idomeir48
יש כאלה שלא מכירים את האויב הגדול שלהם, ויש כאלה שמכירים אותו טוב מדי.

נבל העל / השרוט

idomeir48 23/07/2020 667 צפיות תגובה אחת
יש כאלה שלא מכירים את האויב הגדול שלהם, ויש כאלה שמכירים אותו טוב מדי.

"רק על עצמי לספר ידעתי", כך אמרה רחל המשוררת. מה שהיא, אותה רחל , שבמקרה גם הייתה אובדנית (כך אומרים) לא אמרה – הוא שהיא עצמה לא תמיד סיפרה על עצמה דברים טובים. לא די בכך, עצמי כזה, כמו שלה, הוא הרבה פעמים האויב הכי גדול של האדם.
אני למשל, יכול להעיד שאפילו על עצמי אני לא אוהב לספר. אני יודע היטב שאפילו שאני לא גיבור יש נבל שנלחם בי, ובמקרה זה אני בעצמי.
הוא מכיר כל חולשה שלי, כל מעידה שביצעתי ולפעמים הוא חזק ממני וגובר עלי. לרוב הוא כגם מתנהג אלי בצורה יותר אכזרית ממה שכל אחד בעולם יכול, אך זה רק כלפי ככה.
עצמי מבקר אותי בצורה הכי נוקבת ומשרטט לי על הבטן הרכה עם סכין חדה.
אף אחד מעולם לא הצליח להשפיל אותי כמוהו, למרות שרבים ניסו, אך מצד שני אף אחד גם לא הרים אותי מן הקרשים כפי שהוא עושה בעקביות, וגם מן התהומות הכי עמוקים אני סומך עליו שיצליח למשות אותי.
לכאן או לכאן – זה רק עניין של החלטה. החלטה ביני ובין עצמי.


תגובות (1)

כאשר אתה מתייחס לאותו 'עצמי' בגוף שלישי, נכון יותר לתייגו בגרש לפני ואחרי המילה.
"רק על עצמי" – ללא תיוג,
" 'עצמי' כזה, כמו שלה" – מתוייג.
"ביני ובין עצמי" – ללא תיוג,
" 'עצמי' מבקר אותי" – עם.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

23/07/2020 19:26
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך