שיחת עם קרול החתול

daveweb 21/04/2020 362 צפיות 2 תגובות

הימים הם ימי מגיפת הקורונה. אני, משפחתי והחתול שלי קרול נמצאים "בידוד חברתי" בבית.

" כבר 4 בבוקר ואתה עדיין במיטה" ? פתח בקול צרוד קרול, שרגיל לקום מדי יום בשלוש בבוקר וללוות אותי בהכנות לריצת הבוקר. אבל בנסיבות העניין, סדר היום השתנה לאחרונה וכך מצאתי את עצמי קם בכבדות מהמיטה. התיישבנו במטבח והתחלנו לדבר על ענייני היום.

קרול: איזו תקופה נהדרת ! סוף סוף אין בי חשש להינטש כמו בכל יום שבו כולם יוצאים ומשאירים אותי לבד בבית. אבל, אני יודע שעליכם, בני האדם עוברת תקופה לא קלה, אז חשבתי על כמה עצות שאולי יעזרו לך.
ראשית, לגבי השהות בבית, נסה לישון כמה שיותר ולאכול כמה שפחות ("כמו חתול"). גם חשוב לשמור על הכושר. קפיצה על רהיטים ומעקות מאפשרת לי שמירה על הכושר. גם אתה יכול למצוא דברים בבית שאפשר להתאמן איתם.
שנית, אם צריך לצאת מהבית ולהימנע מצרות ומפגש עם שוטרים, כדאי לנוע בדרכים נסתרות ובחצרות, כמונו החתולים, והכי חשוב, הישמר מכלבים. הם השתלטו על הרחוב ולא חובשים מסכה מכל סוג שהוא ! הדרך האלגנטית ביותר לסיום תקרית עם כלב היא לקפוץ על עץ, אם אתה יכול, כמובן.

דוד: ומה לגבי הבעיה של הבדידות. מהי עצתך ?
קרול: נכון שחתולים חיים לבדם אך הם לא מרגישים בודדים. תראה, כשאני מבקש ממך אוכל אני מרגיש כאילו הייתי גור שמיילל לאימא שלו, וכשאתה מלטף אותי אני מרגיש כאילו אימי מלקקת ומנקה אותי וזה נותן לי הרגשה טובה וגם קשר איתך ולכן איני מרגיש בודד. ככה הזיכרון שלי את אימי עוזר ומנחם אותי.
דוד: לעומתך, כשאני נזכר באימי הנמצאת סגורה בבית אבות לבדה בימים אלו, הזיכרון הופך לגעגוע ולתחושת בדידות.

קרול: הגיע הזמן שאצא לפטרל בשטחי הטריטוריה. ישנם המון מקומות מסתור ומעברים בגינות הבית, במרפסת, מתחת לרהיטים, מאחורי הדלתות ובכל פינה. בכולם אני צריך לבקר כדי לוודא שלא נכנס פולש (אתה בטח זוכר את החתול השחור, האכזר ההוא).
דוד: אני מקנא בך. לנו, בני האדם, הבית נראה לפעמים ככלא צפוף אבל עבורך הבית הוא עולם ומלואו.

סיימתי את הקפה שלי וקרול יצא לפטרול שלו.
אני נשארתי תוהה על צרות עולמי וחוכמתו הרבה של החתול.


תגובות (2)

ראשית, דוד, ברוך הבא לאתר.
נכון, כבר שנה אתה קורא קבוע, ובכל זאת- סיפור ראשון. מזל טוב.
כמו לכולם, אמליץ גם לך להשתתף יותר בתגובות על סיפורים. כך תרכוש לך קוראים נוספים, ואולי גם תגובות.

שנית, עברית/ פיסוק/ עימוד.
במקום ה-'תסריט', ניתן להוסיף מאזכרים. "איזו תקופה נהדרת," אמר לי קרול, "סוף סוף …
"ומה לגבי הבדידות?" שאלתי…

ארבע בבוקר – במילה, לא במספר.
רווחים: לאחר פתח-ציטוט ו/או לפני סימן פיסוק – אין צורך ברווח. "מהי עצתך( )? – הסוגריים העגולים מציינים רווח מיותר.

החלוקה לפסקאות נכונה, הפיסוק טוב.

שלישית, תוכן.
חכמת החתול מעניינת, אך אורח חייו שונה מהותית מחיי בני האדם. מעבר לקנאה, לא ניתן ליישם את 'דבריו'.
עדיין, כתיבה משובחת בשפה גבוהה.

רביעית,
אני לא גזען, אני שונא את כולם.

21/04/2020 17:33

אני מתה על זה! למרות שאני ממש לא אוהבת חתולים

22/04/2020 00:01
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך