דידישה
מה דעתכם? אם יש לכם רעיון אשמח שתציעו

אין לי רעיון לשם. :/

דידישה 01/05/2014 1086 צפיות 5 תגובות
מה דעתכם? אם יש לכם רעיון אשמח שתציעו

במרחק רב, בעיירה נידחת וקטנה, הבדלים רבים בין איזוריה השונים, אשר ניתן לחלק אותם לשתי קבוצות עיקריות השונות זו מזו במאפייניהן ובמראותיהן.
בקבוצה הראשונה, האזור הטהור, שבו לא נגעה יד האדם. איזור שאווירו צח ונקי. אוויר מענג ששאיפתו עושה רק טוב לנפש. איזור פורח ומלבלב שבו טוב בשפע.
ואילו בקבוצה השנייה, איזור אפל וקודר שאווירו מלוכלך ומזוהם המותיר הרגשה מזוויעה ומעיקה. איזור המלא בפיח ולכלוך.
לאחר ימים רבים שטופי שמש, הגיע היום המיוחל – עננים רבים ואפורים התאספו והתאגדו מעל אותה העיירה הקטנה. עננים אלה נשאו עמם טיפות רבות וטהורות שעוד לא יצאו אל אוויר העולם, טיפות ששאפו לצאת לשטוף את העיירה.
ובאמת, לאחר מספר דקות בהן העננים התחזקו וצברו עוד ועוד כוח ועוצמה, הטיפות החלו לצאת בזו אחר זו, באטיות ובקפידה רבה.
כל טיפה בפני עצמה נעימה, רכה ואווירית החולמת להגיע אל היבשה, להעצר בנקודה ולשטופה. הטיפות החלו דרכן באותו המרקם וככל שהמשיכו בדרכן, שינו צורתן בהתאם לאיזור אליו זלגו.
והנה להם הבדלים רבים בין שני האזורים המרכזיים:
הטיפה שהחלה דרכה באיזור הנקי והצח, העשירה עצמה וגדלה יותר ויותר. היא צברה אליה מן הסביבה רכות ונעימות וגודלה השתנה בהתאם לכך. ואילו, באיזור האחר, הטיפה שהחלה דרכה בו, גם היא השתנתה בהתאם. היא רק הצטמקה והתקטנה עוד יותר. בזמן דרכה, גם היא צברה אליה את האוויר מהסביבה. למעשה, היא לקטה לכלוך ואבק שפגעו ברכותה והתפרשו על חלק נכבד ממקומה. דבר הפגע בה וגרם להצטמקותה.
שתי הטיפות נוצרו באופן שווה, באותה מטרה, באותה תמימות ורכות ואף התחילו דרכן כשוות. אך עם הזמן, כאשר המשיכו בדרכן, הסביבה שינתה אותן בהתאם.
ובמילים אחרות –
כולנו נולדנו שווים, כולנו נולדנו בני אדם, כולנו נולדנו תמימים ורכים ובאותה מטרה – לחיות.
אך לא כולנו גדלים באותה סביבה. דבר המבדיל אותנו זה מזה בעיקר בהתנהגות ובאופיינו.
אדם הנמצא בסביבה שטוב לו בה, הרי הוא יתפתח, יגדל ובטחונו יתעצם ויתרחב וכן גם אושרו. אך לעומת זאת, אדם הגדל בסביבה שלא טוב לו בה ולא מוצא בה את מקומו, הרי בטחונו ואושרו רק יקטנו ויצטמצמו.


תגובות (5)

מהממם! ממש אהבתי!!! זה רעיון אדיר!
איך שתיארת את הכול זה יצא מושלם!

01/05/2014 21:20

איזה כיף לשמוע (יותר בכיוון של לראות)! תודה רבה ♥

01/05/2014 23:05

הכתיבה שלך ממש יפה אהבתיי!!!

02/05/2014 13:06

תודה♥♥

02/05/2014 13:22

אהבתי את הדימוי. גם הכתיבה עצמה רשום יפה.

06/02/2015 17:28
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך