שב בשקט וסתום ת'פה

dani9196 08/11/2013 724 צפיות 15 תגובות

שב בשקט וסתום ת'פה. בוא תלמד קצת על החיים.
לא מצפים ממך לחשוב, או להיות יצירתי. אתה תתנהג בדיוק כמו שאנחנו רוצים.
תצביע, תבקש רשות, תתנהג בנימוס מעושה וכפוי.
כי אם לא תפנים את אנושיותך, עונש לך צפוי.
אתה לא בנאדם! אתה רובוט! חלק חסר רגש ממערכת קרירה.
לאף אחד לא אכפת ממך, רק תעשה מה שצווית, כך אצלנו הדברים בחברה.
אתה צריך לדעת עוד ועוד, לא שזה יעזור לך בחיים.
אבל אתה צריך לדעת, על תשאל שאלות. זה מה שאנחנו דורשים.
ולא נלמד אותך להשתמש בהיגיון, ביצירתיות או בשום כלי מועיל.
רק עובדות יבשות וחסרות כול טעם תלמד, עד ששכלך יעצור מלהכיל.
אנחנו נתסכל אותך, נתעלל בך, כול מה שחסר טעם, נעשה.
וכשתצא מהדלת אל העולם, נקווה שתהיה עוד פועל מעושה.
הידע שלך לא יועיל בדבר, לשום מקום לא תגיע רק עם עובדות יבשות.
ואז תלך לחפש כלים חדשים, אותם לא קיבלת אחרי שתים עשרה שנים אבודות.


תגובות (15)

:(( … טובב .. אצלי בבית ספר זה ממש לא ככה , זה מקום חם שכיף להיות בו , משתמשים ביצירתיות ואחד בשני , באמת , לא חשבתי שהבית ספר שלי יהיה ככה .. ואני כן אוהבת אותו חחח
מוזר אע ? ._ .
הייתי מציעה לך לדבר על זה עם מישו .. זה יעזור !

08/11/2013 05:19

דיברתי יותר על מערכת החינוך בכללי ולאו דווקא על בית ספר ספציפי. תיהני מבית הספר המושלם שלך :)

08/11/2013 05:27

די לדכא!! >< זה דווקא גם לא כל כך נכון… רוב הדברים שאנחנו לומדים הם שימושיים וגם יש לנו אפשרות לבחור באיזו מסגרת ללמוד ומה אנחנו רוצים לקדם אצלנו בחיים…. אני מכירה מישהו שפרש מבית ספר (משהו שהוא כבר לא אפשרי כי שינו את החוק) ואין רגע שהוא לא מתחרט על ההחלטה הזו…

08/11/2013 05:42

"זה ממש פלא ששיטות ההוראה המודרניות עדיין לא החניקו לחלוטין את חדוות החקירה. זוהי טעות חמורה להניח שניתן לקדם את ההנאה מהתבוננות ובדיקה באמצעים של כפייה וחובה." אלברט איינשטיין.

08/11/2013 06:12

אלברט איינשטיין הוא דוגמה מופלאה האמת למה שרשמת הוא היה נכשל בבית ספר ובכל זאת הוא המדען הכי משפיע כמעט שהיה קיים. הראשון הוא סטיב ג'ובס.

08/11/2013 06:25

בהתחלה הייתי בטוחה שאת מדברת על החברה. שהם מצפים ממך הכל ואם אתה עושה משהו לא נכון …

08/11/2013 08:10

שיר יפה!

*לא על תשאל שאלת אלא אל תשאל שאלות!

08/11/2013 08:49

לא חשבתי על זה ככה. אבל זה נכון. מישהו צריך לקום והתהפך, אנחנו בני אדם. אם ימשיכו לכפות ולחייב אותנו להיות כאלה חסרי דימיון ואנושיות, מה יקרה בסוף?

09/11/2013 00:15

עינבל, אני לא בת.
דידי, על מה את מדברת?
מישהי עם חץ, בסוף כולנו נהיה רובוטים.

09/11/2013 09:22

אתה מתעלם ממני? נעלבתי :(

10/11/2013 08:09

לא, פשוט אין לי מה לומר לך…
מה את כאילו מנסה להחזיר לי?

10/11/2013 09:49

לא, אני לא ילדה קטנה שמנסה להחזיר, למה שאני אעשה את זה?

10/11/2013 10:22

סתם בשביל הקטע…

10/11/2013 10:28

לא אני לא כזאת… כשאני רוצה.

10/11/2013 10:32

טוב, אני מסכים בלי ספק עם כל מילה ומילה שנאמרה פה. בין אם בתגובות או בסיפור.
עם זאת, כמו כל נושא שבו יש לי מעורבות מסוימת, יש לי הצעה למערכת חינוך חדשה ומשופרת:
1. בית הספר היסודי יתנהל במבנה של בית ספר דמוקרטי, שם עוזרים בשיפור כלים כגון הגיון ויצירתיות, ועוזרים לתחושת העצמיות של הילד.
2. מתחילת חטיבה ועד סוף התיכון התלמידים ילמדו בבתי ספר רגילים אבל עם פחות עומס (מבחנים, שעורי בית וכדומה).
היתרון במערכת כזו הוא שעד גיל מסוים, אתה מקבל תשומת לב וסובלנות המופנית אליך, ולומד להשתמש במוח שלך באופן לוגי ויצירתי. עד גיל מסוים אתה לומד להיות מיוחד.
העניין הוא, שאם אתה נשאר ללמוד שם עד אחרי הגיל המסוים הזה אתה הופך להיות רגיל שכל תשומת הלב עליך, ואתה הופך להיות אנוכי ושתלטן. משם כדאי ללמוד להיות מעשי, ללמוד שאתה לא כזה גדול כמו אתה חושב שאתה. ללמוד שאתה בכל זאת חלק מחברה, ולא יחיד בעולם.
מקווה שההצעה שלי מוצאת חן בעיני כולם.
בכבוד רב, אינטלקטואל חביב.

11/11/2013 07:54
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך