החולמנית
שיר שכתבתי בעקבות עבודה בהיסטוריה.
על מי אתם חושבים כשאתם קוראים את זה?

אשמח לשמוע את דעתכם :)
החולמנית.

(זכויות שמורות לי- אלה החולמנית)

מנהיג נולד

החולמנית 09/11/2012 914 צפיות 23 תגובות
שיר שכתבתי בעקבות עבודה בהיסטוריה.
על מי אתם חושבים כשאתם קוראים את זה?

אשמח לשמוע את דעתכם :)
החולמנית.

(זכויות שמורות לי- אלה החולמנית)

מנהיג נולד,
אי שם בקור ובעוני.
חולם חלומות,
נער עם אופי.

והלב מבקש רק לברוח,
הנשמה רוצה לשלוט בכוח.
רוצה לפרוש כנפיים ולפרוח.

למה זה עוצרים בעדו?
למה זה כל כך הרבה נהרגים מסביבו?

רוצה לעצור,
שלא יהיה עוד סבל.
רוצה ללחום,
שלא יהיה עוד בכבל.
רוצה לתרום,
לפרוץ דרך לתבל.

לוחמים לרשותו,
רימונים בידו.
יום סגריר מחפש נחמה,
כשמנהיג נופל על אדמה.


תגובות (23)

חולמנית, ריגשת אותי כל כך, אין לי מילים לתאר עד כמה….
השיר הזה פשוט מקסים, טהור – מתאר את הרגשות הכי כנים שיכולים להיות וכואב כל כך…
את האמת, שהצלחת לתאר פלוס מינוס את מה שהרגשתי אתמול, והכתיבה שלך מדהימה!
עד עכשיו לא אמרתי לך את זה אבל אני סמוכה ובטוחה – את תהיי סופרת גדולה יום אחד, וזאת? רק ההתחלה!
אוהבת המון:)

09/11/2012 08:42

לא לא לא…החייכנית? את ריגשת אותי!
התגובה שלך גרמה לי לחייך מרגש, משמחה ומהכרת תודה…
אני כל כך שמחה שהשיר שלי גרם לך לכזאת תחושה.
תודה לך על כל המחמאות :)
אז…על מי חשבת כשקראת את השיר?
אוהבת יותר :)

09/11/2012 08:56

ואווו זה ממש יפה!
קצר נחמד מדהים סוחף וקולע בהחלט!!
אני מסכימה עם חייכנית במאה אחוז, את תהיי סופרת גדולה יום אחד! על בטוח!! :)
המילים היו כל כך מתאימות אחת לשנייה והן יצרו שיר כל כך יפה!
פשוט נפלא!
על מי חשבתי שקראתי את זה?
המממ.. בהתחלה, את לא תאמיני אולי, אבל על אובמה (ברק אובמה). חחח כי היה מנהיג בהתחלה של השיר, ולא יודעת למה, אולי בגלל שלא מפסיקים לדבר על זה מסביבי(על זה שהוא נבחר והכל..), אבל זה הדבר הראשון שעלה לי לראש.
אבל אחרי כמה מילים זה עבר.
חחח ואז עלו לי כמה אנשים. הם לא מפורסמים או משהו, פשוט חשבתי על מנהיג כזה, שההורים שלו רוצים שהוא ייהייה רופא, וזו בדיוק מלחמת וייטנאם, ואז הוא נעשה ללוחם שם, אבל כל החברים שלו נהרגו שם, והמפקדים שלו עושים דברים שלא מוצאים חן בעיניו (לגבי הלחימה וכל זה) כל כך, ואז הוא נעשה למפקד אחרי כמה זמן, ויש לו לוחמים והוא פועל איתם כמו שהוא היה רוצה שייפעלו איתו כשהוא היה חייל רגיל, ואז, הם נתקלים במארב. ותמונות מהילדות שלו רצות לו מול העיניים בזמן שהוא גוסס, והוא רואה את עצמו כילד עני וצנום, ואת הוריו המנסים לגרום לו אושר ולגרום לסביבה האפורה להיראות צבעונית ויפהייפה יותר, ואת פניהם המאושרות והגאות כאשר הם מחובקים, עומדים במדרגות הבית, כשהוא עלה לאוטובוס.
ואז… הוא מת.
אוי אלוהים אני לא יודעת מה עובר עליי…
פשוט.. וואי, פשוט זה מה שעלה לי בראש כשקראתי את זה. לא יודעת למה. אולי התכוונת למנהיג כמו אובמה באמת, או מנהיג כמו.. לא יודעת מה!
יצרתי לעצמי סרט נחמד ונוראי כאחד בראש בזכות השיר היפה שלך. :)
אני ממש אוהבת את הכתיבה שלך.
תמשיכי לכתוב כל כך יפה!
וגם אהבתי עוד יותר שבזכות עבודה בהיסטוריה (!!) נבעה ההשראה לשיר המדהים הזה!! מדהים!! הלוואי עליי.. ;)

09/11/2012 09:38

ואוו חפרתי.. :\
סוריי! לא התכוונתי..

09/11/2012 09:43

וואו! אנונימי (שם יפה חח) הפתעת אותי בתגובתך! אין לך מושג כמה שימחת אותי!
קודם כל תודה על כל המחמאות והמילים היפות :)
דבר שני…תודה לך שהקדשת מחשבה לגבי השאלה "על מי חשבת כשקראת את זה?"
ואני שמחה לשמוע שהשיר הקצר שלי העלה בך כל כך הרבה אירועים! ממש כמו סרט!
ואני? אני לא התכוונתי למישהו כמו אובמה. התכוונתי למנהיג כמו מנהיג במחתרת בשואה, מנהיג מתנגדי הגטו. מה את אומרת?
המון תודות!!!!!

09/11/2012 09:44

ממש לא חפרת…אני תמיד שמחה לקרוא תגובות שלך ולשמוע את דעתך :)

09/11/2012 09:45

אני שמחה לשמוע שאני לא חופרת לך.. חח :)
בכיף!! ;)
ובאמת עלה לי לראש הרעיון לאפשרות שאולי מדובר על השואה, כי זה ממש הגיוני! אבל אז הסרט המוזר שלי עלה מיד למחשבות ודחק את המחשבה על השואה לפינה, אז עזבתי את זה..
והשיר ממש מתאים למנהיג גטו מתנגד!!
ואוו!! מאוד, כשאני חושבת על זה!!
יפה מאוווד!!! ;)
אה הייתה לך עבודה על זה? נחמד..
ודרך אגב, אמורים לקרוא את השם שלי כ'אנונימית', כי הT כאילו חלק מהמילה.. אם הבנת.. חחח אבל זה בסדר :)

09/11/2012 09:51

הבנתי! אנונימיT! מגניב ביותר!
הרעיון שלך גם מאוד מתאים…
וזה משמח אותי עוד יותר שיש לשיר שלי כמה נקודות מבט, כאילו שכמה סיפורים יכולים להתאים אליו…
תודה על הכל :)
אממ את האמת? העבודה שלי על זה הייתה בסוף שנה שעברה אבל בעקבות העבודה בהיסטוריה השנה הזיכרונות על כך עלו בי והחלטתי לפרסם את השיר :)

09/11/2012 09:58

חחח פלאשבקים הם מעוררי השראה, מה?
חח זה גם אצלי ככה לפעמים, זה בסדר.. ;)
חח ונחמד שהבנת.. חשבתי על השם הזה הרבה זמן.. רציתי שם מתוחכם כזה ולא סתם משהו רגיל.. לא שיש לי בעיה עם משהו רגיל.. חח
ובבקשה על הכל:) זאת לא טרחה בשבילי בכלל לכתוב כמה מילים טובות על סיפור\שיר\קטע יפה ששווה את זה. :)

09/11/2012 10:03

השם שלך הוא ממש מתוחכם…הצלחת!
ואני בכל זאת מודה לך :) כל מילה יפה שבאה מהלב מרגשת אותי ומעלה בי חיוך…
ולפעמים זיכרונות מעלים רעיונות…
או שם כותרת שאני בוחרת…
או מצבים…
או מחשבות…
או אפילו חלומות (קורה לי די הרבה ומשם השם שלי)
בקיצור…החיים הם אוסף השראה אחד גדול :)

09/11/2012 11:48

היי החולמנית,
אהבתי מאוד את השיר שלך, ריגשת אותי מאוד,אני אהבתי את הרעיון לשיר,את הכתיבה שלך,את החרוזים,את המילים שבחרת,את השם של הסיפור ובקיצור, את הכול!!!!!!!!!!!!!!
לא היה אף רגע אחד שהשיר הפך להיות משעמם (מה שבדרך כלל קורה בשירים) ונהנתי מכל מילה ומילה!
אולי זה נשמע כאילו אני מעתיקה מחייכנית ומאנונימיT (אבל אני רק מסכימה איתם) אבל הכתיבה שלך מושלמת ויום יבוא ואת באמת תהפכי לסופרת (אם תבחרי לנצל את הכישרון האדיר שלך, כי מעבודה בהיסטוריה אף אחד לא יכול לעשות כזה שיר מדהים).
אני מקווה לקרוא ממך עוד הרבה שירים וסיפורים כאלה.
משיר :)

09/11/2012 12:14

דירגתי 5, כי זה מה שמגיע לשיר כזה.
אם היה מיליון,הייתי מדרגת מיליון.

09/11/2012 12:21

וואו שיר, התגובה שלך חיממה לי את הלב :)
המילים היפות שלך ריככו אותי ושימחו אותי מאוד!
אני מודה לך על כל המחמאות (אני מסמיקה פה חח)
אני באמת מעריכה את הדעה שלך…
אז על מי חשבת כשקראת את השיר?

09/11/2012 12:24

אהבתי!!

09/11/2012 12:24

תודה על התגובה :)

09/11/2012 12:25

היי (שוב) החולמנית,
כשקראתי את השיר בהתחלה חשבתי על נער שהיה איש צבא שתרם הרבה למדינה ונהפך לנער מוצלח ואחר כך למנהיג (די דומה ליצחק רבין ז"ל) ואז זה הגיע למקומות קיצוניים,וכשקראתי את השורה "רוצה לתרום, לפרוץ דרך לתבל" חשבתי על זה שלמנהיג הזה היו דעות שלא כולם היו מסכימים לגביהים,ואחרי שקראתי את הסוף"מנהיג נופל על האדמה" (שאגב היה מאוד מרגש ועצוב) חשבתי שבגלל שהוא בחר להביע את אותן דעות הוא נרצח.
במשפט אחד היתי אומרת שחשבתי על יצחק רבין, אבל אחרי שקראתי את הדו- שיח שלך עם אנונימיT (אני תמיד קוראת תגובות.לא יודעת למה…) הכול ממש התחבר כשאמרת שהשיר מסופר על מנהיג גטו מתנגד, אז החלטתי לקרוא עוד פעם את השיר מנקודת מבט שונה, והוא היה הרבה יותר מרגש והרגשתי שאני אפילו מתחברת אליו יותר.
אם תהיה לך עבודה בהיסטוריה בנושא הזה,אני מציעה לך להגיש את השיר ולכתוב עליו הסבר קצר…
התגובה הזאת יצאה יותר ארוכה מהתגובה הקודמת שלי…
טוב, כששואלים שאלות על שיר כזה מדהים יש עוד מיליון מילים לומר על זה….

10/11/2012 03:48

(רשמתי לגביהים במקום לגביהן)

10/11/2012 03:49

היי שיר :) אל תדאגי לאורך התגובה…העיקר מה את כותבת בתוכה! ואני ממש שמחה לקרוא את תגובתך!
וואו! את צודקת…השיר באמת יכול לדבר על יצחק רבין! על איך הוא היה חייל ישראלי שאט אט הפך למנהיג, וכמו שאמרת מנהיג עם דעות משלו.
זה כל כך משמח אותי לקרוא שהשיר שלי מעלה בכן אסוציאציות אחרות לגמרי משלי ועדיין זה מצליח לעבוד ולרגש…
תודה על הכל :)

10/11/2012 03:53

היי החולמנית :)
קודם כל את עונה על תגובות ממש מהר,חשבתי שרק מחר תעני לי…
אני שמחה שאת שמחה לקרוא את תגובתי.
אבל נראלי שהרעיון שלך, על מנהיג גטו מתנגד יותר עמוק.
לגבי ה"תודה על הכול"-בבקשה :)

10/11/2012 04:44

חחחח את ממש חמודה :)
אני באמת עונה מהר בגלל שאני די הרבה באימייל שלי והאימייל שולח לי מתי שכותבים תגובה אז…
תודה על שאת חושבת שהרעיון עמוק :)
ולגבי ה"בבקשה"- אין על מה חח

10/11/2012 04:49

אני קוראת סיפורים שלך….

10/11/2012 04:52

עכשיו אני קוראת את "החלום".

10/11/2012 04:54

אין לי מילים, שיר מדהים!
את כותבת כל כך יפה!! המילים מדויקות; כל מילה במקומה, המשמעות עמוקה ובעלת מסר חודר, המשקל והקצב העקבי מעניקים לשיר זרימה נעימה ונוגה… כל כך אהבתי!
לגבי השאלה שלך, כשקראתי את השיר לא חשבתי על דמות ספציפית מן המציאות, יצרתי לעצמי איזשהו תרחיש מסוים בראש, כמו סצנה מסרט והתאמתי את זה למאורעות עליהן כתבת, על הגיבור שנולד אל תוך עולם של עוני ואכזריות, שמנסה לקחת יוזמה, שנלחם כנגד כל הסיכויים ונופל בסופו של יום…
זה ריגש אותי והצלחת להכניס אותי לעולם שלו במילים ספורות, את כישרון מהלך!
תמשיכי לכתוב! אל תפסיקי אף פעם!
3> נעמי :)

11/11/2012 01:45
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך