Stingray
\"אינני מפחד מהמוות. הייתי מת כבר שנים רבות לפני שנולדתי ואף פעם לא סבלתי מחוסר נוחות בגלל זה.\" -מארק טווין.

למות לפני שנולדתי

Stingray 24/08/2014 999 צפיות 12 תגובות
\"אינני מפחד מהמוות. הייתי מת כבר שנים רבות לפני שנולדתי ואף פעם לא סבלתי מחוסר נוחות בגלל זה.\" -מארק טווין.

עד שהייתי בן שש, הייתי בטוח שההורים שלי נולדו בשבילי.
יש את הבדיחה הזו, על הילד שרואה את תמונות החתונה של הוריו ושואל בעלבון למה הם לא הזמינו אותו. אני תוהה האם אני צריך לתבוע על זכויות יוצרים, או האם כדאי לי בכלל. עם כל הזוגות האלה שלא רוצים להתחתן, או שנולדו להם ילדים לפני או שהם גרושים עם ילדים, הבדיחה כבר לא רלוונטית. אוסיף על כל זה את היושן של הבדיחה, וכבר אין לי מה לבזבז את הכסף על זכויות יוצרים.
מסרבים לגדל ילדים אנוכיים, מה?
אצלי זה לא כל כך עבד. הייתי בטוח שהוריי קמו לתחייה כדי לגדל אותי, שהשמש זורחת כדי להרתיח לי את המוח ושהגשם יורד כדי שהפרחים יפרחו באביב וישמחו אותי. זה לא שחשבתי שכולם שייכים לי, או שהם צריכים לעשות את מה שאני רוצה, פשוט חשבתי שהכל התחיל ממני. הרי אם אני לא הייתי בתחילת העולם, איך אני יכול להיות בטוח שהוא לא התחיל ביום שנולדתי?
אבל העובדות מתחזקות עם הבגרות, אני חושב. לאט לאט כבר קטן מספר האנשים שרצו להיות בחברתי. אולי כי לא הייתי מעניין מספיק, או אולי כי החזקתי משהו מהאמונה הזו שהכל נוצר בשבילי. זה לא שהם נפטרו מהמחשבה הזו, אלא שזה לא מנומס להחצין אותה. אנשים רוצים להיות עם אנשים אחרים שיגידו להם שהם מיוחדים, שהם טובים יותר, יפים יותר, חכמים יותר. יש אנשים שאפילו דברים כמו רע יותר, עלוב יותר וגרוע יותר עושה להם את זה. אלו אנשים שכבר פחות מאמינים בכל עניין ההיווצרות למענם. אולי הם מרגישים שהם לא שווים את זה. הם שכחו שכל העניין הוא לא להיות ראוי, אלא שזה פשוט ככה. זה קורה. יום אחד, פעם פעם לפני שנים רבות, נדלק הזיכרון שלך. ומאז, הכל קורה בשבילך. הרי דבר שלא ראית או שמעת לא קיים, נכון? אז מאיין לך שהעולם לא באמת, פשוטו כמשמעו, סובב סביבך?
אני לא יכול להסביר למה זה הכה בי, זה פשוט הכה. הלכתי ברחוב, עם המעיל והצעיף ואדי הקור שכל ילד מעמיד פנים שהם עשן סיגריה. שמעתי מוסיקה מאיזה מועדון מואר. טוב, היה קצת קשה להתעלם מהמוסיקה כשהיא הרעידה לי את הבפנוכו גם מאות מטרים משם. כנראה השעה הייתה מאוחרת מספיק, או שהתרחקתי יותר מדי מהאזור שאני גר בו, כי בחורה נוטפת רעש וזיעה יצאה מהמועדון, ומשכה בזרועי פנימה. אני מודה שלרגע שקלתי פשוט לא להתנגד, לזרום, הכל טוב, אבל משהו בהמון האנשים העיר אותי. כאילו נזכרתי למה אני לא פה מרצון. משכתי את ידי והתקדמתי, ניסיתי לא להסתכל אחורה. אחרי דקה או שתיים נשברתי, היא הייתה מסוג הבנות שרואים אצלן יותר עור מבד, אבל שזה לא נובע מעודף שומן. קצת קשה לנפנף בחורות כאלה. אבל כשהסתכלתי, היא כבר התמזמזה לה עם בחור אחר. לא יודע איזה. הוא יכל להיות חובב המועדון, משחר לנשים שיכורות, והוא יכל להיות סתם עובר אורח תמים כמוני שרק שכח להתנגד. סתם מישהו. אבל אם היא לוקחת כל סתם מישהואים, האם זה אומר שגם אני סתם מישהו?
האם הבחור הזה מסתכל עליי? מנסה לחשוב מי אני?
לא. כי זה העולם שלו ומה שהוא לא יודע עליי לא יעניין אותו לעולם. כל כך פתטי, בטוח שכל העולם סובב סביבו בלי לדעת את האמת.
שהוא בעצם סובב סביבי.
עצרתי.
נכון שאני הוא אני, מן הסתם, אבל מי ערב לי שאני לא כמוהו? מי יכול להבטיח לי שהעולם באמת מתרכז סביבי, שהתחיל רק למעני? ואולי, כמו שהייתי בטוח שכולם חיים בשקר, גם הוא בטוח בזה? ומה אם הוא צודק?
האיש הזה והאישה הזו, שלעולם לא אדע מי הם או מה שמם, יכולים להתאהב, להתחתן. להוליד ילדים. ומה יקרה לילדים האלה? האם גם הם יחשבו כמוני? האם גם הם ישאלו למה לא הופיעו בתמונות החתונה של הוריהם? השניים האלה היו יכולים גם לא להיפגש, אני מרגיע את עצמי, רק אם אני הייתי מחליט להתלוות לבחורה. זה מרגיע אותי לכמה צעדים, אבל אז אני שוב חושב. אבל אם היא זכתה לפגוש אותי רק בגלל שבחור אחר לא עיכב אותה? או כן עיכב אותה? ומה אם זה בגלל שהיא עצמה פשוט החליטה לצאת? או עיכבה בחור אחר?
האם כל העולם יכל היה להשתנות רק בכלל שהחלטתי לא ללכת עם הבחורה?!

זה אומר שזה יכל לקרות גם עם ההורים שלי, שיכולתי להיוולד מישהו אחר. אם לא הייתי נולד, האם למישהו היה אכפת מהאדם שאמור היה להיוולד? לא. כי הוא הרי לא נולד. הוא מת מיליוני שנים לפני שמישהו ידע שהוא עומד לחיות. כך גם איתי. הרי בטח שלאדם הראשון לא בדיוק היה אכפת מבחור מבולבל אחד שעומד להתחרש ממוסיקת ריקודים. לא הייתי חי אז.

הירח מחייך, או לפחות מנסה, ככה אני מעדיף לראות את זה. זה לא ממש עוזר ירח. איפה היית בכל השנים שהייתי מת לפני שנולדתי?


תגובות (12)

נראה כמעט מיותר לציין שזה הדבר הטוב ביותר שקראתי בחודשים האחרונים.
הקטע כתוב מדהים ובצורה משעשעת. הרעיון מקורי ומעניין וגם המיטוט ב"רציתי להוסיף" חידש לי המון. כל הכבוד!!

24/08/2014 01:19

אני לא יודעת אם הכי טוב, אבל תודה :)

24/08/2014 01:43

אהבתי מאוד!
אבל הפריע לי דבר אחד, יותר מידי סימני שאלה.
חוץ מזה הכל היה טוב.

02/09/2014 18:36

אני חושבת שהמספר הוא דמות שלמרות שחוותה התבגרות מסוימת, היא עדיין ילדותית ואחד הדברים שמאפיין ילדותיות הוא לדעתי סקרנות.
בנוסף, לפעמים ילדים קצת מתקשים לקבל את האמת, לכן הם שואלים שאלות שאמורות לכוון לתשובה שהם רוצים.
בכל מקרה, אני מבינה. תודה רבה :)

02/09/2014 21:26

מקורי ושנון בטירוף, כמו כל הקטעים שלך.
לדעתי, מעבר לכתיבה המקסימה, ישנו מימד נוסף של הווי הקטע- הרעיון ואופי הצגתו. זה מה שמייחד אותך לדעתי. שאפו. את כל פעם מעלה את הרף…
בהצלחה בתחרות!

06/09/2014 15:36

שירושית!
קודם כל, תודה. דבר שני, התחרות הזו די הוקפאה אבל שוב: תודה.

06/09/2014 17:53

הרף שלך יוצא מן הכלל!
פשוט נהדר♥
אשמח אם תיצרי איתי קשר במייל שבפרופיל שלי

29/09/2014 15:43

*סליחה על הדיליי*
תודה רבה :)

01/10/2014 18:23

וואו.

11/04/2015 15:03

תמיד רציתי להאמין שאני מיוחדת ושונה מאחרים.אבל אחרי שקראתי את זה, אני כבר לא בטוחה שאני יכולה.

11/04/2015 15:07

אני לא אף אחד אחר, אז אולי אני אף פעם לא אדע אם אני באמת מיוחדת :)

11/04/2015 17:21

    וכנ"ל לגבייך. אם את לא אף אחד אחר, לא תוכלי לדעת אם את כמוהו.

    11/04/2015 17:24
סיפורים נוספים שיעניינו אותך