מי שמכם?

author1 11/04/2021 586 צפיות 15 תגובות

זה לא סיפור נוסף באתר,אבל זה כן נושא שבוער בי ודווקא קורה בעיקר בזאנר הזה ,אז החלטתי לייחס אותו לכאן.
בזמן האחרון נתקלתי בתופעה באתר שאני ברשותכם אקרא לה -המבקרים המנומסים,בתגובות.
מדי פעם יוצא לי לקרוא סיפורים כאן, וכשאני על הדרך קוראת את התגובות ,אני כמעט תמיד נתקלת בתגובה ארוכה ,מתישה ,ומעייפת, וביקורתית להחריד,מאחד הכותבים האחרים באתר.
כמובן שכל ביקורת ,היא ביקורת ״בונה״,ונעשת בנימוס,ואפילו אני מצליחה לשמוע את הטון המורתי של אותו כותב התגובה.
אבל לדעתי, הביקורת הזאת לא עושה כלום חוץ מלכבות את אש הכתיבה.
רוב הכותבים כאן צעירים,עם תחביב נחמד,ועם הרבה זמן פנוי,פשוט פורקים בעמוד שלהם סיפורים שהם בנו להם בראש.
הם לא נבחנים אצלכם למבחן בספרות, וסליחה אם יש להם כמה טעויות בתחביר שמציקות לכם בעין, אבל הביקורת המוגזמת הזאת ממש מבאסת.
אני לא אומרת אל תביעו עמדה,חלילה.
אלא תעשו אותה יותר קלילה ופחות כבידה,אין צורך לעשות להם רשימה בתגובות על כל טעות תחביר טיפשית וקטנה שלהם.
או להעיר על עירבוב בכתיבה ,על שפה ספרותית או שפה מדוברת ,(באמא שלכם?).
אל תתנו הרגשה שקראת את הפרק בסיפור,רק בשביל להיתפס על טעויות קטנות.

במאמר מוסגר,אם כבר בשגיאות עסקינן.
בתחילת פרקי הסיפור שלי יש המון המון שגיאות כתיב ,ומשפטים לא תקינים וכו וכו.
לא באמת אכפת לי,אני לא מתכוונת לשנות את זה,כי אני פשוט אוהבת לראות איך גדלתי (בתחביב) ואיך אני משתנה עם הזמן.
שגיאות וטעויות זה מהמם!
זהו ,פרקתי ,לילט!
נ.ב. -אם מישהו כאן יגיב לי על שגיאת כתיב שיש לי או על משפט לא תקין, אני אערוף את ראשו :).


תגובות (15)

אני איתך!! איזה כיף שהעלת את זה!! ממש מחמם את הלב!!⁦❤️⁩

11/04/2021 07:05

חחחחחח אהבתי מאד את האזהרה האחרונה – אני אערוף את ראשו!

11/04/2021 08:58

אבל תודה לך, אני גם תומכת בך)

11/04/2021 08:58

חח תודה ♥️, איזה כיף לדעת שאני לא היחידה שזה מפריע לה.

11/04/2021 14:58

לדעתי ביקורות בונות, ארוכות ו"מורתיות" הן דווקא דבר מבורך. כל הערה שמסייעת לי להשתפר ככותבת מקובלת מבחינתי, ואני חושבת שזה יועיל גם לכותבים הצעירים שבסך-הכל רוצים לפרוק או לבטא את התחביב שלהם, כי יכולת הביטוי בכתב תשתפר כתוצאה מלמידה והעשרה. במצב הכי גרוע, פשוט תתעלמו מהתגובות הללו, אבל אני הייתי מציעה לכן דווקא ללמוד מהן.

13/04/2021 04:39

    כתבתי כותבים צעירים כאילו אני בגיל העמידה או משהו, אבל הכוונה הייתה לילדים ובני הנוער שגולשים באתר.

    13/04/2021 04:41

    מקובל,אבל מנגד לא כולם בעלי ביטחון עצמי גבוה בנושא הכתיבה שלהם.או שפשוט הניסוח של הביקורת שלכם באמת ממש מוריד.
    תראי את זה שווה ערך כמצב שמורה מעיר לתלמיד מול כיתה שלמה על טעויות בכתב,יש תלמיד שהוא ממש סבבה עם זה כי הוא לומד מזה,ויש אחד שלא ממש מצליח לספוג את זה כי עד שהוא כבר ישב ועשה שיעורים צריך להגיד תודה ושא ברכה.
    בכל מקרה,אם אתם מלאים בכוונות טובות לעזור (שאני בטוחה שאתם כאלה),תנסו לברר קודם אם הכותב מעוניין בזה…

    13/04/2021 07:18

אגב,לגבי ה-״תתעלמו״,
הרבה יותר קשה להתעלם מתגובה כזאת ,שנמצאת בעמוד שלך,בתוך היצירה שלך,והרבה יותר קל לנסות ולחשוב קודם ,האם יש צורך בביקורת הזאת .

13/04/2021 07:43

"מחברת־אחת" יקרה,

ראשית, באיחור של שנתיים וחודש, ברוכה הבאה לאתר.
פשוט, אינני צרכן של 'סיפורי אהבה', כך שלא שמתי לב עד כה לִֹשְמֵךְ.

שנית, ובהמשך ישיר לסעיף הקודם, אבקש ממך ומכל מי שקורא: אנא, הגיבו! כל תגובה עדיפה על חוסר־תגובה. אפילו תגובת ספאם.

שלישית, כל מי שמפרסם את כתביו – מעוניין בתגובות. לפיכך, התשובה לשאלת הכותרת "מי שַׂמְכֵם?" היא – את! אתם. הכותבים.
מי שאינו מעוניין בתגובות, מוזמן לציין זאת מפורשות, או לא לפרסם.

רביעית, אני אכן מורה במקצועי. לא לספרות, ולא ללשון.
הביקורות שלי הן בדרך־כלל ענייניות ומכבדות. עם זאת, את בהחלט מוזמנת לבקר את הביקורת. כך בדיוק לומדים.
"מתיש, מעייף, ביקורתי…" – כפי שענתה לך 'רוקמת החלומות': התעלמי.
קשה להתעלם? ראי את הסעיף הקודם.

חמישית, אם את מודעת לשגיאות ובכל־זאת משאירה אותן, זה בסדר. לדעתי, עדיף לתקן, אבל הבחירה היא שלך.
הבעיה היותר חמורה היא, שכותב אינו מודע לשגיאותיו. ללא ביקורת בונה, הוא כלל לא יידע שמשהו לא תקין.
ככותבים חובבים, כולנו מעוניינים להשתפר בכתיבה. אתר 'סיפורים' מאפשר לנו בדיוק את זה על־ידי הפריה הדדית.

שישית, לדברייך "הביקורת לא עושה כלום מלבד לכבות את אש הכתיבה".
דעתי בעניין זה אכזרית: שלא יכתוב!
חובב כתיבה אמיתי, לא ייפגע מביקורת 'מנומסת' (על־פי דברייך); או שיעריך או שיתעלם. 'אש הכתיבה' לא תכבה עקב ביקורת.

שביעית, גם תגובת ספאם עדיפה על חוסר תגובה.
אבל־
כיוון שאינני מעריך במיוחד תגובות ספאם, אני מאוד משתדל בעצמי להגיב באופן איכותי.
אני קורא בעיון; 'נכנס' לסיפור; נהנה ממנו (בדרך־כלל); מנתח אותו בכלים הפדגוגיים המוכרים לי; ומנסה לעזור לכותב להשתפר בכתיבתו.
אשמח מאוד אם גם קוראים נוספים יתייחסו בכזו רצינות לאפשרות התגובה באתר.

שמינית, לכל אחד ואחת מכותבי האתר, יש היתרונות שלו. מי בדיאלוגים, מי בבניית עולם, מי בתיאורים וכו'. היתרון היחסי שלי הוא העברית.
אני שמח לעזור ולשתף את היתרון היחסי שלי; ומצפה מכם הקוראים לעזור גם־כן, ולשתף את היתרונות שלכם.

תשיעית, כשהגעתי לאתר, כל סיפור זכה לתגובות. היו כאן דיונים רציניים על צורת ההגשה; סדר קדימות מידע; עימוד נכון; וכמובן דיון על־אודות תכני הסיפורים.
לאחרונה, האתר מנומנם. כמעט ואין כאן תגובות. חבל.

אז זה כנראה המקום להודות לך "מחברת־אחת". אולי בזכות מאמרך זה, קוראי האתר יגיבו קצת יותר. כולי תקווה.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

13/04/2021 16:08

    אני מרגישה שזה נושא שאפשר לדון בו בלי סוף, כי כל אחד רואה חשיבות רבה בדברים שונים.
    לכן על רוב הדברים לא ראיתי צורך להשיב,מהסיבה הפשוטה -שלעולם לא נסכים .
    אבל אני רוצה לחדד כמה דברים,
    בשלושת התגובות האחרונות ,הרגשתי ש״נלחמתם״ על הזכות שלכם להגיב ביקורת,ואם זה כך,הנקודה שלי התפספסה.
    כי לי יש בעיקר בעיה בניסוח,לא בביקורת עצמה.
    אין מה לעשות,דברים שנאמרים בקלילות יתקבלו באהדה רבה יותר מדברים שנאמרים בקרירות ורשמיות.

    ולאדון Rumpelstilzchen, שתן פה רעיונות ״מקסימים״, כמו תתעלמו/ או שלא יכתוב, או שטוען ש״חובב כתיבה אמיתי לא יפגע מביקורת״.
    תחזיק חזק בכיסא כי יש לי חידוש מפתיע בשבילך,גם חובב כתיבה אמיתי יכול להיפגע מביקורת.
    כי אם אני,לצורך העניין,נערה שתחביב הכתיבה שלה נמצא בתוך מעטפת של חוסר ביטחון,ביקורת כבדה וקרה,
    יכולה להביך/להוריד/לכבות.
    השאלה שצריכה להישאל היא -האם בא לנו להתחשב ואולי להתחיל להעביר ביקורת בקצת יותר נחמדות,כי אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שלא כולם חסינים בפני זה.
    או שלא אכפת לי ,ושיפסיקו לכתוב…

    האמת שזה קצת מצחיק אותי,כי אתה זה שהגבת פעם למישהו משהו בסגנון של,ביקורת בונה -בונה קהילה, ואתה זה שיוצא בצהרות שאתה מעוניין להחזיר את האתר לימיי הזוהר שלו שכולם כתבו והגיבו והאתר היה חי,נושם,ובועט.
    אבל באותה נשימה אתה מציע לאנשים להפסיק לכתוב,אם קשה להם בדרך שבה אתם בוחרים להעביר את הביקורת.
    תתקן אותי אם אני טועה,אבל אם יפסיקו לכתוב-לא ממש תיבנה פה קהילה.
    אולי אתה צריך לעשות חישוב מסלול מחדש בקשר לזה..

    ואני לא חצופה,אני ישירה לכולם.

    17/04/2021 20:24

זה השרשור הכי נחמד שראיתי לאחרונה.
מסכים לחלוטין עם "עוץ־לי־גוץ־לי" (ככה זה עובד?)
ראשית, אתחיל מזה שאני לגמרי לא שותף לתחושות של "אל תתנו הרגשה שקראת את הפרק בסיפור,רק בשביל להיתפס על טעויות קטנות.". אני כן מרגיש כאן את ההתעמקות בסיפור.

שנית, אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולעודד את ה"מבקר" להמשיך בפועלו המבורך. מעבר לכך שהוא יוצר עניין נוסף בטקסט המקורי, לפעמים הביקורת שלו אפילו מעניינת יותר מהטקסט. אישית, הייתי שמח לראות יותר דיון סביב הטקסטים באתר.

שלישית, כשאני קורא סיפור שאני מכנה אותו "על־יד", אני מקבל את התחושה שמישהו חיבר יצירה מוסיקלית יפה, ואז ניגן לי אותה עם זיופים. הביקורת גורמת למנגינה שלכם להשמע טוב יותר. אם את רוצה ל"שחרר" סיפורים – זכותך. אני מגיע לכאן, (לצערי לא מספיק), כדי להנות גם מטקסטים של אנשים אחרים. אני מניח שזו המטרה השניה של האתר. וטקסטים ברמה גבוהה יותר, מענגים אותי יותר. אם תחליטי יום אחד להתחשב גם בקוראים, את תמיד יכולה לשנות את שם הסיפור המקורי ל"{שם הסיפור המקורי} – טיוטא מספר XX" ולהוסיף גרסה מתוקנת.

ולבסוף, מפאת מחסור בזמן, וניסיון לאתר ביעילות רבה יותר את הטקסטים המעניינים יותר מבחינתי, מספר התגובות הוא הכלי הבסיסי ביותר שיש לי.

ולך, "Rumpelstilzchen", יש לי עוד חוב לא סגור , ואני שונא להרגיש חייב, אבל הדבר ייאלץ להמתין.

14/04/2021 12:20

'מְחַברת־אחת' יקרה,
תודה רבה על תגובתך, בעצם התגובה את משדרת רצינות ונכונות לדון. התקדמנו.

פתחת בתגובתך האחרונה דיון חדש: 'כיצד להגיב?'
עד כה היה הדיון 'האם להגיב?' 'מתי להגיב?' 'למי להגיב?' .
אם כך, מוסכם שעצם התגובה היא דבר רצוי. שוב, התקדמנו.

לגבי 'קלילות' לעומת 'רשמיות' – את לחלוטין צודקת.
אקח את ביקורתך זו לתשומת ליבי.
תודה רבה. מביקורות לומדים.

לדעתי, מי שנפגע מביקורת 'נחמדה' – אינו חובב כתיבה אמיתי; ומי שאינו כזה – עדיף שישקיע את זמנו בתחביבים שבאמת משמחים אותו.
שוב, לגבי 'ביקרת קרה וכבדה' – קיבלתי.

בעניין הקהילה, אני מאוד מעוניין, כדברייך, להחזיר את האתר לימי הזוהר.
אי אז, לפני שש שנים ומשהו… בעצם, עד אז, כל סיפור זכה לתגובות; ביקורות; שאלות; הצעות; או בקיצור – דיון.
מי שקשה לו לקבל ביקורת, כנראה שאתר 'סיפורים' הוא לא המקום המתאים עבורו.
אם כותבי וקוראי האתר יֵצאו מהאדישות, ויגיבו על מה שקראו – תהיה פה קהילה.
אם הנעלבים למיניהם יפרשו, יישארו כאן הכותבים היותר איכותיים. לאו דווקא איכותיים בכתיבה; איכותיים באישיותם.

אני רוצה קהילה שאכפת לחבריה מכתיבה; שמגיבים זה לזה; שדנים ברצינות בסיפורים; שדנים ברצינות בדרך סיפורַם; שמעוניינים בביקורת ומקבלים ביקורת.

כותבים שלא עונים על הנ"ל, הם אולי חובבי כתיבה, אך לא חלק מן הקהילה. מבחינתי, שהם 'יחשבו מסלול מחדש'.

'מחברת־אחת' יקרה, תודה רבה על שפתחת את הדיון החשוב הזה.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

18/04/2021 00:14

    השאלה כיצד להגיב,הייתה נוכחת עוד בטקסט,והיא בעצם כל הטקסט,בגלל זה הרגשתי צורך לחדד את זה בתגובה הקודמת.
    בכל מקרה, אני מרגישה שזה הכי -להגיע להעמק השווה שנצליח ..
    אז תודה שענית,והראת התייחסות בנושא.
    והלוואי ובאמת האתר יתרומם קצת.. :)

    18/04/2021 00:43

    הלוואי והאתר יתרומם. עם כל ההתמכרות שלי לכתיבה, התחושה כאן היא לעתים של "זעקה אל תוך הריק", וזה מבאס קצת כי זו פלטפורמה מאוד נוחה וגולשים כאן לא מעט אנשים שחיבתם לכתיבה היא זו שהביאה אותם הנה. הדרך היעילה ביותר להשתפר היא דרך הביקורות, ולצערי, את מרבית הביקורות שסייעו לי להתפתח ולבסוף לקבל ביטחון מסוים בכתיבה שלי, לא קיבלתי כאן.

    19/04/2021 00:29

קצת באיחור, כרגיל, אבל זה מה יש.
אני מסכימה מאוד עם הדעה שלך, author1, שיש ביקורות שמורידות, אבל דעתי גם דומה לזו של רוקמת החלומות.
כשאני כותבת סיפור ומישהו מגיב, אפילו אם זו לא הביקורת הכי מחמיאה, היא נותנת לי תחושה שלמישהו אכפת מהסיפורים שלי. שמישהו קרא אותם, ולא הפסיק באמצע.

ולא קשור: אפשר לנסות להביא לאתר עוד אנשים בעזרת פרסום הכתובת שלו לאנשים שאת מכירה שנראה לך שיהנו ממנו, ואז יהיו פה יותר תגובות, לטוב או לרע.

26/04/2021 13:32
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך