אלי מטרד | עדכון 20/5/17

Dr_Ellert 20/05/2017 810 צפיות 9 תגובות

היי, אז מה קורה?

מאז שהתחלתי לכתוב את הסיפור עשיתי מעקב אחריי ההודעות של כולן, כי בשבילי כל הסיפור הזה הוא ניסוי מאוד מעניין ואני מאוד מרוצה מכל התגובות, ביקורות שליליות וחיוביות כאחד!

אני גם ממש שמח לראות שהסיפור הזה מביא אושר לחלקכן ????

לפני שאתחיל, רק ארצה להגיד שכל פרק שאני כותב אני דואג לפתוח במקביל שלושה סוגים של עמודים: וורד בשביל כתיבה, יו-טיוב בשביל מוזיקה, ואת דפי הדמות שלכן שהכנתי במיוחד.

ועם זאת, תמיד הרגשתי שאני מפספס משהו, שיש דברים חסרים. כשאתן כותבות לי שהצגתי דמות נכון ("אהבתי את הדרך שהצגת את הדמות" או "אני ממש אוהבת את אריאל בפרק הזה" וכו') אני תמיד מתקשה להבין: איך? כאילו, לא משנה כמה אני מרפרף קדימה אחורה בין הפרק לטופס הדמות, אני מרגיש שיש דברים שמשתלבים לא נכון. אבל כנראה שהולך לי, אז אני עוקב אחריי האינסטינקטים שלי, ואני חושב אישית שכל עוד אתן נהנות מהפרק (וכל אחד אחר, למעשה) זה מה שבאמת חשוב.

עם זאת אני מרגיש שבפרק האחרון (פרק 3: אל השינוי) נראה לי שפספסתי בגדול. לא התכוונתי באמת לגרום לדיאנה להצטייר כטיפשה – או להצדיק את זה. או למשל, הייתי בטוח שכבר מהפרק הראשון שהצגתי את אריאל – דרך האישיות וההישגים שלו – זוהי תעודת הזכאות הראויה שלו כחצי-אל, וכגיבור התחלתי לסיפור. אני שחלק מהקוראים פשוט לא כותבים את זה, אבל אני רואה שבהחלט פספסתי כאן משהו.

פרק 3 כבר נגמר. אני לא הולך לשכתב אותו, זה מן סוג של חוק קטן שלי. פעם הייתי עושה את זה בפורומים עם פאן-פיקים שהייתי כותב, וזה תמיד היה נגמר רע. הייתי מוצא את עצמי בלופ אינסופי של שכתוב פרקים, ולאו-דווקא מהסיבות שאני מצאתי אותן מוצדקות. האינסטינקטים שלי היו מתחרפנים מזה.

את הזמן הקרוב אני הולך להקדיש ללמוד להכיר את הדמויות מחדש, כי באמת שמתי לב להרבה פערים (למרות שאני כותב עם דף פתוח, מסתבר): למשל, דיאנה מעדיפה לצוד בלילה (לא שזה משנה משהו עלילתית, אבל זה משנה מבחינת האישיות שלה) וכן יש לה חברים שזה בניגוד מוחלט למה שהצגתי אותה.

בשני הפרקים שאריאל מוצג לא הראיתי את האהבה שלו לביולוגיה, והוא אמור להיות הטיפוס שלא עוזר ("הוא נחמד ואדיב, אך לא נוהג לעזור יותר מדיי. לא מחוסר נימוס, יותר מחוסר טאקט").

למעשה לילי אמורה להיות האחת שמשמשת כדבק בין אנשי הקבוצה. היא צריכה להיות יותר סגורה וקודרת, ולא הצגתי את הצד הזה בה (לדעתי) מספיק טוב.

שלא נתחיל לדבר על זואי. אני חושב שזואי היא אחד הפספוסים הגדולים. נתחיל מהעובדה שהיא טבעונית, ולא התייחסתי לזה פעם אחת. או שהיא אמורה להיות ליידי – נתתי על זה הערה בפרק הראשון ומאז לא חזרתי לזה. היא בהחלט עשירה, אבל היא לא מתנהגת מספיק בצניעות. למעשה נתתי לה יותר תכונות שהיו מתאימות ל-לילי (עוקצנות, ביקורתיות וכו') ורק בדיעבד הבנתי את זה. כשכתבתי את הפרקים שלה זה היה נראה לי הגיוני, וברטרו אני מבין איפה הטעות.

זה ניסוי מאוד מעניין ואני לומד כאן ממש הרבה. תמשיכו להציף בפידבקים כדי שאדע איך לנווט את הספינה המוזרה הזו שנקראת "אלי מטרד".
אני ממש אוהב את הדמויות של כולם. דמויות שהפתיעו אותי במיוחד הן לילי ואריאל (אף אחד מכן לא הלכה על חצי-אל. שלא לדבר על דמות שהרגה את אבא שלה? גאוני) ומהנבלים אהבתי את השימוש במיתוס יפני (כמה פעמים ראיתן את זה בספרות מערבית?) וגם את סקתך – מקורי ממש, בחיים שלי לא שמעתי על זה וזה מסוג הדברים שיותר קיוויתי לראות בבניית הדמויות.

בנוסף, בשבוע הקרוב, מיום חמישי אני טס לחו"ל. אני לא אהיה זמין עד יום חמישי שאחריי (מה שאומר שלא יהיו פרקים, מצטער). אשתדל לפרסם עוד השבוע לפחות עד סיום פרק 4.

בשאיפה, כבר היום בערב (או מחר) יתפרסם החלק הנוסף.

תודה רבה לכל מי שקורא\ת את הסיפור, ומקווה שהוא מביא יותר תחושת אדירות מאשר ביקורתיות.


תגובות (9)

אוקי, אחרי שקראתי את כל זה עכשיו אני מבינה שממש חשובה לך הביקורת, למרות שאת זה הבנתי כבר מההתחלה.
אני אשתדל לתת יותר פידבק מעכשיו, אני אפילו אקרא את הדמות של אריאל מחדש כדי לעזור ^^
האמת היא שאתה הכותב הראשון כאן ששמתי לב שלוקח כל כך ברצינות את ההרשמה ופיתוח הדמויות. באמת, זה מדהים.
תהנה בחו"ל!

20/05/2017 15:34

    תודה! חשוב מאוד.
    וכן, אני כותב חובב, ובכל השנים שאני מפרסם סיפורים, כאן באתר אני חווה בפעם הראשונה את הדבר הכי קרוב לביקורות איכותיות. אני לא אומר את זה סתם – ויצא לכתוב עם הרבה אנשים – כאן אני באמת מרגיש שאנחנו משדרים על אותו גל.

    20/05/2017 15:56

אני כבר אמרתי את זה שאני אוהבת את הדמויות. אבל אני רואה את זה גם בספרים שהאופי של הדמות ומה שהיא אוהבת ועוד מידע עליה לא תמיד מתגלה בפרקים הראשונים. למשל, העובדה שזואי טבעונית- אני לא חושבת שיש צורך להגיד זאת עד שיקרה מקרה עם אוכל או משהו בסגנון, וכמובן לא להכניס קטע כזה בכוח…ולילי? אני דווקא כן רואה מהדרך שהצגת אותה שהיא בהחלט הדבק של החבורה. למעשה, גם אם לא הצגת אותה במדויק עדיין ממש אהבתי מה שעשית איתה. וגם אם פה ושם יש שינויים קטנים ולא בולטים מידי? אין לי ממש בעיה עם זה, כי בכל זאת אתה צריך איכשהו לחבר בין כול הדמויות ולהתאים אותם לסיפור.

20/05/2017 15:36

וואו, כתבתי את זה מהטלפון..אז יש פה ושם דפקטים קטנים- אופסי ^^

20/05/2017 15:37

    אני אישית גם רגיל לקרוא (ולכתוב) סיפורים שבהם המידע על הדמות מתקבל בטיפין-טיפין. למעשה, אני רגיל לפרקים שמחולקים בצורה הבאה: 50% פעולות, 30% בניית דמות, 20% בניית עולם. אבל בזכות האתר הזה אני נחשף לעולם חדש של אפשרויות, שטיפה הפחיד אותי בהתחלה, ועכשיו אני ממש אוהב אותו!
    ואת באמת חושבת שלילי מוצגת טוב? אז כנראה שאין לי מושג על מה אני מדבר. אולי זה כל היופי בעניין – את רואה את זה יותר טוב ממני, לדעתי. לא בציניות, ברצינות – את פשוט מצליחה לראות את מה שאני לא מצליח. וכן, אני מסכים – לפעמים מותר להתגמש ולשמור על פתיחות ראש, כדי להיפתח בפני אפשרויות חדשות ומעניינות, במיוחד עם דמויות שעשינו.

    20/05/2017 16:00

לדעתי, בהרבה ספרים או סרטים או וואטאבר בהתחלה הדמויות יוצאות לא ממש אמינות או יציבות, אם אתה מבין את הכוונה. למשל, בתחילת "תקווה חדשה" – מי היה חושב על פרינסס ליאה כחזקה ומשמעותית?
כמו כן, עוד לא ממש הייתה לך הזדמנות להציג את לילי כ"דבק", היא עוד לא ממש פגשה אנשים…
באופן אישי, לא נראה לי שדיאנה יצאה טיפשה או משהו כזה, יותר בכיוון של מישהי שלא יודעת מתי להפסיק.
אני אשתדל לתת פידבקים יותר ארוכים, אבל בדרך כלל יוצא לי לקרוא את הפרקים בדרך מבית הספר הביתה, וקשה להקליד הרבה בהליכה.
תהנה בחו"ל! ובבקשה תעלה כבר את החלק הבא!!

20/05/2017 16:10

    ואוו, זה משהו שהיה חסר בימים שאני הייתי בבית הספר חח
    וזה מעניין: כל אחד באמת ראה בפרק משהו שונה לגביי דיאנה. מעניין מאוד. זה למה אני אוהב לכתוב פה, התגובות ממש מגוונות.
    וישבתי קצת והתארגנתי על עצמי, לדעתי לפני שאצא לעבודה אני אעלה את החלק הנוסף :)

    20/05/2017 16:33

מממ… יכול להיות שהגזמתי בתגובה שלי. דיאנה לא טיפשה.
פשוט ההתנהגות שלה היא לא תואמת מציאות אלא יותר סדרת טלויזיה.
אם רואים סדרת טלויזיה אז 'חייבים' שהיא תעשה טעות כדי לקדם עלילה וזה מרגיש לי שזה נועד בשביל העלילה ופחות מתוך המניעים של הדמות.
כל הטלנובלות עובדות כך (אני מקצינה בדוגמה… אתה ממש לא כותב טלנובלה)
כשאני חושבת על משהו עם נטייה לעצמאות אז זה לא אומר שהיא לא תבחר צד ותשאר בעמדה נחותה… אלא לבחור צד אבל ממניעיים אגואיסטים.
האמת שזה תואם את סקתך… גם היא אגואיסטית בצד של אלי המטרד.
בהחלט יכול להיות מצב שבשלב מסויים, סקתך תעבור לצד של האל רע ותוכל לתאר משחק מותח של טאקי בינייהם (חחח… קראת נכון… משחק הקלפים שמסתבר שיש לשניהם חולשה אליו ;). לא תראה את זה בשום סדרת טלויזיה.

24/05/2017 09:24

עודכנתי

31/10/2021 16:08
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך