנושא-כיצד להתמודד עם מצבים קשים – אם בעזרת אנשים וסביבה תומכת,אם בעזרת התובנה שתמיד יבוא עוד מכשול ואין ברירה אנחנו צריכים ללמוד להסתדר ואלו החיים,או אם בעזרת התובנה שאנחנו צריכים לקבל את הרע בחיים כי רע תמיד יש אבל עם הרע מגיע גם טוב ואם אנחנו רוצים להנות מהטוב יש צורך לקבל גם את הרע…..

שיר מהמם.

25/12/2016 01:40

ממש טוב

25/12/2016 02:38

'[ה]קשיבי' – לשון צווי, 'תקשיבי'- לשון עתיד.
"לא יהיה סוף [ל]טעויות" – זה לא מושא ישיר.
"לא לברוח מהפחד, [מ]הכאב ובעיקר מלהתאהב"
"גם אם (אותנו) לפעמים החשש אותנו שואב" – 'אותנו' מופיעה פעמיים. אחת מהן מיותרת, לא משנה איזו. בשל משקל השורה- עדיף לוותר על הראשונה.
"לסבול (בשביל) [בכדי שיהיה] טוב" – 'טוב' זה לא מישהו שסובלים למענו, ותהא הסיבה אשר תהיה.
"כדי שתוכלי לאהוב" – בעבור, בכדי, למען, על-מנת – לא 'בשביל'.
"[ה]שיגי לך עוזרים[,] שיהיה נחמד" – שוב, לשון צווי. בין חלקי משפט מורכב – יש להוסיף סימן פיסוק.
"שירו" – לשון צווי. 'תשירו' – לשון עתיד.

מאיה יקרה:
המסר נהדר, ומועבר בקריאה זורמת.
הפיסוק סביר, אם כי יש מקום לשיפור.
לגבי העברית, לא תזיק קריאה נוספת מצדך, בקול, טרם העלאת הסיפור.
עניין הזמנים – בלשון עתיד, משתמשים באותיות אית"ן. בצווי, משמיטים בדרך כלל את אותיות אית"ן מצורת העתיד.

בגיל תיכון לומדים לבגרות בלשון והבעה. מומלץ להתייעץ עם המורה.
מזרחית? מה הקשר? המילים לא מנגנות.

תנו לחיות!! חיות.

26/12/2016 01:12

    את הבגרות בלשון שלי כבר עברתי ובהצלחה, אם יש לך בעיה את מוזמנת להגיד.
    היא מדברת אליה בהווה, לכן הכל בלשון הווה. בכל אופן אני כותבת כמו שאני רוצה, ולא ביקשתי ממך הערות על הכתיבה והלשון שלי.

    26/12/2016 14:30
1 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך