אריאל
היי

נגזרות נוזליות של אושר

אריאל 11/05/2017 760 צפיות 6 תגובות
היי

ניסיתי לכתוב על אושר, כי התברר שאני הקוטר הכי גדול בעולם. שתיתי קפה וחשבתי, הסתכלתי על השמים הוורודים ולא ידעתי אם זה הזריחה או השקיעה. זה הצחיק אותי.
צחוק זה אושר?
ניסיתי לבדוק אם אני מאושר. אבל חשבתי יותר מידי מכדי להיות מאושר: ציירתי מודלים של העתיד וקיטרתי עליהם (לחיות כדי לעבוד? לעבוד כדי לחיות? לעבוד בלי לחיות? יאק. יאק. יאק)
אז ניסיתי לחשוב על העבר, חייב להיות שהייתי מאושר בו, גם אם הוא היה מלא בפחדים: סוכריות גנובות, בובות, מכות מיוני, להפסיד בסוניק, חושך, מים בשרותים, מטאורים, מחבלים, אנשים זרים, שמישהו ימות, שאני ימות, קניבלים וחורים שחורים.
חורים שחורים היו הפחד, כל הזמן דמיינתי אותנו נבלעים ונמעכים אל תוך משהו שהסבירו לי שהוא מעבר להבנתי, שהוא אינסופי, הוא גם מעבר להבנתם של כולם (למה אבא חלקת את הידע הזה איתי? למה?)
מאושר. אני בטוח שהייתי שמח כשעברתי שלב במריו, כשניצחתי בשבויים, כשהתחפשתי לרופא, כשחתולת רחוב נתנה לי ללטף אותה בפעם הראשונה.
אבל זה אושר? – נגיעה של רגע אחד עם חום, כמו נצנצים בבטן?
הסתכלתי עכשיו על כוס הקפה שלי. חייכתי. אולי זה אושר נוזלי, חם ומתוק. אולי אושר ניתן ברגעים, אולי הוא נגזרת של נגזרת של קו החיים שלנו.
נאנחתי. השמש בשמים המשיכה לעלות. זו הייתה זריחה, הייתי כבר חייב למהר


תגובות (6)

וואו, איזה דימויים, אהבתי את הנגזרת, סתם כי זה השראה בשבילי למקצוע שאני אוהבת.. ולגבי האושר- לדעתי כל ׳האושר הרגעי׳ שחווית בעבר זה שמחה ולא אושר כי אושר זה תמידי לא?!

11/05/2017 12:40

ככל שהזמן עובר אני מבין שאם אני שואל את עצמי אם אני מאושר אז התשובה היא כנראה שלא .אבל גם ככה אושר הוא לא נראה לי משהו שהוא באמת ניתן להשגה אלא יותר מן חלום שמוכרים לנו בשביל למכור לנו דברים.
כמו שכתבת,רגעים שמחים כמו נגיעה בחתול רחוב וכו' הם נראים לי יותר ריאליסטים מלהגיע לאושר.
אהבתי ממש את הקטע,התחברתי לפחד מהחורים השחורים :-)

11/05/2017 12:42
572 572

אני מאמין שאושר זה לא (רק) מה שחשים כרגע, אלא האופן שבו מתמודדים איתם. מי שהפסיד בסוניק והיה מדוכא כל היום יוכל לחוש רגעים מאושרים אחר כך, אך הוא לא בן אדם מאושר. מי שאחרי שהפסיד בסוניק חושב שזה לא נורא ועובר הלאה- גם אם הוא לא מרגיש כרגע אושר הוא אדם מאושר. כפי שהזכיר "אריך קסטנר" בהקדמה לכיתה המעופפת, זו טעות לזכור את תקופת הילדות כתקופה מאושרת יותר.

11/05/2017 14:14
    572 572

    בכל מקרה, אהבתי את הכתיבה הזורמת שלל עם התיאורים הפשוטים.

    11/05/2017 14:17

ממש יפה

11/05/2017 15:08

תודה על כל התגובות!
לב בוחר – חח אין לי מושג
572- אריך קסטנר. הייתי חורש אותו פעם (:
Arca- אני לא יודע אם אתה פשוט ממש פסימי או חכם. אני מקווה שאתה חכם אבל פשוט בתקופה פסימית. בשביל שנינו. חח ניראלי שזה יהיה נחמד יותר ככה… הממפ

11/05/2017 19:05
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך