אם לא תיתן כלום

Untitled 19/10/2021 295 צפיות 4 תגובות

אם לא תיתן לי כלום,
אני אקום ואלך,
אני חושבת.
גם אם אני מאוד אוהבת,
ולא מסוגלת לחשוב על אחד אחר

אם תיתן לי מעט מידי,
אני אקום ואלך,
אני די בטוחה.
גם אם אני מאוד נזהרת,
ולא מסוגלת להרגיש כלפי אחד אחר

אם תיתן לי הרבה יותר,
אני אקום ואלך,
אני מקווה.
גם אם אני מאוד חוששת,
ולא מסוגלת להתקרב לאף אחד אחר

אם לא תיתן לי כלום,
אני לא אשקר,
אני יודעת.
גם אם אני מאוד סובלת,
ולא מסוגלת
אני עדיין אשאר.


תגובות (4)

יש בזה משהו מאוד עצוב, לדעתי.

בבית השני דיי שמחתי שהיא אמרה שהיא תקום ותלך, מתוך מחשבה שהיא יודעת מה הערך שלה ושהיא לא צריכה לתת לאחרים להתייחס אליה כפחות.

בבית השלישי כבר התחלתי לחשוב שאולי מדובר פה באובססיה כלשהי של הצד השני כלפי הדמות, שאולי ה"יותר מידי" נועד כדי לכלוא אותה.

ואז יש את הבית האחרון.
אני חייבת לציין שכבר כמה דקות שאני מחפשת את המילים ואני לא מצליחה להביע בכתב את מה שאני רוצה. זה מתסכל אותי. המילים ממש "על קצה הלשון"- ובכל זאת.

הכל חוזר לי למשהו רע, סוג של אובססיה או פגיעה מילולית, רגשית.
אני פשוט לא מרגישה אווירה טובה.
כאילו היא כנועה לרצון שלו ופשוט מעדיפה להישאר במצב הקיים במקום לנסות לקום ולהתחיל מחדש.

אני כן מרגישה שאני מפספסת פה משהו ושאולי לא הבנתי את הקטע עד הסוף. יש מצב שהעפתי מידי עם הניתוח-קטע, ואני מתנצלת אם אני ממש ממש רחוקה.

כך או כך, אהבתי מאוד את הכתיבה ואת הרגש. את העובדה שזה העסיק אותי. אני חושבת שיש הרבה עומק מאחורי המילים ושיש להן עוד מה להגיד.

20/10/2021 18:20

    האמת שבכתיבה יכולות להיות הרבה משמעויות וזה מה שעושה את חווית הקריאה למהנה יותר לדעתי.
    בשורות הראשונות של כל בית, זה הייתה כמו עליה ואז ירידה חדה.
    כלום, מעט, הרבה ואז שוב כלום. הדמות חשבה שתעזוב בגלל שלא ניתן לה כלום, ואחר כך הבינה שגם מעט לא יספיק לה ואפילו אם ינתן לה הרבה יותר היא תלך. אבל אז היא מהר מאוד הבינה שזה רחוק מהמציאות, והיא חזרה לשורה של הבית הראשון, כי זה המצב שבו היא נמצאת. ואחרי כל המחשבות האלה (השורות האחרונות בכל בית) היא לא תלך.

    21/10/2021 19:36

אהבתי את הרעיון של השיר.
משהו הרגיש לי שלא מדובר בסיפור האישי שלך. משהו בכתיבה שם אותך במקום חזק יותר, מודע יותר.
חשבתי שמדובר במערכת יחסים שדמיינת. אולי מישהי שאת מכירה. סקרן אותי לדעת מנין ההשראה.

21/10/2021 15:19

    זה לא ממש סיפור אישי שלי, אבל לדעתי קל להזדהות איתו.
    אנחנו נמצאים בהרבה מערכות יחסים עם בני אדם, שחלקם לא נותנים לנו מספיק וחלקם דורשים יותר מידי. האמת שפשוט הרגשתי שכתבתי מהראש ולא מהלב. רציתי לכתוב, וכל שורה נתנה לי השראה לעוד אחת.

    21/10/2021 19:40
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך