butimsharon
שאבתי קצת השראה מאשמת הכוכבים, אשמח להצעות שיפור :)

לכל דבר טוב יש סוף

butimsharon 28/06/2014 2234 צפיות 16 תגובות
שאבתי קצת השראה מאשמת הכוכבים, אשמח להצעות שיפור :)

"כולנו חמדנים ורק רוצים יותר כל הזמן. כשמציעים לנו אצבע אנחנו תופסים את כל היד, כשאנחנו על גג העולם אנחנו רוקמים לעצמנו רצונות חדשים.
היא לא הייתה כזאת.
תמיד כששאלתי אותה מה החלום הכי גדול שלה היא תמיד אמרה רק להיות מאושרת, למרות שלא פגשתי מעולם בן אדם יותר מאושר ממנה.
לא היה לה הרבה, לא היה לה כמעט שום דבר, אבל היא אף פעם לא ביקשה כלום. היא תמיד הייתה שמחה במה שיש לה.
אני זוכר שפעם, ממש לפני יום ההולדת שלה שאלתי אותה מה היא רוצה שאקנה לה. היא רק השפילה את מבטה בגיחוך והנידה את ראשה לשלילה.
אני זוכר שלא הבנתי למה היא מתכוונת, והיא אמרה שאני צריך לעזוב את הדברים החומריים והנדושים האלה. היא אמרה שהיא רוצה שאפסיק לעשן, זאת הייתה המשאלה שלה.
אמרתי לה שזה קשה, שאני לא אצליח, והיא רק שמה לי אצבע על הפה ואמרה לי "בשבילי."
בן אדם, כל כך רציתי להתנגד לזה – אני אוהב לעשן יותר משאני אוהב את החיים הדפוקים האלה, אבל לא יכולתי לסרב. יש לה רוך שמעולם לא הכרתי, יש בה טוהר שלא חשבתי שקיים באף בן אדם. לסרב לה היה כמו לדרוך על גוזל קטן שמבקש רחמים. לא היה לה כלום, ורציתי לתת לה את הדבר שהיא הכי רוצה.
אני זוכר שפעם חשבתי שהדבר שהיא הכי רוצה הוא הדבר שאני הכי אוהב בעולם, התענוג הכי גדול שלי, אבל עם הזמן הבנתי שזה לא נכון.
שיש רק דבר אחד בעולם שאני אוהב יותר מסיגריות.
היא.
בסוף הצלחתי בן אדם, בסוף הצלחתי להוציא את הסיגריות מהשגרה שלי. אני זוכר את הניצוץ שהיה לה בעיניים כשהיא שמעה על זה, אני זוכר כי זה היה הרגע הכי מאושר בחיים שלי.
אני עדיין מתעורר כל בוקר בתקווה שאסיט את הוילון ואראה את השמש זורחת.
אבל אין כבר שמש ואין זריחה, עכשיו כל מה שנותר בשמיים זה עיגול צהוב שמעוור אותך תוך שניות וחם יותר מהאש של הגיהנום. אני עדיין לא בטוח מה זה, אני רק יודע שפעם הכל היה פורח יותר, עכשיו כל מקום נראה כמו אחרי מלחמה.
אני זוכר את כל מה שאהבתי בה למרות שלא ניתן בכלל לבטא אותו במילים, הן חלשות מדי לעוצמה שלה, לטעמי. אני אוהב את הצחוק שלה ואת הרוך שלה והמגע שלה והחיוך שלה, אני אוהב את איך שהיא הייתה מסתכלת עליי ומרוכזת במה שאני אומר למרות שאף אחד חוץ ממנה לא טרח להעיף בי מבט שני. אני אוהב את איך שהאנרגיות הבלתי נגמרות שלה היו שוטפות אותי בחום וכל יום איתה היה מרגיש כמו קיץ.
עד היום אני קושר את השרוכים שלי בקשר כפול, כי זה מה שהיא הייתה עושה והתרגלתי. עד היום אני מתענג על הריח של הקפה למרות שהוא כבר לא מריח כמו פעם, כמו שהיא הייתה עושה.
עד היום אני זוכר את איך שהיא הייתה מסובבת את האצבע שלה בשערה, זה היה כל כך חמוד שלא יכולתי להתאפק ותמיד התנפלתי עליה בנשיקות.
היא הייתה כל כך קטנה, כל כך תמימה.
אני זוכר שכל בוקר הייתי מתעורר במין אושר כזה כמו ילד נרגש בבוקר חג המולד. ידעתי שיש מה לצפות לו.
אבל כנראה שכל דבר טוב מסתיים, כי היא שם ואני עדיין כאן, מחכה לשובה למרות שאני יודע שלעולם לא תחזור.
אבל אם יש משהו אחד שלא השתנה מאז ועד היום, הוא שאני עדיין אוהב אותה בן אדם.
אני אוהב אותה באופן הכי טהור שיש, ואני אוהב אותה ככה יותר מכל דבר אחר בעולם."


אני מקפל את המכתב שכתבתי ולפני שאני מספיק לקפל עד הסוף טיפה נופלת על צמד המילים "עדיין כאן" שלוש שורות לפני הסוף. אני מביט למעלה ומחכה לגשם, אבל אז מבין שהטיפה נפלה מהעין שלי ושום גשם לא עומד לבוא.
אני מוציא מהכיס האחורי שלי פרחים – צבעונים אדומים, האהובים עליה, ומניח על הקבר שלה.
כשאני מסתובב בצעדים איטיים מהקבר, אני מוציא את המצית ומדליק סיגריה.


תגובות (16)

oh my fUCKING LORD!
סיפור מדהים. כתיבה מדהימה. דירוג 5.
עכשיו, אם תסלח לי, הלכתי לירות לעצמי בראש מוריארטי סטייל.

28/06/2014 11:28

    חחחחחחח תודה רבה! :)

    28/06/2014 11:32

וואו. זה באמת מדהים.
הכתיבה של מקסימה. נהדרת.
נשארתי בפה פעור כשסיימתי לקרוא את זה.
אין לי מילים. חוץ מ'דירוג 5.'

28/06/2014 11:42

זה מקסים ממש אהבתי!

28/06/2014 13:00

אני חייבת להודות שמה שכתבת עורר בי צמרמורת טובה למדיי. הכתיבה נפלאה, משלב השפה והאנרגיות החיוביות שנשלחות אליי מתוך הקטע הזה.
ברצוני להעמיק בו:
תראי, בהתחלה הדמות שמספרת את הסיפור [הוא זכר אך המילה 'דמות' זה בנקבה, במידה ולא הבנת] מדברת עליה. על מישהי אהובה.
הדמות הזו כנראה, ע"פ הבנתי, השתנתה- ולטובה. זה מעורר חיוך קטן על השפתיים והרגשה מדהימה.
אך בסופו של הסיפור….. בום!
אני אסביר לך את 'הבום' הזה- האהבה הגדולה של הדמות נפטרה. וכרגע במקום להיות שמחה, מאושרת ואנרגטית היא בתוך קבר אומלל עם פרחים יבשים… מה שגורם לקורא מעט לפחד או לעשות 'כווץ' 'בלב.
אך הדמות הזה.. ,זו שאהבה אותה מה איתה? פתאום, אחרי שהיא נפטרה, היא ממשיכה לעשן? אחרי כל הטפות המוסר של הנפטרת? אחרי הכל?
וכותרת הקטע שלך היא 'לכל דבר טוב- יש סוף'. אני רוצה לבוא ולתקן אותך במשפט קיטשי במיוחד 'לכל סוף יש התחלה חדשה'.
גם אם משפט זה נראה לך המשפט הכי לא קשור בעולם לקטע שכתבת- הוא הקשור מכולם.
אז אנא עני לי על שאלתי- למה?
————-
אל תעני לי באמת, במידה ולא תרצי להגיב למה שכתבתי- אל תגיבי.
אוהבת♥

נ.ב
אם לא הבנת דבר ממה שכתבתי, כנראה שהגשתי את מבוקשי.

28/06/2014 13:13

    יש לזה עוד משמעויות, לא הכל כתוב. לדוגמה, כשבסוף יוצא שהוא מעשן, הוא לא מעשן כי האהבה שלו אליה הפסיקה. כי הוא חושב שהוא יקבל את האושר שלו מהסיגריות כמו שקיבל בעבר, ולא חייב להיות שהוא גם מעשן מתוך הנאה, את יודעת, כמו שאלסקה ממחפשים את אלסקה אמרה -"אתם מעשנים בשביל הכיף, אני מעשנת בשביל למות."
    זה נתון להמון פרשנויות שונות כמו החלק (ואני מדגישה) שנפלה לו הדמעה דווקא בצמד המילים ההוא שימי לב חחחחחחחחח
    ולשאלה שלך, כתבתי "לכל דבר טוב יש סוף" כי עם כמה שלכל סוף יש התחלה חדשה זה לא תמיד ככה, והאמת שהתכוונתי לזה בסיפור. אני לא רוצה לגלות לך ולהרוס את ההמשך שבניתי בראש ולא כתבתי -כי אני חושבת שאם מבינים לעומק כמה רמזים ששתלתי שם מבינים לבד איך רציתי שזה ימשיך\ או יסתיים. :)

    28/06/2014 13:24

    הו, עכשיו התחלתי לקרוא את התגובה של אלין ועכשיו התחלתי את שלך, ואני לא רוצה לסיים לקרוא אותה.
    אני חושבת שזה טוב כשלא מבינים,
    שלא יודעים למה הוא עשה את זה,
    כשנשארים ערים כל הלילה ומסתובבים שעות במעגלים בחדר ומתחבטים במחשבה 'למה הוא עשה את זה?'
    וזה גם מראה שהסיפור טוב. הצלחת לגרום לי צמרמורת ושעות על גבי שעות של ישיבה על כיסא וחשיבה על הסיפור הזה, ועכשיו ברצינות, זה מה שעשיתי. עכשיו, אם תסלחו לי, אני קוראת את זה שוב. ושוב. ושוב. ושוב!!! עד שאני אבין את הסוף. וכנראה שאני לא אבין אף פעם, אז… אני פשוט אקרא את זה שוב ואפסיק לחפור לכם.

    01/07/2014 20:05

סיפור ממש טוב, אהבתי.
5 לבבות בשבילך :)

28/06/2014 22:50

סיפור מהמם!! ואגב,רציתי לשתף אותך.. שבמהלך הקריאה עברה בי המחשבה שאולי הוא בכלל מדבר על הבת שלו וזה הסוף המפתיע… והופתעתי לגלות שלא! אז..סתם רציתי לשתף אותך בזה..ובקיצור,סיפור מקסים..אהבתי:)

29/06/2014 01:14

כתיבה מעולה!! המשלב הלשוני הגבוה, התיאורים המפורטים.. והצמרמורת שקיבלתי בסוף…..

29/06/2014 05:42

וואי זה סיפור אחד היפים ממש נשאבתי לתוכו דימיינתי אותו בראשי זה היה מושלם דירוג 5 הכתיבה שלך מדהימה ובסוף קיבלתי כזו צמרמורת שהיא מתה ושהוא הדליק סיגריה וואי זה היה עצוב ):

03/07/2014 10:58

וואו סיפור מדהים

05/07/2014 11:25

שמעתי על הספר אשמת הכוכבים… סתם לידע כללי.
הכתיבה שלך היא אחת הכתיבות הטובות ביותר שראיתי באתר הזה. אולי אפילו הכי.
הלוואי ואני הייתי כותבת ככה. סיפור מדהים זהו סיפור שגורם לך לאיזושהי תחושה. ומה שכתבת נקרא סיפור מושלם!

10/07/2014 12:44

מדהים!!!!!זה הכי יפה שקראתי עד עכשיו

04/08/2014 14:10

אני לא חושבת שאדם שלא רוצה כלום הוא אדם מאושר.
אם את לא רוצה כלום בחיים (לא רצון לדברים חומריים. מטרות, שאיפות) את כבר תהרגי את עצמך. או התאבדות של ממש, או שסתם תהיי דיכאונית שקוברת את עצמה בבית.
אבל זאת הייתה הבעיה היחידה שלי עם הסיפור הזה.
אני חושבת שהוא הפסיק לעשן רק בשביל לשמח אותה ולכן כשהיא מתה כבר לא הייתה לו סיבה לא לעשן. זה כבר לא יכל לשמח אותה – כי היא מתה.

04/08/2014 14:22

מעולם לא כתבתי שהיא לא רוצה כלום, הבנת כנראה לא נכון. יכול להיות שהיא רוצה דברים, ובין היתר השאיפה הגדולה ביותר -להיות מאושרת. הציטוט המדויק הוא "היא אף פעם לא ביקשה כלום", זה לא אומר שהיא לא רצתה כלום, יכול להיות שהיא רצתה.

04/08/2014 23:31
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך