אני רוצה להתחזק רוחנית, אבל איך?

שקדי ^_^ 26/09/2013 1081 צפיות 13 תגובות

אני לא יודעת כבר מה לעשות,
אני רוצה להתחזק, אני כן מאמינה
אבל משום מה אני לא מסוגלת לשמור שבת
אני שומעת את אבא שלי ואת רוב המשפחה אומרים שזה נותן סיפוק
שזה כיף שזה מהנה
למה אני לא מרגישה את זה?
למה אני מרגישה שזה סתם יום מעצבן ומשעמם?
שזה יום שאי אפשר לעשות כלום חוץ מלהיות עם משפחה ולאכול
ולישון
זאת אומרת אני מתה על המשפחה שלי, אני לא יכולה בלי המשפחה שלי
אבל זה יותר מידי
יותר מידי חונק, יותר מידי.
אני פשוט לא יכולה
לא מסוגלת
ואני מנסה
אבל זה לא בשליטתי
זה לא בעל כורחי
יש אולי משהו שיוכל לגרום לי לשמור?
מה יעזור לי להתחזק רוחנית?
אני רצינית
אני רוצה לדעת
אני רוצה להתחזק
אבל אני מוצאת את עצמי נידחת על ידי נפשי,
היא לא נותנת לי
היא לא מתחברת לזה
למה?
מה הבעיה שלי עם הדת
מה הבעיה שלי?


תגובות (13)

הייתי עוזרת לך בכיף, אבל… לא יודעת, משום מה לא עולות לי מילות הנכונות …
וביום שבת יש מין… הרגשה כזאת, כאילו לא צריך לדאוג לכלום, הכל בסדר… כמו מין הרגשה כזאת של נינוחות, זה כיף כזה….

26/09/2013 14:26

כשאני מנסה לשמור אני מוצאת את עצמי נמרחת על הספה וסופרת את השניות עד שהיא יוצאת, אני מרגישה חנוקה בשבת, לא יודעת למה, אני מרגישה כאילו אני כבולה בתוך כלוב ואני לא יכולה לצאת ממנו עד שעה מסוימת, אני לא מבינה מה הבעיה שלי, אני פשוט לא מבינה..

26/09/2013 14:39

אולי את פשוט צריכה לשחרר את עצמך (איכשהו) ..
אולי משהו שאת חושבת עליו מעיק עלייך ובגלל זה את לא מצליחה להנות ( או להירגע)
פשוט תנסי לחשוב כאילו הכל מקולקל… (אידיוטי, אני יודעת..)

26/09/2013 14:45

שמעי…לשמור שבת זה ההרגשה הכי טובה שיש…אני מתנתקת מכל החרא הווירטואלי ומוצאת זמן עם המשפחה….במקום שבכל יום רגיל בשבוע אני מתרחקת יותר ויותר מהמשפחה כי אין לי זמן להיות איתם..
אבל בשבת זה כיף לשבת לדבר לסגור פערים…

26/09/2013 15:04

אבל הקטע שאנחנו תמיד ביחד, תמיד אנחנו מדברים אנחנו המשפחה הכי מגובשת שיש!
וזה לא שאני לא עם חברות אני כן, אבל אין יום שאני לא דיברתי עם ההורים שלי פחות משעתיים ברצף אז זה כבר נמאס מבינה ובמיוחד שאין משהו אחר שיעסיק אותך… אולי אני צריכה משהו שיעסיק אותי אבל את הספרים אני גומרת תוך כמה שעות מה אני יכולה לעשות?

26/09/2013 15:15

אני למשל כדי להעביר את הזמן קובעת להפגש עם חברות..
או סתם לשבת ולחשוב מחשבות
או הולכת לישון
אם יש לך אחיות בנות…או בנים אפעם לא ישעמם לך…תאמיני לי אני באה מבית עם 10 נפשות…
אה רק לפרוטוקול אני ממש לא דוסה
אני מתלבשת איך שבא לי אבל כן שומרת את השבת…;)

26/09/2013 15:39

אני לא חושבת שככה פתאום תתחילי לשמור שבת יהיה לך קל…
תתחילי לאט לאט כל שבת שעוברת תתחילי לשמור עוד משהו לא הכל בבת אחת.
ותמיד יש חברות, ספר טוב או סתם יושבים ומדברים כל המשפחה אבל צריך להתחיל מהקטן לא מהגדול :)
מקווה שעזרתי ;)

26/09/2013 15:41

יש אתר..
שבגללו התחזקתי גם אני (:
קישור – http://www.orlanoar.com/
תקשיבי איך שראיתי את הכותרת ידעתי שאני נכנסת לזה.
באמת שכול הכבוד לך (:
התרגשתיי !!
חחחח
אצלנו בבית כנסת, יש מלאאא ילדים מבתי ספר חילוניים שבאים ושמים כיפה !!
והם גם מושכים את הבנות!
בהתחלה הבנות באות בשביל הבנים (כאילו דאא) ואז זה כבר שונה.
אני ממש השתנתי בכיתה ו׳ הייתי צריכה להחליט לאיזה בית ספר אני רוצה לעבור.
צבייה- בית ספר שפוש כיף בו!
יש שם מגמות ולוקר!! את קולטת? לוקרר- אהבת חיי.
ובית יעקב- חרדי עד רמות מחרידות.
הלכתי להיבחן לצבייה ופשוט נגעלתי (סורי אם מישהי נפגעת פשוט תמיד הייתי כזאות לא רק אחרי שהתחזקתי)
זה בית ספר ברמה הכי גבוהה באזור, והיה לי יותר קל להתקבל עליו מבית יעקב.
אני מודה שלפעמים תרצי לחזור להיות כמו פעם ( מבטיחה לך שהיום חשבתי על זה )
באלי לזכות במגמה.
באלי ללמוד בלימודים גבוהיים.
אני יודעת שאם אני יהיה בצביה אני יהיה שונה.
העתיד שלי יהיה שונה.
[email protected]
אני מקווה שאת יודעת מה לעשות עם זה.
ומה תעשי!!
אוהבת ובהצלחה!

26/09/2013 15:57

שבת זה כיף, זה זמן להיות עם המשפחה ועם חברים בלי שהטלפון יפריע בשיחה, זה מנתק מהעולם, זה עושה הרגשה טובה, זה נותן זמן לנוח בתוך כל המירוץ הזה של החיים, קצת חופש מהכל, זה ממש לא נורא, באמת,
תקראי ספר, תיהי עם חברות, עם המשפחה, תישני, תנוחי מכל השבוע המתיש שהיה לך
בהצלחהה, מקווה שעזרתי <3

26/09/2013 18:03

באחד ממאמרי חז"ל נאמר שהשבת היא מאין עולם הבא, כלומר, המהות של השבת היא אותה המהות של העולם הבא רק בזעיר אנפין. כדי להבין מהי המהות של השבת אם כך, צריך להבין מהי המהות של העולם הבא. וזו בקיצור: היעדר החומר. העולם הבא הוא מצב בו הגוף מת והאדם נשאר באותו המצב הנפשי בו היה בשעת המוות, כך שאם היה אדם "טוב" ורוחני הוא יזכה למנוחה מהעולם הפיזי ויתענג רק על העניינים הרוחניים. לעומת זאת, אם היה אדם "רע" וגשמי, כשיפטר מן העולם הפיזי, הוא רק יתגעגע ויסבול לנצח (מחכה שהמצב יגמר והוא יוכל לחזור ליהנות מהעולם הפיזי, רק שזה לעולם לא יקרה). ואותו דבר בשבת, המהות של היום היא הימנעות מהתעסקות בעניינים מטריאליסטיים, כך שאדם רוחני ייהנה מהיעדר החומר וייקח את הזמן שניתן לו ליהנות מעניינים רוחניים, בעוד שאדם גשמי יסבול ויחכה לזמן בו יוכל לחזור להרגליו ולחייו הסובבים סביב החומריות.
לסיכום: אלה שנהנים, נהנים בגלל היעדר החומר ואלה שסובלים, סובלים מאותה הסיבה… רק צריך להיות אדם מתאים כדי ליהנות.
כנראה שאת לא אדם רוחני מספיק. מקווה שעזרתי ושלא פגעתי בשום דרך.

27/09/2013 05:04

בקטע האחרון דני צודק.
את צריכה לבדוק אם זה מתאים לך.
לא בכוונה מתאים – שאת לא מסוגלת לעבור יום בלי הטלפון!
השאלה היא אם את מסוגלת לעבור יום רגיל בלי טלפון ומחשב.
שבת זה יום מנוחה.
יש כאלה שגם אם שבת לא הייתה כביכול ״מצווה״ היו מקדישים יום אחד קצת להרגע.
אפילו לגויים יש.

27/09/2013 06:06

תנסי לחשוב למה את רוצה לחזור בתשובה ותעלי על זה סיפור.
מקווה שעזרתי (:

27/09/2013 06:07

בתור דתיה, שבת זה כיף והכל.. אבל גם אני מרגישה פעמים חנוקה במסגרת הזאת…
ועוד אני גרה ביישוב דתי שכולם ככה…
גם אני בצביה, למרות שאצלנו הוא לא ברמה הכי גבוהה באזור… למרות שהוא בית ספר פרטי שנה בערה היה לי ממש טוב השנה קצת פחות… אחיות שלי ממש אהבו את האולפנה הזאת אבל ההנהלה שלנו השתנתה ואני לא סובלת אותה… אבל אני שונאת את האולפנה השניה..

02/10/2013 09:55
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך