לעלות קטעים לאינטרנט, זה בעצם לקחת סיכון. וצריך להיות אמיץ בשביל זה.

"כל הזכויות שמורות אך ורק לי. "

25/12/2013 673 צפיות 3 תגובות
לעלות קטעים לאינטרנט, זה בעצם לקחת סיכון. וצריך להיות אמיץ בשביל זה.

איזו הרגשע תעלה בתוככם כאשר תגלו שקטע שכתבתם, פורסם באתר מסוים תחת שם אחר?
כיצד תקבלו טענה של אדם שאינכם מכירים, שטוען שסיפור/שיר שרשמתם בכוחות עצמכם והכל מפרי דמיונכם, שזה בעצם שלו?
יצא לכם לפעמים לחשוב על השאלות הללו?

טוב, זו הרגשה של בגידה.
אף אחד לא רוצה שיגנבו לו משהו, אך למה לעשות זאת למישהו אחר? סתירה עצמית, לא?
לפעמים דמיינתי שמישהו מקריא קטע שלי מול הוריו, או בכיתתו, או מפרסם את זה בשמו.
בגלל זה אני תוהה האם כדאי לי להעלות קטע לכאן.
ובנוסף לכך, איני אדע לעולם אם באמת הדמיום הזה קרה באמת.
אני אישית הייתי משתגעת. מכיוון לוקח לי שעות רבות לחשוב על עלילה לסיפור, או לקטע קצר.
אני מניחה שלרובכם קורה את אותו הדבר.
זה גם מתסכל, מרוב חשש לגניבת משהו ששייך לי, יש פה מחברים שרושמים לאחר קטע שהעלו ברציתי להוסיף, "כל הזכויות שמורות אך ורק לי…" לפי דעתי זה מביע ייאוש, פחד.
אם מישהו יפרסם כאן-באתר הזה, קטע שלכם, אתם יכולים להעיר לו ולהזהיר אותו.
עכשיו ברצינות, תדמיינו ילד/ילדה שנדרשים לכתוב קטע לעבודה מסוימת, ראשו טרוד במאות דברים ואינו מסוגל לכתוב, בעצם הוא לא יודע לכתוב-אף על פי שהוא יכול ללמוד, פתאום הוא נתקל באתר הזה-אין לו משתמש כאן, מביט בשלל הסיפורים והקטעים שבאתר, ובוחר להנאתו סיפור שמוצא חן בעיניי. משימתו הושלמה.
למחרת, מקריא את הקטע בבית הספר, המורה מתפלאה מהכישרון העצום שיש בילד, איך איננה יודעת שלקח את הקטע בלי רשות ממישהו אחר.
אני יודעת שהגזמתי, אבל מקרים כאלו יכולים לקרות בלי ידיעתכם.


תגובות (3)

מסכימה איתך במיליון אחוז !!
זה ממש מבאס שיש ילדים כאלה……….

25/12/2013 08:57

זה לגמרי נכון, למרות שאף פעם לא באמת גנבו לי קטע או סיפור וזקפו אותו לזכותם, אני מסוגלת לתאר לעצמי מה ההרגשה..
לגבי ההערה שכתבת על ה"רציתי להוסיף", כשמוסיפים "כל הזכויות שמורות אך ורק לי..", לדעתי זה ממש לא פחד, אלא יותר 'גיבוי' כזה למקרה של ליתר ביטחון. זה בדיוק כמו לרשום את זה ב"קצת עליי", או בכל מקום שאפשר לכתוב את זה.. גם כשמעלים סיפור, רשום שאין לקחת סיפור של אדם אחר, אבל זה רק למקרה של העלאת סיפור לאתר הזה ספציפית, ואם באמת יגנבו את הסיפור לאו דווקא לאתר הזה, אז זה לא יעזור כ"כ מבחינות משפטיות (וזה יכול להיגרר למצבים משפטיים, בגלל שזו עבירה על חוק זכויות יוצרים..).

25/12/2013 12:12

אני מסכימה עם התגובות שמעליי.
כל כך עצוב שמקרים כאלו קורים היום.

25/12/2013 12:58
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך