שקדי ^_^
זה מדבר בערל עליי ועל אבא שלי, הוא מעשן בערך קופסא בחודש שזה לא הרבה אך זה מגעיל אותי וגם פוגע בי
אני מנסה להזכיר לו שזה רע אבל הוא תופס את זה בתור הצקה ומתעצבן
מאד קשה לי עם סיגריות
סבא שלי היה מעשן כבד וחלה בגלל בסרטן, הוא מת עכשיו (יהי זכרו ברוך).
ובוא היה רק בן 46.
אני רק רוצה לומר, שכמה שזה נירא לכם לא נורא וזה כולה סיגריה זה לא!!
זה שאתה מעשן, לא אומר שאתה חיי.

רק רוצה לעזור

שקדי ^_^ 22/09/2013 957 צפיות 21 תגובות
זה מדבר בערל עליי ועל אבא שלי, הוא מעשן בערך קופסא בחודש שזה לא הרבה אך זה מגעיל אותי וגם פוגע בי
אני מנסה להזכיר לו שזה רע אבל הוא תופס את זה בתור הצקה ומתעצבן
מאד קשה לי עם סיגריות
סבא שלי היה מעשן כבד וחלה בגלל בסרטן, הוא מת עכשיו (יהי זכרו ברוך).
ובוא היה רק בן 46.
אני רק רוצה לומר, שכמה שזה נירא לכם לא נורא וזה כולה סיגריה זה לא!!
זה שאתה מעשן, לא אומר שאתה חיי.

אני רק רוצה לעזור
לפקוח את עינייך
אך כולך שקוע
לא מבין שזה רק צעצוע

אני רק רוצה לעזור
רק רוצה שתפסיק
תבין זה לא משחק
זה משהו דליק

אני רק רוצה לעזור
רק רוצה שזה יגמר
אולי זה קצת ומדי פעם
אך זה לא עוזר

והעשן יוצא מפיך
ופניי מתעוות
מנסה להבין
מה אתה מוצא באשפתות

והסיגריה נזרקת
מסריחה וקצרה
עליי צוחקת
שלא הצלחתי במשימה

רק רוצה לעזור
רק רוצה שתפסיק
אך עלייך זה רק מעיק


תגובות (21)

ביסודי הבנים בבצפר שלי היו מעשנים בהפסקות בלי שהמורה יודעת (שהמורה שלהם היא אמא שלי חחח)
והם התחילו לעשן כבר מגיל 11!!!!!
ואני שונאת סיגריות

22/09/2013 15:25

סיגריות=זיהום!!
והכרתי מקרה דומה..שהאבא היה מכור לסמים והבת שלו זארקה לו את הכדורים לאסלה..

22/09/2013 15:30

מתעבת סיגריות

22/09/2013 15:34

כן טוב פעם אחת אחותי זרקה לו את הסיגריות מהחלון חחחח מקרה אמיתי והיא אמרה לו את זה…

22/09/2013 15:35

אני שכנעתי את אימא שלי להפסיק לעשן, אחרי המון שכנועים. אח שלי עזר כמובן, אבל רק שתדעי – יש עוד תקווה ♥
שונאת סיגריות, פויה איכסי פיכסי >

22/09/2013 15:43

און כי הוא לא רוצה להפסיק, זה תלוי בבן אדם וברצון שלו ובינתיים אין לו רצון להפסיק.

22/09/2013 15:51

מקסים!!! מקווה שאבא שלך יזרוק את הזבל הזה! אבא שלי עבר ניתוח בגלל זה, מקווה בשבילך שזה לא יגיע לשם
לאביווו 3'>

22/09/2013 15:58

לאב יו טו!! וגם אני מקווה אבל זה תלוי בו, אני רק צריכה לעזור לו לפקוח עיניים

22/09/2013 16:20

חיחי אם זו הייתה אמא הייתי מציעה את הטריק של 'ריאות של מעשן', אבל זה בטח סתם יעצבן אותו…
3'>

22/09/2013 16:24

אני לא מכיר את המקרה שלך לפרטיו, אך אשתדל לכתוב לפי איך שהדברים נראים.
אמרת שאת רוצה לעזור לאבא שלך, אבל הוא דוחה את נסיונות העזרה מצדך, את צריכה להבין למה.
אבא שלך נמצא במצב בו הוא נדרש לשנות את הרגלי ההתנהגות. דבר שכזה מצריך מוטיבציה לשינוי, וכדי לקבל אותה צריך לעבור דרך שני שלבים: האחד – להבין שהמצב הנוכחי הוא מצב שדורש שינוי, והשני – להבין למה חשוב לעשות שינוי ולהפנים ששינוי הוא דבר נחוץ (במקרה שלך – להבין שעישון זה פסול ולהפנים שחשוב להפסיק לעשן).
לפי מה שתיארת, אני מבין שאבא שלך נתון במצב בו הוא נותן לגיטימציה למעשים פסולים (עישון) כדי להצדיק בפני עצמו את ההתנגות מונעת הדחפים שלו (כלומר, הוא מתעלם מכך שהעישון הוא דבר פסול, כדי שיוכל להמשיך לעשן במצפון נקי, [יכול להיות שהמצב נובע מכך שאבא שלך מרגיש שקשה לו להשתנות ולכן הוא מצדיק את המצב הנוכחי, או לחלופין, מכך שהוא מרגיש שאין בחייו סיבה משמעותית להשתנות בעבורה. אני צריך להכיר את המקרה לפרטיו כגי לקבוע בוודאות…])
את צריכה להבין שמה שקורה לאבא שלך הוא כזה: הוא לא רוצה להיפגע נפשית (כלומר לחיות עם העובדה שהוא עושה מעשים פסולים) ולכן הוא מדחיק את זה שעישון הוא דבר פסול. המצב לא נובע מחוסר הידיעה של אבא שלך, אלא מהכחשה (כלומר, הוא יודע שעישון הוא דבר פסול, אך הוא מדחיק כול מחשבה על הפסול שבעישון כדי להציל את עצמו מפגיעה נפשית).
כשאת אומרת לו שלעשן זה מגעיל, לא בריא וכו'… לא רק שאת אומרת לו דבר שהוא כבר יודע ולא עוזרת לו, את גם מזכירה לו שהמעשים שלו פסולים ופוגעת בו, ולכן הוא מתגונן בפניך.
לסיכום, אבא שלך יודע בתוכו שהמצב בו הוא נמצא, הוא מצב שדורש שינוי, אך הוא מדחיק את המחשבות על כך (מהסיבות המזוכרות). כדי לתת לו מוטיבציה להשתנות, אני הייתי ממליץ להתרכז פחות בחלק הראשון שהזכרתי – לגרום לו להבין שהמצב שלו דורש שינוי, [פשוט כי הוא כבר הבין את זה לבד (כי הוא יודע שעישון זה פסול, למרות שהוא מדחיק זאת), וגם כי הניסיון לגרום לו להבין שהוא במצב שדורש שינוי רק יפגע בו ולא יקדם שום שינוי אצלו,] ולהתרכז יותר בחלק השני שהזכרתי קודם – להסביר לו למה חשוב שיישתנה, למה חשוב להיות בריא ולא לעשן וכו'… (ופחות בצורה של הסבר… זה כבר עניין, של הקנאת הרגשה נפשית. כלומר, לתת לו את ההרגשה שחשוב שישתנה, שזה אינטרס שלו… ואסור לדחוק בו יותר מדי, צריך לגרום לו לרצות להשתנות מתוך בחירה רצונית של עצמו ומתוך הבנה ששינוי הוא דבר שחשוב עבורו.) חשוב גם לספק לו תמיכה ולתת לו את ההרגשה שלמרות שמעשיו פסולים, הוא עדיין אדם טוב (כול זה כמובן בשלב בו הוא מוכן להודות שמעשיו פסולים…)
בנוסף, לפי המצב שלו (אותו אני לא מכיר…) צריך לעודד אותו ולתת לו הרגשה שיש בו כוח להשתנות, במקרה שהוא מרגיש שקשה לו, או לחלופין, לספק לו סיבה להשתנות עבורה ולהראות לו שעדיין יש לו מטרות לשאוף אליהן ולהשתנות עבורן, במקרה שהוא מרגיש שחייו ריקים בכול מקרה ושינוי במצבו לא יהיה שינוי משמעותי.
בקיצור, צריך פחות להסביר לו כמה מה שהוא עושה זה לא בסדר, ויותר לתת לו כוח רצון להשתנות ולתמוך בו…
אני מבין שזה נושא אישי ורגיש אצלך, אז אני מצטער אם פגעתי בך בכך שדנתי בו, או בכול דרך אחרת. מקווה שעזרתי.

22/09/2013 16:43

יש לי אלרגיה לסיגריות. ברצינות. כל פעם שעוברים ידי (אם הריח חזק) אני מתחילה להתעטש … אני לא יודעת הרבה על סיגריות, אבל אני יודעת שקצת קשה להיגמל מזה. גם סבא שלי היה מעשן עד שיום אחד לקחו אותו לבית חולים בגלל איזה משהו שקרה לו (לא ממש זוכרת) ומאז הוא עבר טיפולים ונגמל..

ודני, בחייאת, מזה כל המגילה הזאת?!

22/09/2013 23:23

לא הוא דווקא עזר לי מאד לא ידעתי שאני פוגעת בו כשאני מסבירה לו שזה מגעיל ולא בריא וכולי… תודה דני עזרת לי מאד ולא פגעת להפך רק עזרת וספיר אני יודעת כמו שאמרתי סבא שלי מת מסרטן שלדעתי נבע מהעישון אבל אבא שלי לא מעשן בכמויות שסבא שלי עישן, בקיצור תודה לכולם!! במיוחד לך דני באמת שעזרת לי מאד.

22/09/2013 23:51

ייישששש!!! עזרתי מאוד! :) עדיין, תזכרי שאני לא באמת מכיר את המקרה שלך וניסיתי לנחש את כול המצב לפי מה שכתבת, ככה שאת צריכה להחליט אם מה שכתבתי מתאים לגבייך. שמח שעזרתי.

23/09/2013 02:36

אתה איכשהו קלטת בול, יש לך חשיבה טובה, כמו של בלש.
תודה רבה :)

23/09/2013 07:07

יותר כמו פסיכואנליסט חחח

23/09/2013 07:45

אין לי מושג מה זה, אבל אם אתה מכיר את המנטאליסט (סדרה טלוויזיה) אז אתה מאד מזכיר את הדמות הראשית בסדרה (בחשיבה, אם אתה מכיר את הסדרה אז אתה תבין).

23/09/2013 08:23

ראיתי רק פרק אחד מזה, ככה שאני לא מכיר את הדמויות טוב…

23/09/2013 09:59

הבלונדיני, זה שפותר כל תעלומה.

23/09/2013 11:08

איזה תעלומה?

23/09/2013 13:19

לא תעלומה, סליחה זו טעות במילה, התכוונתי לכל תיק, הוא תמיד יודע מה קרה ומי הרוצח.

24/09/2013 07:02

בקיצור, אני לא יודע על מה את מדברת… ראיתי רק פרק אחד של זה, אל תצפי מני להבין.

27/09/2013 05:08
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך