קטע בנושא דת ואמונה, ממש חשוב וקצר!

09/04/2015 1160 צפיות 14 תגובות

חשבתם האם האלוהים הכל יכול והדגול, זה שברא כל עצם על פני האדמה, זה שחולל אותות ומופתים לכל אורך המקרא, קיים באמת?
האם הדתיים מביניכם פעם תהו האם ייתכן שזה לא אלא תרמית, ושעבדתם דבר לא קיים כל הזמן הזה?
יש שיגידו:״כתוב בתנ״ך, ברור שזה קיים.״ אך מי הבטיח לנו שזה לא סתם קלף שפסיכופת כתב עליו דמיונות וחזיונות לפני מיליוני שנים?
עבור דתיים וחרדים רבים האל נחשב דבר דגול שאין מעליו, אבל אני לעיתים שואלת את עצמי, אם הוא אכן כזה, מדוע יש רעב בעולם? למה אין שלום? ואם יש בעולמנו אנשים שזהותם המינית שונה, או אנשים שנוצרו נכים מבטן ומלידה- מכך נוצר הספק שגם האל, אם קיים, טועה.
היה לי ספק כשכתבתי את הקטע הזה, אולי אקבל עונש ממנו שם למעלה, אולי ״אזכה״ לביקורות נוזפות במיוחד מהיותר מסורתיים שבינינו, אבל המסקנה האישית שלי היא שאני לא מוכנה להשתעבד ולבלות זמן רב כדי לעבוד אותו, כי מבחינתי זה עלול להיות אחד מן השניים- או ברכה מהאל, או פשוט בזבוז של זמן ומאמץ והוקרה- לדבר שלא בהכרח קיים.
אני באה מבית מסורתי, אבל כזה שפתוח לאפשרויות ולחופשיות, כמעט חילוניות, וקרוב לודאי שארצה להנחיל לילדי את המסורת הזאת, כי זה אחד מהדברים שבונים משפחה חמה. אבל מצד שני, תמיד יהיה בי את הספק שימנע ממני להיכנס לזה ברצינות ולהיות דתייה אדוקה.
אתם מוזמנים להתייחס ולהגיב לזה, תודה.


תגובות (14)

"אנשים שזהותם המינית שונה" מובא כדוגמא לטעות? וואו. מלבב.

09/04/2015 22:24

אני חילונית ואני מסכימה עם חלק ממה שכתבת פה.
למרות שלפי דעתי זו לא טעות שאלוהים עשה אנשים בעלי נטיות ובעלי מומים. לפי דעתי אנשים (ובמיוחד הדתיים שאפילו לא עושים הפלות אם יש להם ילד עם מום) צריכים לקבל את הנטיות של הילדים והחברים שלהם (וגם את של אלה שלא, מן הסתם), כי זה בא ממי שכל כך סומכים עליו וזה כמו לרדת עליך אם את מעריץ של להקה מסויימת או עובד בעבודה משונה (למרות שזה יותר גדול מזה).
אבל אני לא רוצה להרחיב על זה (מצחיק שכן הרחבתי), אלא יותר על הפן הספרותי בו כתבת את הקטע.
אני חושבת שאם כתבת זה "ממש חשוב" בכותרת, יכולת לפרט יותר ולא לכתוב רק סיבה אחת או שתיים מיני סיבות שיכלו להכלל כאן.
לפי דעתי הקטע שבו אמרת שעדיף לקחת סיכון מאשר להשתעבד היה קצת צולע- זה לא בזבוז של זמן אם זה למען דבר שאת מאמינה בו. בהתחשב בזה שאת לא כל כך מאמינה (וגם אני) סביר להניח שתחשבי שזה בזבוז זמן.
חוץ מזה שאם יש כאלה שעושים את זה ויש בהם איזושהי הנאה וסיפוק מזה (ודי ברור שיש) אז חלק מהטיעונים פה לא תקפים.

09/04/2015 22:34

אני לא מאמינה באלוהים, אבל אני חושבת שאיש איש באמונתו יחיה, אין שום סיבה לכתוב קטעים כאלה בכדי להשפיע על דעתו של אחר.

09/04/2015 22:40

את מעצבנת אותי ולא בגלל הספק שלך, בדלל הזלזול שלך. אנשים עם מומים ונטיות שונות הם טעות? מאיפה החוצפה להגיד על מישהו רק כי הוא לא דומה לשאר שהוא טעות? אני מסורתית וכן גם לי יש ספק וכן גם אני תמיד אבל תמיד מתעסקמתעסקץת בשאלה הזו אבל אני גם מחפשת תשובות ולא רק שאלות. יש רעב בעולם נכון, אבל מה גרם לו? האם באמץ יש מחסור באוכל או שמא אלה האנושות שמונעת מאחרים את הדבר הבסיסי הזה? ולפי האמונה היהודית אלוקים לא מתרעב בבחירות של בני אדם כא. בעולם הזה. למה אין שלום? שוב זו החלטה של בני אדם לא לעשות שלום וכן זו החלטה גורפת של חמאס שרק רוצים אאותנו מתים. אבל עזבי את זה כעת – איך מסוגלת לקרוא לאנשים טעות? איך את מסוגלת לומר שהם לא בסר רק כי הם לא כמוך? אני מרחמת עלייך כי למרות שאת עמורה ומסתכלת פנימה את כל כך עסוקה בשאלות עצמן במקום בתשובות ולא מסוגלת להכיל את העובדה ששונה זו לא טעות. ועוד דבר – במקום להתעסק בשאלה הענקית שנקראת אלוקים תתעסקי בלכבד אחרים כי זה פשוט זוועה לקרוא לשונה ממך טעות.

09/04/2015 22:44

סליחה על השגיאות הרבות אני דרך הטלפון והמקלדת הזאת היא זוועה

09/04/2015 22:46

אני אתאיסטית והקטע הזה הצליח לעצבן אותי.
תראו, ספק זה דבר בריא. ממש בריא. למעשה כל הספק הזה והתהיות האלה, זה דבר אנושי לחלוטין. בכל זאת אנחנו כאן בלי שום מושג קלוש למה ואם בכלל יש סיבה או אין סיבה, ולתהות זה אנושי.
אף אחד מה"מסקנות" שהאנושות הגיעה אליהן, לא נכונה. אף אחת. הסיכוי שמשהו מכל זה נכון, הוא מזערי, אבל זהה בכל אחת מהאידאלוגיות והאמונות.הבעיה שלי עם דת זה הניצול והמניפולציות והשקריות והמוות וכל הדברים האלה, לא האמונה.
בעיניי, המטרה של החיים היא פשוט להנות ולסגוד לאיזו ישות זה בזבוז זמן מוחלט. אבל אם מישהו נהנה מזה, שיהיה לו בפאקינג כיף שלו. זה הכל.
למה יש עוני ורעב? כי העוני מושרש בחברה. זו דאחקה כזו של הטבע.
כל השאר? אולי זו בדיחה של איזה מישהו מלמעלה, ואולי לא.
הוא צוחק עלינו ומתעלל בנו, ואנחנו צוחקים עליו שהוא לא קיים:)
פסח שמח ושיהיה לכם בתאבון עם הפיתה, שנת שמש טובה לכולנו. או משהו כזה. נו הבנתם את העיקרון לא?

09/04/2015 22:55

אני לא מבין בכלל את כל אלה שמאמינים בו.
אתם בעצם מאמינים במשהו שאפילו לא הוכח כקיים.
בסדר, אולי תאמרו שיש הוכחות לתיבת נוח וכל הסיפורים האלה,
אבל זה לא אומר כלום לגביו.
אבל את, זו שכתבת את המאמר,
קטעת את כל הרצף שלו בכך שאמרת שזה בונה משפחה חמה ותמשיכי את המסורת, וגם שכתבת מלפני זה על אם זה יתקבל למעלה וכו'..
אז למה בכלל כתבת את מה שממקודם?
הפכת את זה ל..מיותר בעצם.
או שפשוט סתרת את עצמך.
כי אם את העלת במחשבות שלך את כל הקטע שכתבת,
למה היית צריכה אחרי זה לרשום את מה שרשמת?
תעמדי על המחשבות שלך ועל מה שאת חושבת או לא בטוחה לגביו.
דבר שני, ראיתי ש "ביפולר" העירה לך על זה בתגובה הראשונה.
כן, לא נראה לי נכון לרשום שאנשים עם נטייה מינית שונה זוהי דוגמא לטעות. אני חושב שאת מבינה שזה דבר אנושי ותקין לגמרי ולא באמת אומר משהו על הבן אדם נכון? יצאת פה קצת הומופובית. .
דבר שלישי, אנדריאנה אני חייב לענות לך.
את ממש צודקת.
הרי, כל בן אדם יכול לאמר בוודאות-אין באמת מטרה גדולה ומשמעותית לחיים האלה.
ואנשים שמוכנים לבזבז זמן בלחשוב שלסגוד לישות כמו שאמרת, זה באמת בזבוז זמן.
אני לא חושב שצריך להתלות על מישהו בכדי לעבור את החיים האלה.
אני חושב שמספיק לי לא להתלות על אף ישות,
ועדיין אחיה חיים שלמים.
ועכשיו דבר רביעי ואחרון שאיכשהו קשור להכל.
את בעצם ענית לעצמך בתחילת הקטע.
אין אלוהים.
אין הוכחה לקיומו.
וכל הדברים שקורים, המלחמות, הרעב, וחלק ממה שציינת..
אם הוא באמת היה הוא לא היה עושה את זה.
והוא לא. הוא לא קיים.
אני אמרתי לעצמי, ברגע שיוכיחו את קיומו ואני ממש אראה שהוא קיים, ואבדוק את ההוכחות ולא יודע מה, אז אני אדע אם להאמין בו או לא.

09/04/2015 23:23

אני רוצה להבהיר כאן נקודה. אני ממש לא רואה באהשים בעלי נטייה מינית שונה או אנשים נכים טעויות, זה משהו שחלקכם הבנתם לבד. התכוונתי שאם כוחו של האל גדול כפי שהחרדים טוענים, אז הוא לא היה דבר כזה אדם עם נטייה מינית שונה, זה פשוט לא היה קורה. ביופלר ושקדי, רק שתדעו שאחד מהידידים הכי טובים שלי הוא הומו, והוא טוב מהרבה סטרייטים אחרים, אז אל תתקעו על ניסוח לא נכון.
לגבי תולעת ספרים, אני לא ממש סתרתי את עצמי, כי אני עצמי די חלוקה בנושא. זה אומר בעצם שאני נשארתי עם שמץ אמונה, אבל כמו שאמרתי לא אלך איתה רחוק כי יש בי גם המון ספקות.

09/04/2015 23:39

אני מניחה שהכוונות במילותיך הן לא מילה במילה ככתוב ושאין מאחוריהן זדון כלשהו, אבל על מנת להביע דעות בגדר ה'טעם הטוב' עליך להתנסח בצורה שלא עלולה להוציא את תוכנך פוגעני.
דרך אגב, אדם הרוצה ליצור משפחה חמה בעתיד, אך אינו מרגיש צורך בעניין המסורת יכול בקלות לוותר על אותו עניין ועדיין לממש את היצירה שברצונו לממש.
פרט לכך, קשה לי להאמין שייווצר פה ויכוח בין דתיים/מסורתיים/מאמינים למיניהם לבין לא-מאמינים, כי מה שכן נוצר פה בינתיים הוא וויכוח בינך לבין שאר הלא-מאמינים על נוסח.

10/04/2015 00:46

אני לא מבינה מה הקטע בלהעלות את זה לכאן. את מנסה לגרום למאמינים להפוך לאתאיסטים\גנוסטיקנים\חילונים\וואטאבר?
אישית לא מאמינה, אני חושבת שזה די מיותר להעלות את זה לכאן. כאילו, אנשים שלא תוהים לא יתחילו לתהות בגללך. הם יגידו "נסתרות דרכי האל" או "חטאנו" או משהו ויחזרו ללמוד.

10/04/2015 01:06

ולכל מי שרוצה הוכחה כדי להאמין באלוהים, זה די לא אפשרי. כי אז זו לא אמונה, זו עובדה. זה כמו לומר אני מאמין בעגבניות כי יש הוכחה שהן קיימות. זה הקטע באמונה, אין הוכחות חותכות.

10/04/2015 01:07

    שלום גם לך ליזה :)
    אז עזבי את זה.
    הקטע של להתלות על מישהו.
    והסברתי לגבי זה בהודעה הארוכה שלי פה למעלה..

    10/04/2015 01:12

    להיתלות על משהו זה דבר אחר, אבל לא על זה דיברתי :P
    להיתלות זו בעיה. אפילו ל בני אדם אסור להיתלות ואתה רוצה להיתלות על דבר שאף פעם לא פגשת?

    10/04/2015 01:17

"Freedom is life's great lie, and once you accept that, you will know peace"

10/04/2015 20:25
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך