יוסי

14/10/2013 953 צפיות 8 תגובות

התקרבתי אל נציג חברת הסלולר, ושלפתי את הסכין מן הכיס האחורי.

לחיצה קלה על כפתור האלומיניום. קול דקיק של קפיץ נמתח. הלהב בהק באור הפלורסנט של האולם. הקהל הביט בי, מלא הבנה.

"אז כפי שציינתי, אתמול הבטיח לי נציג בשם יוסי, שאקבל החזר מלא על החיובים המיותרים שבצעתם. אני מבקש לקבל את ההחזר כאן, עכשיו ובמזומן."

חיוך רחב נמתח על פניו של הנציג. "אפשר לראות את הפתקית עם המספר, בבקשה?"

"אין לי מספר", השבתי, "אני רוצה את הכסף שיוסי הבטיח לי שאקבל."

הנציג התעלם לגמרי מן הסכין שברשותי. "אני לא יכול לבצע החזר כספי ללא אישור של שלושה מנהלים בכירים בחברה. לצערי, הזמן היחיד שבו יהיו שלושתם זמינים הוא חודש אוגוסט. עם זאת, בעבור תוספת של חמישים שקלים בחודש, אני מוכן לשדרג אותך להיות לקוח פרימיום."

התרגזתי מאוד. בשנה שעברה ניסיתי להתקבל למועדון לקוחות הפרימיום, אך החברה סירבה בטענה שאני לא מספיק נאמן. הפעם לא אוותר להם ללא מאבק. "אני רוצה את הכסף שיוסי…"

"בוא ואספר לך סיפור על בחור צעיר ושמו יוסף, אדוני. שב בבקשה, זה לא יהיה כל כך ארוך. אחר כך נראה אם עדיין תהיה מעוניין לקבל את ההחזר. ובכן, למעשה, הסיפור שלנו מתחיל לפני שנים רבות, בארץ כנען. יוסף, בן הזקונים למשפחה מרובת ילדים, חולם חלום לפיו הוא ואחיו אוספים שעורים בשדה, כשלפתע ניצבת אלומתו של יוסף על עמדה, בעוד אלומות השעורים של אחיו משתחוות לה. לאחר מכן, חלם חלום נוסף ולפיו אחד עשר כוכבים, הירח והשמש משתחווים אל מולו. החלומות עוררו, מן הסתם, את כעסם של האחים, אשר החליטו לזרוק אותו אל בור תחתית. יוסף נמכר משם לעבדות בבית פוטיפר במצרים, מואשם בשידול אשתו לניאוף, מושם בבית הסוהר, שם הוא פותר את חלומותיהם של שר המשקים ושר האופים. בעקבות חוכמתו זאת הוא מצליח לעלות לגדולה, והופך למשנה לפרעה, מלך מצרים."

"אדוני, אני לא כל כך מבין איך זה קשור לכסף שיוסי הבטיח לי."

הנציג הגיש לי ספר תנ״ך מהודר. הוא הצביע על השורה הבאה וחייך."תמשיך לקרוא, בבקשה." הבטתי בכיוון הכללי של האצבע המורה והבנתי הכל.

"ויקם מלך חדש על מצרים, אשר לא ידע את יוסף"


תגובות (8)

אני ממש מטומטמת
אבל לא הבנתי איך הסיפור (מהתנך) קשור? 0.0

15/10/2013 00:45

הסיפור בתנ"ך מציג את יוסף כאדם שעלה לגדולה מן התחתית של התחתית. ובכל זאת, למרות שהיה משנה למלך, ברגע שקם מלך חדש למצרים, מעמדו של יוסף או צאצאיו, כבר לא היה ברור מאליו.

הרעיון הוא אותו רעיון גם במציאות שלנו. לאף אחד לא אכפת מה סיכמו איתך אתמול, אילו הבטחות קיבלת, או מה נאמר לך בע"פ. מה שמעניין זה האינטרסים של כל הצדדים בזמן הווה.

15/10/2013 01:00

לא הבנתי…

15/10/2013 01:02

הבנתי את המסר. ולמרות זאת אני מבין איך אפשר להתבלבל. נכנס פה ההקשר של גדולתו של יוסף, שאין לו שום מקביל בנמשל ולכן אנשים מתבלבלים וחושבים שלסיפור יש קשר כלשהו לגדולה וכדומה… למרות שהם לא מוצאים מה הקשר. במציאות המסר הוא שמה שקרה קרה ועכשיו יום חדש, או משהו כזה (רק בנימה יותר צינית ופחות אופטימית…)

15/10/2013 01:46

נכון מאוד.

15/10/2013 03:10

אני מרגישה מטומטמת כי עדיין לא הבנתי..
עזבו הדיסלקציה שלי משפיעה עליי…
צריך להסביר לי לאט לאט כדי שאני אבין…
אני ילדה מוגבלת-_-

15/10/2013 03:28

נייס :)

18/10/2013 06:45

כמה נכון וככה עצוב, שמע, יש לך סיפורים ממש יפים!
כמה יחידות תנ"ך אתה?

20/10/2013 11:42
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך